بهترین زمان سفر به شیراز بر اساس آب و هوا

بهترین زمان سفر به شیراز بر اساس آب و هوا

بهترین زمان سفر به شیراز

بهترین زمان سفر به شیراز چه زمانیست؟ شیراز از قدیم الایام ملغب به شهر گل و بلبل بوده و هست. پس بسیاری از زیبایی هایش مختص به فصل بهار است. در بهار آب و هوای شیراز عموما عالیست. در ادامه همراه مجله گردشگری ایران نیهون باشید با معرفی بهترین زمان سفر به شیراز و وصف بی مثالش.

اردیبهشت بهترین وقت سفر به شیراز است

بهترین زمان سفر به شیراز و بازدید از جاهای دیدنی شیراز اوایل اردیبهشت ماه است. شیراز در اوایل اردیبهشت ماه، از شلوغی سفرهای نوروزی خلاص گردیده و پای به آغاز جشنواره ای از گل های خوش عطر گذاشته است. هوای شیراز در اردیبهشت ماه معطر به بوی گل های رنگارنگ است. جلوه و عطر شکوفه های بهار نارنج شیراز را به بومی از زیبایی، عشق و آرامش مبدل کرده اند.

دیدنی های شیراز

بدون شک شیراز یکی از دیدنی ترین شهر های ایران است. شهر گل و بلبل، علم، تاریخ، فرهنگ و ادب پارسی همه ساله مقصد بسیاری از مردم دنیاست . همه از حضور در شیراز لذت میبرند و گویی که خاکش دامن گیر است .

در باغ های زیبای شیراز همچون باغ ارم، باغ عفیف آباد، باغ جهان نما، باغ دلگشا و نارنجستان قوام باید گشتی زد و در آرامش و زیبایی آنها غرق شد.

به آرامگاه های شاعران بزرگ پارسی، سعدی و حافظ باید رفت و سری به دروازه قرآن زد. و در زیارت شاهچراغ باید روحی تازه کرد.

در بازار تاریخی شیراز گشتی بزنید و خوردنی های خوشمزه بخورید. شما در جای جای شیراز میتوانید آثار منحصر به فردی را تماشا کنید. مسجد نصیرالملک یکی از دیدنی های زیبای شیراز است.

به تاریخ هم سری بزنید. ارگ کریم خان، یادگار چند صد ساله شیراز است. تجربه دیدن پاسارگاد و تخت جمشید نماد تمدن ایران زمین و مایه افتخار پارسی زبانان را به هیچ وجه از دست ندهید .

کلام آخر

آنچه که در اینجا مختصرا به آن اشاره شد بخشی از جاذبه ها و زیبایی های شهر شیراز در اردیبهشت ماه است . برنامه ریزی کنید که در این فصل به شیراز بروید، گویی قسمتی از بهشت را میبینید. چه خوش گفت حافظ که :

خوشـــــا شــــــیراز و وضع بی‌مثـــــالش **** خداونــــــدا نگــــــه دار از زوالـــش

0 0 رای
امتیاز بدهید
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات