جاهای دیدنی طالقان

جاهای دیدنی طالقان

نقد و بررسی

توضیحات

جاهای دیدنی طالقان

طالقان یکی از مناطق ییلاقی و زیبا می باشد که با ارتفاعات و قله های سرسبز و طبیعت بکرش شناخته شده است، شهرستان طالقان در 114 کیلومتری شهر کرج و 166 کیلومتری تهران واقع شده است.شهرستان طالقان در فصل های مختلف سال بویژه بهار و تابستان گردشگران و توریستان بسیاری را پذیرا می باشد.برای آشنایی بیشتر با جاهای دیدنی طالقان با ایران نیهون همراه باشید.

شهر طالقان یکی از زیباترین شهرهای ییلاقی کشور می باشد که در میان کوه های البرز و در ناحیه ایی پر از جاذبه های تاریخی و طبیعی قرار گرفته است.از دلایل مهم جذب گردشگران به این منطقه می توان به آب و هوای مطلوب، رودخانه و چشمه های زیبا و خروشان و فضاها و مناظر سرسبز آن اشاره کرد.در این مقاله به معرفی جاهای دیدنی البرز و طالقان می پردازیم با ما همراه باشید.

ارژنگ قلعه

ارژنگ قلعه یکی از جاذبه های تاریخی شهرستان طالقان می باشد که به دوران پس از اسلام بازمی گردد و در روستای میناوند واقع شده است.این قلعه تاریخی در اواسط قرن ششم و در سال 544 به دستور امیر کیا محمد بزرگ امید احداث شده است و با نام های دیگری مانند دل جنگ، قلادوش و … شهرت پیدا کرده است.این قلعه زیبا و تاریخی یکی از قلعه های ارزشمند و مهم در دوره ی اسماعیلیان بوده و کاربرد آن برای جلوگیری از حملات احتمالی دشمنان ساخته شده است.

سد و دریاچه ی طالقان

از سازه های زیبای شهرستان طالقان می توان به سد زیبای این شهرستان اشاره کرد که روی رودخانه ی شاهرود که از کوه های مازندران سرچشمه می گیرد احداث شده است.دریاچه ای که در پشت سد قرار دارد تاثیر مهمی در زیبا سازی اطراف سد داشته است،این سد زیبا جایی مناسب ماهیگیری است.

روستا و آبشار اورازان

جاهای دیدنی طالقان کدامند؟ حدود 12 کیلومتری شهرستان طالقان و در روستای اورازان در قلب رشته کوه های البرز پدیده ای زیبا و شگفت انگیز مشاهده می شود.روستای اورازان به روستای آب ریزان نیز شهرت دارد و جالب است بدانید که در این روستا چشمه ایی وجود دارد که همیشه جوشان حتی در زمان خشکسالی روستای اورازان.یکی از زیباترین و پرآب ترین مناطق طالقان روستای آب ریزان یا اورازان می باشد.

آبشار شله بن

یکی از جلوه های طبیعت طالقان آبشار های فصلی و دائمی آن است، پس این شهرستان فضایی مناسب برای دوستداران آبشار می باشد.آبشار شله بن در غرب روستای بزج و در 10 کیلومتری شمال شهرک طالقان واقع شده است.

قلعه کی قباد

جاهای دیدنی طالقان کدامند؟ قلعه کی قباد در 3 کیلومتری شمال غربی روستای هرنج شهرستان طالقان بر فراز کوه های آن قرار دارد و قدمت آم به دوره ی اسماعیلیه باز می گردد.از این قلعه تاریخی اکنون چیزی جز دیوارهایی با ملات ساروج چیزی باقی نمانده است.

روستای ایستا

روستای ایستا در حومه طالقان می باشد و یکی از روستاهای عجیب کشور است که زن ها اجازه ورود به این روستا را ندارند و استفاده از هرگونه وسیله مدرن ممنوع است.اهالی این روستای رمزآلود اوقات شرعی نماز را با شاخصه های خود استخراج می کنند و به شدت منتظر ظهور حضرت مهدی ( عج ) هستند.اهالی این روستا هیچگونه فعالیت سیاسی و اجتماعی نداشته و باورهای خود را تبلیغ نمی کنند.

غار پنجعلی

غار پنجعلی در شهرستان طالقان و در استان البرز واقع شده است، قدمت این غار به هزاره اول قبل از میلاد باز می گردد.

تصاویر