بهترین زمان سفر به تبریز

بهترین زمان سفر به تبریز

بهترین فصل برای سفر به تبریز

بهترین زمان سفر به تبریز با توجه به آب و هوای این شهر از بهترین گزینه ای سفر تلقی می شود. تبریز با دارا بودن آب و هوای کوهستانی و جاذبه های گردشگری فراوان یکی از بهترین گزینه های سفر خواهد بود. در ادامه با بررسی بهترین زمان سفر به تبریز همراه ایران نیهون باشید.

آب و هوای تبریز

تبریز دارای آب و هوای استپی (سبزدشت) خشک با تابستان‌های گرم و خشک و زمستان‌های سرد است. و سرمای زمستان برگرفته از ارتفاع بالا و توپوگرافی کوهستانی بودن منطه است. و در تابستان آب و هوای تبریز خشک و گرم بوده ولی حرارت به دلیل نزدیکی به کوه سهند و وجود باغ های زیاد اطراف شهر تعدیل می گردد.

در گرم ترین ماه سال میانگین دمای تبریز در تیر ماه 25,4 درجه سانتیگراد و در سردترین ماه سال میانگین دمای تبریز در در دی ماه  2,5- درجه سانتیگراد است. همچنین میانگین دمای تبریز در فرودین ماه نیز 10,5 درجه است. و در مهرماه 14,1 درجه سانتیگراد است. که میانگین دمای سالانه 11,9 درجه سانتیگراد است.

میانگین بارندگی سالیانه تبریز حدود 330,1 میلی متر است. که در فصل زمستان 113  میلی متر و در بهار 121,8 میلی متر ، در پاییز 74,3 میلی متر و در تابستان 20,7 میلی متر است.

جغرافیا

تبریز در غرب استان آذربایجان شرقی و در منتهی الیه شرق و جنوب شرق جلگه تبریز قرار گرفته است. تبریز از سمت شمال به کوه‌های پکه‌ چین و عون بن علی، از سمت شمال‌شرق به کوه‌های گوزنی و باباباغی، از سمت شرق به گردنهٔ پایان و از سمت جنوب به دامنه‌های رشته‌کوه سهند ختم می شود .

تبریز از سمت شمال، جنوب و شرق به کوهستان و از سمت غرب به زمین‌های هموار دشت تبریز و شوره‌زارهای تلخه‌رود محدود شده و به شکل یک چالهٔ نسبتاً بزرگ یا یک جلگهٔ بین‌کوهی درآمده‌است. ارتفاع تبریز از سطح دریا از 1348 متر در سه‌راهی مرند تا 1561 متر در محلهٔ زعفرانیه متغیر بوده و شیب عمومی زمین‌های تبریز به سمت مرکز شهر و سپس به سمت مغرب است.

بهترین زمان سفر به تبریز

براساس آب و هوای تبریز بهترین زمان سفر به تبریز در شهریور ماه است که از گرمای تابستان تا حد زیادی کاسته می شود و هوا نیز رو به سردی خواهد رفت. اما تبریز یکی از شهرهای زیبا و خواستنی که جاهای دیدنی زیادی را دارد و هر زمان از سال می توانید از دیدن این شهر لذت ببرید.

برچسب ها:
0 0 رای
امتیاز بدهید
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات