تفاوت بلیط اکونومی و فرست کلاس

تفاوت بلیط اکونومی و فرست کلاس

تفاوت اکونومی و فرست کلاس

زمانی که می خواهید بلیط هواپیما خریداری کنید با واژه های پرواز اکونومی ، فرست کلاس و بیزینس کلاس مواجه شده اید.این نوع کلاس های پروازی تاثیر بسزایی بروی قیمت بلیط هواپیما شما را دارند. در این مقاله سعی داریم تفاوت پرواز اکونومی و فرست کلاس را برایتان شرح دهیم هرچند این دو نوع کلاس پروازی از لحاظ قیمت خیلی با هم متفاوت هستند ،ولی باید بدانید که تفاوت این دو نوع کلاس پرواز به قیمت آن خلاصه نمی شود، در ادامه با ایران نیهون همراه باشید.

کلاس های پروازی اکونومی و فرست کلاس

کلاس پروازی اکونومی پایین ترین قیمت بلیط هواپیما را در بین کلاس پرواز هواپیما را دارا است، اکونومی در واقع می توان گفت بلیط اقتصادی و یا بلیط استاندارد است که اکثر مردم از آن استفاده می کنند، البته پرفروش ترین نوع کلاس پروازی است.

فرست کلاس در واقع بهترین نوع کلاس پروازی است که امکانات قابل توجه ی را در پرواز به مسافران ارائه می کند. که قیمت آن نیز بالاترین نرخ بلیط هواپیما را به خود اختصاص داده است.

برخی از تفاوت های بلیط اکونومی و فرست کلاس

غذا و امکانات رفاهی در طول پرواز

بارزترین تفاوت بلیط اکونومی و فرست کلاس در سرویس دهی غذا و امکانات رفاهی آن است، البته که باید بدانید ایت تفاوت بستگی به نوع ایرلاین نیز دارد چرا که این خدمات در بین ایرلاین ها متفاوت است.امکانات فرست تنها به غذای آن خاتمه پیدا نمیکند.

باید بدانید که در فرست کلاس به مسافران منو غذایی داده می شود و مسافران از بین آنها غذای خود را انتخاب می کنند، البته که در طول پرواز با میان وعده و نوشیدنی های مختلف  از شما پذیرایی می کنند.

ولی در کلاس پرواز اکونومی از این نوع پذیرای و تنوع غذایی خبری نیست و نوع غذا از پیش تعریف شده و بسته بندی شده به مسافران ارائه می شود. و اگر در طول سفر نیاز به شارژ موبایل یا تبلت خود باشید باید منتظر فرود هواپیما باشید.

مراحل سوار شدن به هواپیما

می توان گفت اولین تفاوت بلیط اکونومی و فرست در سرعت سوار شدن آن است که اولویت سوار شدن با بلیط های فرست کلاس است،انتقال مسافران فرست کلاس بصورت جداگانه به همراه ترانسفر و در فرودگاه نیز کانتر جداگانه دارند، که بعد از آن مسافران کلاس پروازی بیزنس کلاس و اکونومی سوار هواپیما می شوند. یا حتی هنگام پیاده شدن نیز اولویت با مسافران فرست کلاس خواهند بود.

باید بدانید که بلیط های اکونومی گاها با تخفیف بالای فروخته می شود که بلیط چارتر معمولا از این نوع کلاس پروازی هستند.

فضای اختصاصی

یکی دیگر از تفاوت های این دو نوع کلاس پروازی در صندلی و فضای اختصاصی هر مسافر است که در پرواز های فرست کلاس فضای کاملا اختصاصی در اختیار مسافران می گذارند که حداکثر 20 صندلی دارند، با توجه به تعداد محدود صندلی ها اما فضایی که به این قسمت اختصاص داده شده بسیار زیاد بوده و حریم شخصی در آن رعایت شده، صندلی های بزرگ که هرکدام سیستم صوتی و تصویری مجزایی داشته و وسیله های تفریحی مخصوص خود را دارند.

اما در پرواز اکونومی صندلی ها به ردیف چیده شده اند و فضای محدودی برای هر مسافر وجود دارد. همچنین مسافران اکونومی برای سرگرم شدن در طول سفر انتخاب های محدودتری در اختیار دارند.

نکته : باید بدانید که نوع خدمات رفاهی در کلاس های پروازی بستگی به نوع ایرلاین دارد.

0 0 رای
امتیاز بدهید
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات