جاهای دیدنی تهران بخش دوم

جاهای دیدنی تهران بخش دوم

نقد و بررسی

توضیحات

جاهای دیدنی تهران

بهترین جاهای دیدنی تهران کجاست؟ برای آشنایی بیشتر با جاذبه های دیدنی و تاریخی شهر تهران مانند بازار تجریش، میدان آزادی و باغ پرندگان و … با ایران نیهون همراه باشید.

در بخش اول دیدنی های تهران، به معرفی ده تا از بهترین جاهای دیدنی تهران پرداختیم اما بعد از آن ها می خواهیم تعدادی دیگر از جاذبه های تهران را معرفی کنیم که بازدید از آن ها لذت بخش بوده و خالی از لطف نمی باشد.

هرگاه از جاهای دیدنی تهران صحبت می شود، شهری هزار تو و هزار دالان پیچیده و خشک در نظر همگان جلوه گر می شود که خواسته یا ناخواسته جمعیت زیادی را در خود جای داده است اما با توجه به قدمت زیاد و بناهای تاریخی و تفریحی مانند بازار تجریش، میدان آزادی،عمارت مسعودیه و کاخ موزه سعد آباد و… پتانسیل گردشگری  ایرانگردی را دارد.

بازار تجریش

بعد از بازار بزرگ قدیمی تهران ، بازار سنتی و سرپوشیده تجریش با همان بافت قدیمی یکی دیگر از مکان های جذاب است که در ایام پایانی سال شور و هیجان وصف ناپذیری دارد و بعلت موقعیت قرارگیری این بازار در مجاورت زیارتگاه امامزاده صالح و قلب منطقه قدیمی و خوش آب و هوای تجریش شوذ و حال خاصی را به این بازار داده است.

آدرس بازار تجریش : ایران، تهران، میدان تجریش، جنب امام زاده صالح

بوستان آب و آتش

بهترین جاهای دیدنی تهران کدامند؟ بوستان آب و آتش یا بوستان حضرت ابراهیم، یکی دیگر بوستان های متفاوت پایتخت با وسعتی بسیار و امکانات تفریحی گوناگون می باشد که در سال 1388 افتتاح گردیده از جاذبه های این بوستان می توان به چهار برج آتش، آبنما، فضای بازی با آب، سازه ایی چادری 700 متری با روی گردان و جایگاه 370 نفری، پل ابریشم، لانه کبوتر، فانوس دریایی، آلاچیق و کالاسکه رانی اشاره کرد.

آدرس بوستان آب و آتش : ایران، تهران، میدان ونک، اتوبان شهید حقانی

میدان آزادی

بهترین جاهای دیدنی تهران کدامند؟ بزرگترین و اصلی ترین میدان شهر تهران میدان آزادی است که در محدوده غربی تهران قرار گرفته، برج آزادی با ارتفاع چهل و هشت متر در آن قرار گرفته، برج آزادی یا شهیاد در زمان سلطنت محمدرضا شاه پهلوی به عنوان نماد شهری پایتخت ایران تاسیس شد و خود میدان قبل از انقلاب به نام میدان شهیاد شناخته شده بود.

آدرس : ایران، تهران، میدان آزادی

چشمه علی

چشمه علی از دل صخره ها و تخته سنگ های بزرگ خارج شده و به سوی جنوب و جنوب شرقی تهران جاری است، از لحاظ موقعیت مکانی در کنار ابن بابویه، برج طغرل و دژ رشکان قرار گرفته. قدمت این چشمه به حدود 8000 سال پیش برمی گردد زمانی که اولین خانه ها در کنار رودها و چشمه های دایمی پدید آمدند.

آدرس چشمه علی : ایران، تهران، ری کمربندی جنوب شهری ری

عمارت مسعودیه

بهترین جاهای دیدنی تهران کدامند؟ عمارت مسعودیه بنایی یادگار از رویدادهای تاریخی دوره قاجار است که اتفاق های باارزش در آنجا رخ داده است، این باغ طبق اصل محرمیت معماری آن زمان بنا شده و از دو قسمت بیرونی و اندرونی تشکیل شده و هفت عمارت در آن وجود دارد که توسط حیاط ها به هم مرتبط هستند، بازدید از هفت عمارت این باغ با نام های عمارت دیوان خانه، عمارت سفره خانه، و حوض خانه، عمارت سیدجوادی، عمارت حیاط مشیری و … خال از لطف نیست و تماشای معماری زیبا با شیشه های رنگی را اصلا از دست ندهید.

آدرس عمارت مسعودیه : ایران، تهران، میدان بهارستان، ضلع جنوب غربی، خیابان اکباتان

باغ پرندگان

بهترین جاهای دیدنی تهران کدامند؟ باغ پرندگان پایتخت، باغی در شمال شرق تهران و در میان جنگل های لویزان که یکی از بزرگترین باغ های پرندگان در خاورمیانه می باشد است، طراحی این پارک در دو مرحله انجام شده، فاز یک آن با نام دشتچر پرندگانی را در خود جای داده که در قفس نگهداری می شوند یا توان پرواز ندارند و فاز دو آن با نام آبچز شامل پرندگانهی می شود که می توانند پرواز کنند، با این طراحی خاص و منحصر بفرد بسیاری از گردشگران جذب این محیط شده و از آنجا بازدید می کنند و لذت می برند.وجود پرندگان معروفی همانند طاووس، شتر مرغ، طوطی، عقاب و شاهین … جذابیت های بیشتری نیز دارد.

آدرس باغ پرندگان : ایران، تهران، بزرگراه شهید بابایی شرق، بعد از خروجی هنگام، لاین کند رو شهرک امید، خیابان کوهستان

کاخ موزه سعدآباد

بهترین جاهای دیدنی تهران کدامند؟ مجموعه ایی از کاخ ها و عمارت هایی که در شمالیی ترین و خوش آب و هوا ترین منطقه تهران با وسعت 110 هکتار بنا شده، جنگل های طبیعی، چشمه سارها، قنات ها، باغستان ها، گلخانه ها و خیابان ها از جمله منابع طبیعی این مجموعه می باشد، کاخ سعد آباد چهار دوره تاریخی قاجاریه، پهلوی اول و دوم و انقلاب را سپری کرده و در دوره قاجار بنا شده و سکونت گاه تابستانی شاهان این دوره بوده است. کاخ بهمن، کاخ احمد شاهی، کاخ اختصاصی، کاخ ملکه مادر، کاخ سبز، کاخ ملت و موزه های بسیار این مجموعه را تشکیل داده اند.

آدرس کاخ سعدآباد : ایران، تهران، خیابان ولیعصر، خیابان شهید فلاحی، زعفرانیه انتهای خیابان شهید کمال طاهری

بام تهران ولنجک

بام تهران یکی از جاذبه های دیدنی تهران است که عده ی زیادی از مردم به آنجا می روند، هوای پاک و کوهستانی گزینه ایی مناسب برای کسانی است که از شلوغی و ترافیک تهران خسته شده اند. امکانات تفریحی نظیر رستوران های جدید، زیپ لاین، سورتمه بام تهران و … از دیگر مزایای این مکان است.

آدرس بام تهران : ایران، تهران، حد فاصل انتهای خیابان ولنجک تا ابتدای تله کابین توچال

ژوراسیک پارک

پارک ژوراسیک

بهترین جاهای دیدنی تهران کدامند؟ ژوراسیک پارک تهران یکی دیگر از جاهای دیدنی تهران است که در آن دایناسورهای متحرک یافت می شود، از نظر کاربردی این بوستان گردشگری، تفریحی و آموزشی می باشد  و اولین پارک موضوعی پایتخت به حساب می آید که به معرفی انواع دایناسورها پرداخته است.پارک ژوراسیک در اوایل اسفند 1392 به بهره برداری رسید و افتتاح شد و از تمامی جلوه های ویژه برای جذاب تر کردن این بوستان و دایناسور هایش استفاده شده است.

آدرس ژوراسیک پارک تهران : ایران، تهران، سعادت آباد انتهای بلوار پاکنژاد، میدان بهروز، بلوار شقایق، پایین تر از پارک پرواز

تصاویر