جاهای دیدنی بلغارستان

جاهای دیدنی بلغارستان

جاهای دیدنی بلغارستان

جاهای دیدنی بلغارستان شامل سواحل زیبا ومراکز خرید بسیار و بناهای تاریخی و بجا مانده از گذشته و بهشتی برای گذراندن تابستان و زمستان است، که در این مقاله برترین جاهای دیدنی بلغارستان را معرفی می کنیم. در ادامه با ایران نیهون همراه باشید.

بلغارستان یکی از کشورهای بالکان است که کوه ها و طبیعت بی نظیری دارد و در گذشته بخشی از امپراطوری عثمانی بوده، بلغارستان با کشورهای یونان، ترکیه، رومانی، صربستان و مقدونیه همسایه است. بیشتر اقلیم بلغارستان دارای آب و هوای سرد و کوهستانی است و نواحی شمال کشور دارای تابستان های گرم و زمستان های سرد می باشد.

سواحل دریای سیاه

جاهای دیدنی بلغارستان کدامند؟  سواحل دریای سیاه خط ساحلی معروف بلغارستان است که یکی از بهترین جاذبه های دیدنی بلغارستان بوده، از جاذبه های این ساحل می توان به هتل های لوکس، امکانات تفریحی و ورزشی و مناطق ماهیگیری سنتی اشاره کرد.ماسه های طلایی و سیاه این ساحل از زیبایی های این سواحل هستند از بهترین سواحل دریای سیاه وارنا و بورگاس را می توان نام برد.

هفت دریاچه، افسانه اشک غول

جاهای دیدنی بلغارستان کدامند؟ از دیگر جاذبه های بلغارستان هفت دریاچه بسیار زیبا در ارتفاعات کوه ریلا است که دارای طبیعتی بکر و بی نظیر می باشد و بهتریت زمان سفر به این دریاچه در تابستان است، از امکانات تفریحی این دریاچه تله کابین، اسکی، دو رستوران کوچک با غذاهای محلی و مسیری برای کوه پیمایی است که باعث جذب گردشگران می شود.

ملنیک، شهر شراب ها

کوچکترین شهر بلغارستان که به تولید بهترین شراب ها معروف است، شهری زیبا و رویایی که توصیه می شود حتما به کافه های محلی آن سری بزنید و از دیگر جاذبه های دوست داشتنی این شهر دیدن کنید.

کوپریفشتیتسا، دهکده موزه ها و آثار تاریخی

جاهای دیدنی بلغارستان کدامند؟ دهکده کوپریفشتیتسا حدودا از شرق صوفیه دو ساعت فاصله دارد، معماری خانه هایش با تزییناتی رنگی نشان دهنده معماری بلغاری قرن 19 می باشد.این دهکده پر از آثار تاریخی و موزه می باشد که دیدن از آنها بسیار لذت بخش است.

ولیکوترنوو، پایتخت تاریخی بلغارستان

در زمان امپراتوری بلغاری دوم در بین قرن های 12 و 14 در مرکز بلغارستان ولیکوترنوو بعنوان پایتخت تاریخی برگزیده شد و یکی از محبوب ترین جاذبه های توریستی بلغارستان می باشد.

نسبار، شهر دوران باستان

جاهای دیدنی بلغارستان کدامند؟ نسبار شهریست که قدمتش به دوران باستان برمیگردد و بعنوان یک مکان تاریخی مهم توسط یونسکو به ثبت جهانی رسیده است، نسبار به مروارید دریای سیاه نیز مشهور است.یکی از جاذبه های این شهر 40 کیلیسای آجری زیبا که قدمتشان به قرن 5 بازمیگردد است.

صومعه ریلا، بیت المقدس بلغارستان

جاهای دیدنی بلغارستان کدامند؟ صومعه ریلا از جنوب شهر صوفیه تنها 2 ساعت فاصله داشته و در کوه های جنگلی قرار گرفته است و به بیت المقدس بلغارستان معروف است.با ورود به حیاط صومعه اولین نکته ایی که توجه همگان را به خود جلب می کند هماهنگی کامل کلیسا با طاق های زیبا و سقف های کاشی کاری شدنهه و پنج گنبد که به آسمان رسیده اند است.

پلوودیو، دومین شهر بزرگ بلغارستان

پلوودیو شهری بر روی تپه ایی 6000 ساله که به هفت تپه دیگر وسعت یافت، پلوودیو دومین شهر بزرگ بلغارستان می باشد.سبک معماری آن به دوره رنسانس بلغاری باز میگردد و دارای خانه های رنگارنگ بسیاری است که از جذابیت های آن بشمار می رود.

0 0 رای
امتیاز بدهید
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات