بهترین رستوران های شیراز

بهترین رستوران های شیراز

بهترین رستوران های شیراز

بعد از بازدید از جاهای دیدنی شیراز نوبت به خوردن دستپخت شیرازی ها می شود. رستوران های شیراز یک فرق اساسی با رستورانهای شهرهای دیگر دارد و آن موسیقی و رنگ و نورپردازی آن است. با ایران نیهون همراه باشید تا شما را با بهترین رستورانهای شیراز آشنا کنیم.

هفت خوان

رستوران بین المللی هفت خوان رستورانی مجلل در شیراز است که هر طبقه آن مختص به یک نوع غذاست.نام این رستوران از هفت خوان رستم در شاهنامه برگزیده شده هرچند که کلمه خوان به معنی سفره نیز است.رستوران هفت خوان یک مجموعه کامل با تنوع غذایی فراوان اعم از ایرانی، فرنگی، و فست فود و حتی کافی شاپ برای هرنوع سلیقه است.

هفت خوان نزدیک دروازه قرآن و هتل بزرگ شیراز و هتل رویال قرار گرفته و همیشه نوای موسیقی زنده در آن به گوش می رسد. نمی‌توانید یک سفر خوب به شیراز داشته باشید بدون اینکه از غذای هفت خوان نخورده باشید.

آدرس : شیراز – بلوار جدید قرآن، نبش کوچه هفدهم

رستوران صوفی

صوفی با بیش از 20 سال سابقه یکی از قدیمی های شیراز است و به خاطر قرارگرفتن در نزدیکی باغهای عفیف آباد و ستارخان و بهترین هتلهای شیراز طرفداران زیادی دارد. اگر به دنبال غذاهای سنتی شیراز مانند شکرپلو، کلم پلوی شیرازی، آش سبزی هستید در رستوران صوفی  پیدا می کنید. صوفی غذاهای فرنگی و انواع کباب هم دارد پس می توانید دلی از عزا در بیاورید.

آدرس : خیابان عفیف آباد ، جنب بانک ملت

رستوران شرزه

شرزه قدیمی ترین و معروف ترین رستوران شیراز که در نزدیکی هتل زندیه قرار گرفته است، رستورانی سنتی است که موسیقی زنده دلنوازی در آن نواخته می شود.

بهترین کباب کوبیده را در شرزه باید خورد. هرچند که کباب لاری، باقالی پلو با ماهیچه و ماهی کباب آن هم حرف ندارد.

آدرس : خیابان زند ، خیابان مسجد وکیل

رستوران برنتین

این رستوران با نمای سفید و تراس پر از گل و غذاهای خوشمزه خاطره خوبی برای مسافران می سازد.رستوران برنتین از رستوران های خوب شیراز است که منوی متنوعی از غذاهای ایرانی، فرنگی، استیک و فینگرفود دارد.

آدرس : بلوار ستارخان، مقابل 20 متری نمازی ، نبش کوچه 12

رستوران حاجی بابا

رستورانی دو طبقه که طبقه اول مخصوص آقایان و طبقه دوم مخصوص بانوان و لژ خانوادگی است .از بهترین غذاهای این رستوران می توان به خورشت ایرانی در کنار برنج و همچنین ماهی سفید اشاره کرد.

آدرس : بلوار کریمخان زند

رستوران شاطرعباس

یکی از شعبه های این رستوران خوش نام ایرانی در شیراز است.شاطر عباس با دو شعبه در شیراز با منوهای کباب،چلو و غذاهای دریایی میزبان شما خواهد بود.

آدرس :

شعبه 1 : خیابان خاک‌شناسی

شعبه 2 : چمران

رستوران عمارت شاپوری

اگر به اماکن تاریخی و صرف غذا در آنها علاقه دارید رستوران عمارت شاپوری گزینه خوبی است.این رستوران سنتی در باغ عمارت شاپوری قرار دارد و به سبک معماری زمان قاجار ساخته شده است.منوی این رستوران شامل غذاهای اصیل شیرازی مانند کلم پلو و سایر غذاهای ایرانی است.

آدرس : بلوار کریمخان، خیابان انوری، باغ و عمارت شاپوری

رستوران نیایش

رستوران سنتی نیایش در هتل نیایش شیراز واقع است.در این رستوران برخلاف تمام رستوران های ایران فقط غذاهای سنتی شیراز که مردم شیراز در منزل خود میل میکنند سرو می شود که بسیار متنوع و خوشمزه است.

آدرس : سه راه نمازی ، به طرف شاه چراغ ، کوچه کلانتری عباسی

رستوران آریوبرزن

رستوران هتل آریوبرزن با انواع غذاهای ایرانی و بین المللی و موسیقی زنده در فضایی دوستانه و زیبا پذیرای شما عزیزان می باشد.

آدرس : شیراز – بلوار کریم خان زند – خیابان رودکی

0 0 رای
امتیاز بدهید
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات