جاهای دیدنی ارومیه

جاهای دیدنی ارومیه

نقد و بررسی

توضیحات

جاهای دیدنی ارومیه

فصل تابستان و بهار دو فصلی است که وقت طبیعت گردی در غرب و شمال غربی کشور می باشد، ارومیه با کلیسا ها و بناهای تاریخی ارزشمندش همچنین طبیعت بکر و بی نظیرش یکی از گزینه های سفر تابستانی هر ایرانی است. در این مقاله برترین جاذبه های دیدنی ارومیه را معرفی می کنیم. در ادامه برای آشنایی بیشتر با جاهای دیدنی ارومیه با ایران نیهون همراه باشید.

بازار ارومیه

بازار ارومیه از بازار های قدیمی و پربازدید ایران است که معماری و بافت قدیمی خود را حفظ کرده است.قدمت این بازار به دوران صفوی برمی گردد این بازار حدود 1000 مغازه دارد و تنوع خیلی بسیاری برای خرید سوغاتی دارد.

دریاچه ارومیه

جاهای دیدنی ارومیه کدامند؟ یکی دیگر از جاذبه های معروف در ارومیه دریاچه ارومیه می باشد، بزرگترین دریاچه شور ایران که از زیباترین جاذبه های ارومیه است.این دریاچه زیبا میان آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی قرار گرفته است، امروزه بخشی از این دریاچه خشک شده است و باعث خیلی از مشکلات برای مردم شده است اما همچنان زیبا و جذاب است.

کلیسای مار سرگیز

جاهای دیدنی ارومیه کدامند؟ کلیسای مارسرگیز در شهرستان ارومیه و روستای سیر قرار گرفته است قدمت این اثر تاریخی مربوط به دوره ساسانیان است و به عنوان یکی از آثار ملی ایران ثبت شده است. این کلیسا یکی از آثار سنگی استان است که دیوارها و سقف هایش تماما از سنگ درست شده است و نهایت استحکام را دارند، این بنا از دو قسمت تشکیل شده است که شامل ورودی نسبتا کوتاه در ابتدا و سالن نیایش و محراب و اطاقهای اطراف آن می باشد.قسمت بعدی این بنا شامل سالن دیگری که بموازات سالن اول و اطاقهای کوچکی که پشت محراب ارتباط دارد واقع شده است، تزیینات این سالن ها از گچبری و اندود گچ و رنگ آمیزی های متنوع است.

پارک جنگلی شیخ تپه

پارک جنگلی شیخ تپه با وسعت حدود هکتار در منطقه جنوب شرقی ارومیه و در ارتفاعات مشرف به شهر و در کنار تپه باستانی شیخ تپه واقع شده است، قدمت این تپه به دوره مادها و پیش از رواج دین زرتشت است که با ساخت وساز شهری اثر بسیاری از آن نیست.

دریاچه مارمیشو

دریاچه مارمیشو سال ها بود که گردشگر زیادی را پذیرا نبود اما رفته رفته با خشک شدن دریاچه ارزشمند ارومیه باز هم سیل گردشگران به سمت مارمیشو روانه شد جز مناطق گردشگری و تفریحی ارومیه محسوب می شود، نکته بسیار مهم این است که از این دریاچه در تابستان بازدید کنید.

بنای سه گنبد

جاهای دیدنی ارومیه کدامند؟ بنای سه گنبد در جنوب شرقی ارومیه قرار گرفته است، این بنا مربوط به دوره سلجوقیه می باشد و به شکل برجی دوار و استوانه ایی است که به دو نوع مصالح سنگ و آجر ساخته شده است. این بنا در ابتدا آرامگاه بوده و در سال 580 قمری تاسیس شده و قطر بنا 5 متر و ارتفاع آن 13 متر می باشد.

یخچال نه پله

یخچالی در محله قدیمی به نام عسگرخان و کنار نهر کوچکی به نام دره چای در شهر ارومیه می باشد، تا قبل از گسترش شهر اهالی این منطقه از یخ استفاده می کردند و مراسم چهارشنبه سوری را نیز در کنار حوضچه ای که آب نهر به آن می ریخت و فاصله اش با یخچال حدود چهل متر بود برگزار می کردند.

کلیسای سورپ پطروس

جاهای دیدنی ارومیه کدامند؟ کلیسای سورپ پطروس یکی از آثار ملی ایران است که به ثبت رسیده، فاصله این کلیسا حدود 75 کیلومتری از شمال شرق شهرستان ارومیه و 35 کیلومتری جنوب شرق شهرستان سلماس و در روستای قره باغ واقع شده است.این کلیسا در دره ایی خوش آب و هوا و سرسبز قرار دارد و تا ساحل درایچه ارومیه 5 کیلومتر فاصله دارد.

تصاویر