بهترین زمان سفر به رشت

بهترین زمان سفر به رشت

آب و هوای رشت

بهتر است قبل از سفر به استان گیلان و شهر رشت، آب و هوای رشت را در نظر بگیرید و بهترین زمان را برای سفر انتخاب کنید. برای آشنایی با بهترنی زمان سفر به رشت براساس آب و هوای رشت با ایران نیهون همراه باشید.

آب و هوای رشت معتدل و مرطوب است که میانگین بارندگی سالانه رشت 1359 میلی متر است. رشت رتبه اول میزان بارش مراکز استان های ایران و شهر باران شهرت دارد.

تعداد روزهای بارندگی در رشت حدود 138 روز و حداکثر بارندگی آن 24 ساعت ، که به میزان 170 میلی متر در تاریخ 19 مهر 1362 ثبت شده است.

میانگین دمای سالانه هوای رشت 15,9 درجه سانتیگراد و میانگین حداکثر دمای سالانه هوای رشت 20,6 و میانگین حداقل دمای سالانه آن 11,3 درجه می‌باشد. اختلاف حداکثر و حداقل دمای سالانه 9,3 درجه‌ است. اما حداقل دمای گزارش شده 18- درجه و حداکثر دمای گزارش شده ۴۰ درجه می‌باشد.

رشت

رشت یکی از کلان شهرهای ایران و مرکز استان گیلان است. رشت بزرگترین و پر جمعیت ترین شهر شمال ایران همچنین پرجمعیت ترین شهر گیلک نشین جهان است. البته بزرگترین سکونت گاه سواحل جنوبی دریای کاسپین نیز محسوب می شود. باید بدانید این شهر سومین شهر گردشگر پذیر ایران تلقی می شود.

جغرافیا

رشت با مساحت 180 کیلومتر مربع در زمینی مسطح و هموار به ارتفاع میانگین 5 متر از سطح آب های آزاد قرار دارد. رشته کوه البرز در قسمت جنوبی شهر رشت واقع شده و نزدیکترین  قله به آن (درفک) با ارتفاع 2,733 متر است. رشت از شمال به دریای کاسپین و مرداب انزلی ، از غرب به رودخانه پسیخان و شفت، صومعه سرا و فومن، از جنوب به بخش سنگر و شهرستان رودبار و از شرق به کوچصفهان و آستانه اشرفیه محدود می شود.

بهترین زمان  زمان سفر به رشت

رشت دارای تابستان های گرم و شرجی با میانگین دمای 37 درجه سانتیگراد  و رطوبت هوا که ممکن است آزار دهنده باشد. که مرداد ماه از گرمترین ماهای تابستان در این شهر تلقی می شود. بهمن ماه نیز از سردترین ماه در رشت که میانگین دمای در زمستان به 5- درجه سانتیگراد می رسد.

اما بهترین زمان سفر به رشت اوایل بهار تا اواخر اردیبهشت ماه همچنین اوایل پاییز است. باید بدانید طبیعت پاییزی  جنگل های اطراف رشت حیرت آور است. که هوای ابری ، مه آلود و بارانی را در اواسط مهر  تا اوایل آبان می توانید تجربه کنید.

برچسب ها: ,
0 0 رای
امتیاز بدهید
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات