جاهای دیدنی هرمزگان

جاهای دیدنی هرمزگان

نقد و بررسی

توضیحات

جاهای دیدنی هرمزگان

استان هرمزگان یکی از استان های جنوب کشور می باشد که در شمال تنگه هرمز قرار گرفته است، هرمزگان از شمال و شمال شرقی با استان کرمان، از غرب و شمال غربی با استان فارس و بوشهر، از شرق با سیستان و بلوچستان و از جنوب با آب های خلیج فارس و دریای عمان همسایه بوده است. استان هرمزگان یکی از مقاصد محبوب گردشگری کشور می باشد که بسیار مورد توجه گردشگران و مسافران قرار گرفته است. برای آشنایی بیشتر با جاهای دیدنی هرمزگان با ایران نیهون همراه باشید.

پل لاتیدان

پل لاتیدان  

پل تاریخی لاتیدان یکی از طولانی ترین پل های تاریخی ایران می باشد که در سال 1372 بر اثر وقوع سیلاب در نزدیکی روستایی به نام نیم کار شهرستان خمیر سر از خاک بیرون آورد.قدمت این آثار تاریخی به 500 سال پیش باز می گردد و با طول یک کیلومتر و 233 دهانه در زمان شاه عباس اول و در جریان احداث جاده کاروان رو ساخته شده است و تا به امروز حدود 33 دهانه آن باقی مانده است.

قلعه فین

قلعه فین  

جاهای دیدنی هرمزگان کدامند؟ قلعه فین بر روی تپه ای در شهرستان بندرعباس واقع شده است، قدمت این قلعه را حدودی و از روی سفال های بدست آمده از این قلعه در حدود قرون میانه اسلام تخمین زده اند.ساخت این قلعه همانند دیگر قلعه ها جنبه نظامی داشته است و بسیار باشکوه و اسرار آمیز بوده است.این قلعه پتانسیل بسیار بالایی در گردشگری استان هرمزگان داشته است.

غار نمکی خرسین

غار نمکی خرسین  

غار نمکی خرسین در شمال غربی بندر عباس و در 80 کیلومتری مرکز استان هرمزگان واقع شده است، قندیل های نمکی و زیبای این غار جزء جدا نشدنی این غار هستند که به جذابیت دو چندان آن افزوده است، در طول سال جریان آب شوری در این غار وجود دارد که در فصل زمستان و بارش های شدید این جریان آب نیز شدت پیدا می کند.

گنبد نمکی جزیره هرمز

گنبد نمکی جزیره هرمز  

جاهای دیدنی هرمزگان کدامند؟ گنبد نمکی جزیره هرمز در انتهای شرق خلیج فارس و نزدیکی تنگه هرمز قرار گرفته است، این جزیره به دلیل وجود ذخایر نمک و بویژه خاک سرخ مرغوب مورد توجه بسیاری قرار گرفته است.سن این گنبد های نمکی از نظر باستان شناسان از ژوراسیک قدیمی تر است.

جنگل حرا

جنگل حرا  

جاهای دیدنی هرمزگان کدامند؟ منطقه حفاظت شده جنگل های حرا در استان هرمزگان واقع شده است، گونه های گیاهی جنگل حرا از ویژگی های اکوسیستم سواحل جنوبی ایران می باشد که به طور پراکنده ایی از تنگه هرمز شروع شده است و به شمت شرق و اقیانوس هند در سواحل عمان امتداد یافته است.درختان این جنگل اندازه های 3 تا 6 متری دارند و شاخ و برگ آنها سبز و روشن است.حرا درختیست آب شورزی که هنگام مد آب دریا تا گلوگاه در آب فرو میره و با خاصیت تصفیه ای که در پوست این درخت وجود دارد بخش شیرین آب دریا را جذب و نمکش را دفع می کند.

روستای بناب

روستای بناب  

روستای بنا یکی از جاهای دیدنی و محبوب در میان گردشگران و مسافران می باشد، روستایی سرسبز و با رودخانه های متعدد و چشمه های آب محلی مناسب برای تفریح و وقت گذرانی است اما وجود نخلستان های انبوه که از ابتدای ورود به روستا آغاز می شود و تا چشمه اصلی ادامه پیدا کرده است یکی از مهم ترین مزایا در جذب گردشگران و مسافران به این روستا شده است.

آب گرم سیاهکش

آب گرم سیاهکش  

جاهای دیدنی هرمزگان کدامند؟ چشمه آب گرم سیاهکش یکی از بکرترین مناطق شهرستان بندر خمیر است، آبگرمی بزرگ و بسیار زیبا که در روستای نیمه کار واقع شده است و هنوز تا به امروزه خیلی شناخته شده نیست.این آبگرم خواص درمانی بسیاری دارد و از ساخت وساز در اطرافش خبری نیست و طبیعتی بکر و زیبا دارد.

تصاویر