جاهای دیدنی بوشهر

جاهای دیدنی بوشهر

نقد و بررسی

توضیحات

جاهای دیدنی بوشهر

سفر به جنوب کشور و استان بوشهر که یکی از مهم ترین مناطق جنوبی کشور است بسیار ارزشمند می باشد و خالی از لطف نیست، و تجربه ای متفاوت از ایرانگردی را در اختیار مسافران قرار می دهد. بیشتر شهرهای استان بوشهر از بناهای دیدنی و آثار باستانی و طبیعی بسیاری برخوردار می باشد که این استان را به یکی از بنادر مهم و جذاب کشور تبدیل کرده است. برای آشنایی بیشتر با جاهای دیدنی بوشهر با ایران نیهون همراه باشید.

استان بوشهر، شهری بندری در کنار سواحل خلیج فارس و مرکز استان بوشهر است که قدمتی 1000 ساله دارد و به دوران ساسانیان باز می گردد. نخلستان های سرسبز و سواحل زیبا در کنار بناهای تاریخی متعددش بوشهر را به یکی از محبوب ترین مقصدهای گردشگری تبدیل کرده است.

اما لازم است بدانید که تنها سواحل و بناهای تاریخی این شهر نیست که معروف اش کرده، غذاهای لذیذ و تند در کنار مردمان خونگرم نیز یکی از دلایل جذب مسافران می باشد. اگر قصد سفر به بوشهر را دارید برای آشنایی با بهترین مقاصد گردشگری و تاریخی و تفریحی آن با ما همراه باشید.

گنبد نمکی جاشک

جاهای دیدنی بوشهر کدامند؟ در استان بوشهر و در نزدیکی روستای گنخک در فاصله 64 کیلومتری جنوب شهر خورموج مرکز شهرستان دشتی و در 144 کیلومتری جنوب شرقی بوشهر یکی از بزرگترین و زیباترین گنبد نمکی ایران و خاورمیانه قرار گرفته است که در سال 1386 به عنوان آثار طبیعی ملی فسیلی ثبت شده است.

بازار بوشهر

همانند دیگر شهرهای ایران بازار قدیمی بوشهر نیز محل داد و ستد و تهیه مایحتاج زندگی می باشد، این بازار زیبا در دوران قاجار و معماری اصیل آن زمان احداث شده است. طراحی این بازار به گونه ایی بوده است که نور به حد کافی به داخل بازار برسد اما در هنگام بارش برف و باران آب به داخل بازار نفوذ نکند. توصیه می کنیم در سفر خود با این شهر بندری و زیبا حتما به این بازار رفته و از تنوع اشیاء و ظرافت معماری آن لذت ببرید.

قلعه خورموج دشتی

قلعه محمد خان دشتی در شهر خورموج و در فاصله حدود 80 کیلومتری شهر بوشهر واقع شده است، این قلعه در زمان قاجار و به سبک قلعه های سلجوقی و ساسانیان ساخته شده است اما در حال حاضر بیشتر قسمت های این قلعه ویران شده است. قلعه خورموج دشتی یا همان محمد خان دشتی زمانی بلندترین بنای شهر خورموج بوده است و از گوشه به گوشه ی شهر پیدا بوده است.

مسجد جامع بردستان

طبق بررسی های باستان شناسان قدمت شهر بوشهر به زمان اردشیر شاه ساسانی بازمی گردد اما بندری که اکنون میبینید توسط ابومهیری حدود 300 سال پیش تاسیس شده است.یکی از همین جاهای دیدنی مسجد جامع بردستان بوده است که برخی معتقدند کهن ترین عمارت متعلق به دوره ی اسلامی بوده است.

ریشهر

در بخش مرکزی شهرستان بندر بوشهر و جنوب کشور آثاری کشف شده است که قدمت آن به هزاره ی سوم تا هزاره اول پیش از میلاد می رسد که به ریشهر شهرت یافته است، نتایج اکتشافات باستان شناسان فرانسوی در سال های 1872 تا 1877 اینطور نشان می دهد که کتیبه های میخی پیدا شده مربوط به عهد شوتروک ناهونته یا همان هزاره دوم پیش از میلاد بوده است.

این شهر به دلیل موقعیت خاص جغرافیای یکی از راه های ارتباطی تمدن های شرق و غرب دنیای قدیم بوده است.ریشهر در سال 1310 در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.

دژ برازجان

جاهای دیدنی بوشهر کدامند؟ دژ برازجان، دژی در مرکز شهر برازجان می باشد که تا مدت های طولانی به عنوان زندان از آن استفاده می شده است اما در اصل کاروانسرایی بوده است که از دوره ی قاجاریه برجای مانده است و با ویژگی های منحصربفرد و معماری زیبای قاجار به عنوان یکی از آثار ملی به ثبت رسیده است.

گور دختر

جاهای دیدنی بوشهر کدامند؟ بنای گور دختر در جنوب کشور و استان بوشهر واقع شده است، این بنا بسیار شبیه به مقبره ی کوروش کبیر در پاسارگاد است و قدمت این بنا به سده ششم قبل از میلاد بازمی گردد.

بنای گور دختر از 24 قطعه سنگ تشکیل شده است و در آن از عناصر هنر اورارتویی مانند شیروانی دوشینه و عناصر دیگری از معماری ایلامی معبد چغازنبیل را می توانید مشاهده کنید.بنای گور دختر یکی از بناهای است که به عنوان آثار ملی به ثبت رسیده است.

کاروانسرای دالکی

کاروانسرای دالکی در 23 کیلومتری شمال برازجان و جاده قدیمی شیراز به بوشهر واقع شده است و مربوط به دوره قاجار می باشد که در سال 1377 به عنوان آثار ملی به ثبت رسیده است.

عمارت ملک

جاهای دیدنی بوشهر کدامند؟ عمارت ملک در فلکه بهمنی واقع شده است و یکی از بناهای تاریخی است که در دوره ی قاجار به دستور ملک التجار توسط معماری فرانسوی با مصالح بوم آورد ساخته شده است.این عمارت زیبا در حال حاضر مالک خصوصی دارد و امکان بازدید از آن تنها با هماهنگی با مالکان صورت می گیرد.

موزه رئیس علی دلواری

رئیس علی دلواری یکی از سرداران مبارزه با استعمار در استان بوشهر و جنوب کشور بوده است که محل زندگی دلواری و خانه اش در حال حاضر به موزه تبدیل شده است و پذیرای گردشگران بسیاری می باشد، این موزه زیبا در 45 کیلومتری شهر بوشهر واقع شده است و در میان توریستان و گردشگران بسیار شهرت دارد.

گورستان و بندر سیراف

جاهای دیدنی بوشهر کدامند؟ سیراف یکی از قدیمی ترین بنادر کشور می باشد که در گذشته کشتی رانی از این بندر رایج شده است و آثار تاریخی را در منطقه جای داده است، این گورستان در شمال غربی بندر طاهری واقع شده است.گورهایی مستطیل شکل به طول حدود 2 متر و عرض 50 سانتی متر با عمق 40 تا 60 سانتی متر که در سنگ ها کنده شده است وجود دارد.

تصاویر