جام ملت های آسیا 2019

جام ملت های آسیا 2019

جام ملت های آسیا 2019

جام ملت های آسیا را هر چهار سال یک بار ای‌ اف‌ سی (کنفدراسیون فوتبال آسیا) برگزار می کند. جام ملت های آسیا ۲۰۱۹ هفدهمین دوره این مسابقات در دی ماه امسال، یعنی اوایل سال 2019، در کشور امارات متحد عربی برگزار خواهد شد. که در پایان قهرمان جام ملت‌ های آسیا به جام کنفدراسیون‌های جهان در سال 2021 راه می‌یابد. در ادامه با ایران نیهون همراه باشید.

در این دوره از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا 2019بر خلاف دوره های گذشته 24 تیم در قالب شش گروه به دیدار هم می‌روند. کنفدراسیون فوتبال آسیا به خاطر تغییر شکل برگزاری این رقابت‌ها و افزایش تیم‌ها از 16 به 24 تیم تصمیم گرفت که کاپ قهرمانی این مسابقات را هم تغییر دهد. مدافع عنوان قهرمانی جام ملت های آسیا در این رقابت‌ها تیم ملی استرالیا است.

گروه بندی

گروه A 

امارات متحده عربی — تایلند – هند – بحرین

گروه B 

استرالیا — سوریه – فلسطین – اردن

گروه C 

کره جنوبی — چین – قرقیزستان – فیلیپین

گروه D 

ایران — عراق- ویتنام – یمن

گروه E

عربستان سعودی — قطر – لبنان – کره شمالی

گروه F 

ژاپن — ازبکستان – عمان – ترکمنستان

تیم ملی کشور ما در گروه D با تیم‌های عراق، ویتنام و یمن هم‌گروه است. مسابقه ایران و یمن در ۷ ژانویه 2019 (هفدهم دی 1397 ) در ورزشگاه محمد بن زاید ابوظبی برگزار می‌شود. همچنین، تیم ملی کشورمان در تاریخ 22 دی ماه در ورزشگاه شهری زاید ابوظبی باید در برابر ویتنام قرار بگیرد و سپس در تاریخ 26 دی ماه به مصاف با تیم فوتبال عراق در استادیوم المکتوم ، دبی می‌رود.

ورزشگاه‌ها

هشت ورزشگاه (ورزشگاه شهری زاید، ورزشگاه محمد بن زاید و ورزشگاه آل نهیان در ابوظبی، ورزشگاه هزاع بن زاید و ورزشگاه بین‌المللی شیخ خلیفه در العین، ورزشگاه آل مکتوم و ورزشگاه مکتوم بن راشد آل مکتوم در دوبی، و ورزشگاه الشارجه در شارجه)این رقابت‌ها را میزبانی خواهند کرد.

* هم بازی افتتاحیه و هم فینال بازی‌ها در ورزشگاه شهری زاید در ابوظبی برگزار می‌شود.

معیارهای امتیازدهی

در صورتی که براساس امتیازهای کسب شده در هر بازی (برد 3 امتیاز، تساوی 1 امتیاز و باخت 0 امتیاز) دو تیم در یک گروه امتیاز مساوی داشته باشند به ترتیب ضوابط زیر تصمیم‌گیری خواهند شد:

امتیازات بدست آمده در بازی‌های دوجانبه تیم‌ها؛

تفاضل گل در مسابقات دوجانبه؛

تعداد گل زده در مسابقات دوجانبه؛

تفاضل گل در همه مسابقات گروهی؛

تعداد گل‌های زده در همه مسابقات گروهی؛

اگر دو تیم که در تمامی معیارهای بالا برابر باشند و در آخرین مسابقه مرحلهٔ گروهی در مقابل یک‌دیگر قرار گرفتند، ضربات پنالتی تعیین‌کننده تیم صعودکننده می‌باشد؛ امتیاز انضباطی (کارت زرد = 1 امتیاز منفی، کارت قرمز غیر مستقیم = 3 امتیاز منفی، کارت قرمز مستقیم = 3 امتیاز منفی، کارت زرد و پس از آن کارت قرمز مستقیم = 4 امتیاز منفی)؛

لوگو مسابقات

لوگو رسمی این دوره از جام ملت‌های آسیا در تاریخ ژانویه 2019 در ابوظبی رونمایی شد. رنگ‌های استفاده شده در این لوگو از پرچم امارات متحده عربی، میزبان این مسابقات، نشات گرفته‌است. هفت شش‌ضلعی که توسط نوارهای رنگی تشکیل شده‌است، نشان‌دهنده هفت امارت‌های امارات متحده عربی میزبان است. این الگوی مصنوعی الهام‌گرفته از شش گوشه از هنر اسلامی، و هم‌چنین سنت قدیمی اماراتی در بافتن برگ‌های نخل، که به‌صورت محلی به عنوان سفره استفاده می‌شود، است و هم‌چنین دایره و قوس کُروی‌شکل این لوگو نماد فوتبالی آن می‌باشد.

توپ رسمی مسابقات

توپ رسمی بازی‌ها ترکیب رنگی ای مانند پرچم امارات متحده عربی دارد . همچنین ؛ دارای قابلیت سازگار با محیط زیست است و توسط شرکت Molten Corporation هیروشیما ژاپن ارائه خواهد شد و با عنوان Molten Acentec شناخته می‌شود.

نماد مسابقات

طی قرعه‌کشی نهایی در مِی 2018 ، از دو عروسک نماد این جام، منصور و جراح رونمایی شد؛ منصور یک کودک معمولی فوتبالیست، باسرعت است؛ در حالی که جراح یک شاهین عربی است.

قیمت بلیط جام ملت های آسیا

قیمت بلیط جام ملت های آسیا در کشور امارات متحده عربی در مرحله گروه دارای سه کلاس قیمت 25 درهم ، 50 درهم و 75 درهم امارات است. اما در مرحله یک چهارم نهایی و نیمه نهایی قیمت ها متفاوت است که قیمت بلیط 50 درهم ، 75 درهم و 150درهم امارات است و در آخر قیمت بلیط بازی فینال نیز 75 درهم ، 150 درهم و 300 درهم امارات است.

0 0 رای
امتیاز بدهید
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات