جاهای دیدنی مازندران

جاهای دیدنی مازندران

نقد و بررسی

توضیحات

جاهای دیدنی مازندران

مازندران از استان های سرسبز و زیبای خطه شمالی کشور می باشد که در کرانه های جنوبی دریای خزر واقع شده است، مازندران یکی از پر جمعیت ترین مناطق و غنی ترین استان از لحاظ منابع زیرزمینی می باشد.استان مازندران از لحاظ گردشگری و ایرانگردی رتبه یک را در ایران به خود اختصاص داده است و هر ساله در همه فصل ها مسافران زیادی را پذیرا می باشد.برای آشنایی بیشتر با جاهای دیدنی مازندران در ادامه با ایران نیهون همراه باشید.

مازندران

استان مازندران با استان های سمنان، تهران، قزوین، گیلان و گلستان همسایه می باشد، استان مازندران دارای 22 شهرستان می باشد که مرکز استان آن شهرستان ساری است و جمعیت بیشتری را نسبت شهرهای دیگر در خود جای داده است.مازندران از نظر توریستی و جاذبه های گردشگری بهترین جایگاه در کشور دارد و مردم این استان قدیمی ترین مردم در جهان از نظر یکجا نشینی هستند.

مازندران استانی است که از سه محور کندوان، هراز و سوادکوه به باقی نقاط کشور متصل می باشد و سه فرودگاه ساری، نوشهر و رامسر ارتباط هوایی با نقاط دیگر دارد.

شهر رامسر

شهر رامسر در بخش انتهای غربی استان مازندران در دامنه های سرسبز جنگل البرز و سواحل دریای خزر واقع شده است، شهر رامسر از قدیم تاکنون یکی از جاذبه های مهم توریستی ایران می باشد که طرفداران بسیاری از تمامی نقاط کشور به خود اختصاص داده است.

روستای لاویج

در مسیر کمربندی آمل به نور بعد از عبور از چمستان یکی از فرعی های کنار خیابان شما را به سمت روستای لاویج هدایت می کند، این روستا از توابع شهر نور می باشد و دارای جاذبه های غنی بسیاری می باشد از آب گرم لاویج گرفته تا آبشار حرام و خانه نیما یوشیج.ابتدای ورودی این روستا با یک پارک جنگلی شروع می شود که در آن همه نوع امکانات رفاهی برای مسافران مهیا است و بعد از گذشت چند کیلومتری به جاده جنگلی و پر پیچ و خمی می رسیم که به سمت بالای کوه می رود، با رسیدن به نوک کوه در مقابل خود روستای لاویج و دشتی سرسبز و رویایی را می بینید که محیطی مناسب برای آغاز استراحت و گشت و گذار در سفرتان می باشد.

روستای کندلوس

روستای کندلوس سکونتگاهی با قدمت 4000 سال است که ارزش تاریخی بسیاری دارد و نخستین موزه روستایی جهان را در خود جای داده است، آب و هوای متعادل، پاکی و بکر بودن طبیعت و جاذبه های گردشگری و امکانات رفاهی مناسب برای گردشگران این امتیاز را فراهم کرده تا سفری رویایی و پر از تجربه های خوب را پشت سر بگذارید.در دامنه های البرز مرکزی و کمی آن طرف تر از شهر مرزن آباد روستای کندلوس واقع شده است که شامل محل های درزی کلا، ملاکلا، جیرسری، جورسری، بنیم سری و سری دله می باشد.

ییلاق فیلبند

فیلبند یکی از جاهای دیدنی و ییلاقی مازندران می باشد که در ارتفاع 2700 متری از سطح دریا قرار گرفته است به سرزمین ابرها و بام شرقی مازندران معروف است که بهترین مکان برای فرار از گرمای هوا در تابستان ها و لذت بردن از طبیعت زیبا در فصل بهار می باشد.

جنگل دالخانی

جنگل دالخانی یا همان دالان بهشت که در 30 کیلومتری جنوب شرقی شهر رامسر می باشد، آب و هوای مناسب و گشت و گذار در جنگل بسیاری از دوست داران طبیعت را به سوی این طبیعت زیبا و بکر جذب می کند.

جواهرده

منطقه ایی زیبا که در میان کوه ها محاصره شده است و منظره ایی زیبا و بی نظیری را در اختیار دوست داران طبیعت می گذارد، این منطقه تاریخی با جنگل های سرسبزش که در نیمی از سال پوشیده از برف است و در فصل تابستان هوایی مطبوع دارد بهترین گزینه برای سفر و اوقات فراغت می باشد.

آبشار شاهاندشت

آبشار شاهاندشت بزرگترین آبشار استان مازندران است و به عنوان یک آثار ملی به ثبت رسیده است، این آبشار در روستای شاهاندشت و 96 کیلومتری جاده هراز و 65 کیلومتری شهر آمل واقع شده است.

برج لاجیم

برج لاجیم در روستای لاجیم و منطقه سوادکوه واقع شده است، نمای بیرونی این برج با یک گنبد مخروطی ساده و با تزئینات ظریف پوشیده شده است که با ورود به داخل از شکل مخروطی به مدور تغییر شکل داده است.

تالاب گز

تالاب گز در جنوب غربی خلیج میانکاله واقع شده است، وسعت این تالاب بیش از 50 هکتار می باشد و درختان گز و پوشش گیاهی مردابی آن جزء تالاب های کم نظیر در جهان است که به عنوان آثار ملی ثبت شده است.

شهرک نمک آبرود

نمک آبرود شهرک گردشگری و تفریحی است که یک خط تله کابین دارد که به مدت 12 دقیقه گردشگران را از نواحی جلگه ایی به ارتفاع 970 متری از سطح دریا می برد، در این مسیر مناظر زیبا چشم هر بیننده ایی را خیره می کند.

دریاچه فراخین

دریاچه فراخین یکی از دیدنی های مازندران است که در نزدیکی روستای ویسر واقع شده است، این دریاچه به دلیل شرایط آب و هوایی و کوهستان های همراه با جنگل انبوهش محل مناسبی برای کشف گونه های گیاهی و جانوری متنوع می باشد.

تصاویر