تفاوت بلیط چارتر و بلیط سیستمی چیست؟

تفاوت بلیط چارتر و بلیط سیستمی چیست؟

برای خرید بلیط هواپیما احتمالا با گزینه های بلیط چارتر و بلیط سیستمی مواجه شدید ، آیا تا به حال به این فکر کرده اید تفاوت بین بلیط چارتر و بلیط سیستمی چیست ؟ و کدام یک برای خرید بلیط مناسب تر است ؟ ما در این مقاله سعی داریم مزایا و معایب بلیط چارتر و بلیط سیستمی همچنین تفاوت های بلیط چارتر و سیستمی را شرح دهیم با مجله گردشگری ایران نیهون  همراه باشید.

بلیط سیستمی

بلیط سیستمی را شرکت ها هواپیمای با وجود مسیر پروزا های مختلف که براساس امکانات و شرایطشان تعیین می شود که این نوع بلیط ها بصورت سالانه تعریف میشوند که امکان خرید برای مسافران در فصول سال برای تعیین و زمانبندی وجود داشته باشد که این پرواز ها را ایرالاین ها برنامه ریزی می کنند ، که پرواز های سیستمی گفته می شوند.

مزایای بلیط سیستمی

امکان خرید بلیط سیستمی چندین ماه قبل از سفر امکان کنسل کردن بلیط هواپیما سیستمی امکان تغییر تاریخ و کلاس پروازی بعد از خرید بلیط سیستمی امکان خرید بلیط سیستمی با تخفیف برای کودکان 2 تا 12 سال تنوع بالای مسیرهای پروازی سیستمی

معایب بلیط سیستمی

قیمت بالاتر بلیط سیستمی در بعضی مواقع در مقایسه با پروازهای چارتری.

بلیط چارتر

برخی از شرکت های ارائه دهنده بلیط هواپیما چارتری که بصورت سالیانه یا فصلی که تمام یا بخشی مسیر های پرتردد را اجاره می کنند . بلیط چارتر قابل خریداری از شرکت‌های هواپیمایی نیست؛ بلکه این نوع بلیط‌ها را تنها می‌توان از آژانس‌ها و شرکت‌های چارترکننده خریداری کرد.قیمت این بلیط‌ها را شرکتهای چارترکننده تعیین می‌کنند و تعیین قیمتها در اختیار شرکت‌های هواپیمایی نیست ، به همین دلیل قیمت بلیط‌ چارتر بسیار متغیر است .

مزایای بلیط چارتر

قیمت مناسب‌تر پرواز چارتر در بعضی مواقع نسبت به پرواز سیستمی احتمال قابل تهیه بودن در صورت پر بودن پروازهای سیستمی (با قیمت بالاتر )

معایب بلیط چارتر

غیرقابل کنسل کردن بلیط چارتر غیر قابل انتقال به غیر و تغییر تاریخ بلیط چارتر یکسان بودن قیمت بلیط چارتر برای کودک و بزرگسال در این پرواز ها محدودیت تعداد مسیرهای پروازی چارتری محدودیت انتخاب تاریخ پرواز چارتر

5 1 رای
امتیاز بدهید
Subscribe
Notify of
2 Comments
قدیمی ترین
جدیدترین رای بیشتر
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
reza
6 years ago

سلام بلیط چارتر فقط زمانی که مسافر نیست قیمتشو پایین میارن

امین رشیدزاده
Reply to  reza
6 years ago

عموما همینطوره دوست عزیز