بوتیک هتل چیست؟

بوتیک هتل چیست؟

بوتیک هتل چیست؟

بوتیک هتل چیست؟ بطورکلی به آن دسته از هتل هایی که به دلیل سبک خاص و هنری خود معروف هستند بوتیک هتل می گویند.برای آشنایی بیشتر با بوتیک هتل ها و بهترین هتل های ایران با ایران نیهون همراه باشید.

آشنایی با هتل بوتیک

بوتیک هتل واژه ایی فرانسوی می باشد که به دلیل خاص بودن سبک هنری و معماری خود معروف می باشد، مفهوم بوتیک هتل ابتدا در دهه ی 1980 و به معنای امروزی در سال 2012 در لندن معرفی شده است و پس از آن در بریتانیا و آمریکای شمالی رایج شده است.تعداد اتاق های بوتیک هتل ها حدود 200 اتاق می باشد که نمادی از یک محیطی خودمانی، اختصاصی، شهری و مدرن است، این هتل ها کوچیکتر از گراند هتل ها هستند و لوکس و باشکوه بودن هدف اصلی آن ها نیست بلکه هدف اصلی آنها بازدید بیشتر از هتل می باشد.

بوتیک هتل ها معمولا در محیط های پر رفت و آمد شهری یا حتی در ساختمان های قدیمی تازه بازسازی شده ساخته می شود، هدف اصلی این بوتیک هتل ها جذب بازدیدکننده و مهمان بصورت همزمان می باشد.این هتل ها به هرکدام از مهمانان خود سرویس های مخصوص و جداگانه ای ارائه می دهند، برخی از این هتل ها به مهمانان خود اجازه ی آوردن حیوانات خانگی را به محیط هتل نیز می دهند و این بستگی به قوانین هتل ها دارد.

موقعیت قرارگیری

این هتل ها در ابتدا هتل های مستقل و غیر زنجیره ای یا هتل های زنجیره ای در داخل یک منطقه ی کوچیک بودند، در حال حاضر به علت استقبال زیاد مهمانان از این گونه هتل ها بسیاری از هتل ها به این سبک روی آورده اند.بوتیک هتل ها معمولا دارای دکورهای امروزی، لابی های اوپن، محیط مدرن استخر و تفریحات آبی و رستوران های فست فود و اسنک فروشی داخل هتل هستند.اخیرا تعدادی از این بوتیک هتل های زنجیره ای در مناطق بیرون شهر و مراکز تجاری بنا شده است.

اندازه ی هتل بوتیک

تفاوت بوتیک هتل ها با هتل های عادی در اندازه و ابعاد آن ها است، تعداد اتاق های این هتل حدودا از 10 تا 100 اتاق تغییر پیدا می کند.همین مقیاس کوچک هتل ها باعث صمیمت فضای هتل ها می شود گویی که یک مهمان در خانه ای شخصی هستید.

معماری بوتیک هتل

معماری و طراحی داخلی بوتیک هتل ها واقعا بی نظیر است و در اکثر مواقع کیفیت خدمات آنها بسیار عالی است، برخی از این هتل ها ترکیبی از تاریخ و ظرافت، مدرنیته و شیکی می باشد.در این هتل ها معمولا از المان هایی از هنر معاصر با زرق و برق و آثار هنری در دکوراسیون داخلی آن بسیار مشاهده می شود.

ویژگی های هتل بوتیک ها

1) منحصر بفرد بودن

2) طراحی خاص

3) شخصیت پردازی

4) موقعیت قرارگیری

5) فرهنگ و میراث یک منطقه

6) جذابیت برای هر بیننده ای و ظاهری متفاوت

7) خیلی وسیع نیست

8) پذیرای حیوانات خانگی

9) پذیرایی با انواع و اقسام غذاهای محلی

0 0 رای
امتیاز بدهید
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات