از تاخیر در پرواز چطور جلوگیری کنیم؟

از تاخیر در پرواز چطور جلوگیری کنیم؟

آیا می توان از تاخیر در پرواز جلوگیری کرد؟ قاعدتا تاخیر در پرواز یکی اتفاق های ناخوشایند در زمان پرواز است که پیش می آید. در ادامه با ایران نیهون همراه باشید.

زمان پرواز و یا به موقع بودن حرکت هواپیما به عوامل مختلفی بستگی دارد که از اختیار مسافران خارج است، اما معمولا شما به دلایل نامساعد بودن آب و هوا و نقص فنی هواپیما با تاخیر در پرواز مواجه می شوید و ساعت ها در فرودگاه چشم انتظار پرواز خواهید بود. اما شما می توانید با رزرو بلیط در روزها و زمان های مشخص تا حد ممکن از این تاخیرها جلوگیری کنید.

وسط هفته پرواز کنید

باید بدانید بیشتر فرودگاه ها در سه شنبه و چهارشنبه خلوت تر هستند البته این خلوتی در مقابل پروازهای اول و آخر هفته است. و هر چه از تعدا پروازها کمتر باشد. این شانس را خواهید داشت که ترافیک در باند فرودگاه یا در آسمان کمتر خواهد بود.

پروازهای صبح را به آخر شب ترجیح دهید

زمانی که پرواز شما دچار تاخیر می شود قاعدتا به مشکلاتی بر می خورید که از بارزترین مشکلات تاخیر افتادن قرارهای کاری شما خواهد بود بنابراین هرچه ساعت پرواز شما زودتر باشد شانس شما نیز برای زود رسیدن بیشتر می شود.

پروازهای بدون توقف را رزرو کنید

سعی کنید پروازهای بدون توقف را رزرو کنید این کار باعث می شود که مجبور به تغییر هواپیما و توقف در فرودگاه دیگری نشوید. زمانی که پرواز شما چند توقف دارد حتما با تاخیر به مقصد مورد نظرتان خواهید رسید.

شرایط آب و هوا

قبل از رزرو بلیط هواپیما به وضعیت آب و هوا آن روز توجه کنید و یا در فصل زمستان از مناطقی که شرایط آب و هوای نامساعدی را دارند پرهیز کنید.

فرودگاه 

هنگام انتخاب و رزرو بلیط فرودگاه های کوچک را انتخاب کنید، پرواز از فرودگاه بزرگ درصد تاخیر در پرواز را بیشتر می کنند.

در زمان های شلوغ از پرواز پرهیز کنید

زمانی که با تعطیلات همانند عید و تعطیلات مناسبتی مواجه می شوید قطعا با فرودگاه های شلوغ و پروازهای شلوغ مواجه می شوید. در نتیجه این شلوغی ها با تاخیر در پرواز مواجه می شوید.

به قوانین حمل بار ایرلاین مورد نظر توجه کنید

زمانی که شما به قوانین بار و چمدان توجه نمی کنید با معطلی در قسمت چک کردن مواجه می شود و باز تاخیر در پرواز شما ایجاد می شود.

0 0 رای
امتیاز بدهید
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات