بلیط چارتر چیست؟

بلیط چارتر چیست؟

بلیط چارتر چیست؟ پرواز چارتری بخاطر نرخ پایین آن البته در برخی پرواز ها و مسیر های پر تردد، اهمیت زیادی برای مسافران تبدیل شده است.ما در این مقاله سعی داریم انواع بلیط پرواز های چارتری و مزایا و معایب این نوع بلیت و نوع قیمت گذاری بلیط های چارتر را بررسی کنیم با ایران نیهون همراه باشید.

چارتر در کشور های دیگر فقط مختص بلیت هواپیما نیست و برای رزرو هتل , هواپیما , قطار , و … نیز استفاده میشود.

بلیط چارتر چیست؟

بلیط چارتر را میتوان اینطور معنی کرد که بلیت هواپیما در مسیر پر رفت آمد توسط آژانس ها و شرکت های چارترکننده بصورت کلی خریداری میشود که این خرید میتواند تمام بلیط های یک هواپیما باشد یا بخشی از صندلی های هواپیما در یک مسیر باشد.

خب این نوع بلیط هواپیما که توسط شرکت ها چارترکننده و آژانس ها هواپیمایی که خریداری میشود البته در مسیر های پر تردد که قیمت ها هم متغییر است این شرکت ها در صورتی که نتواند تمام بلیت های هواپیما را به فروش برسانند که ملزم به پرداخت بهای همه بلیت خواهند بود که این رویه با نزدیک شدن به زمان پرواز نرخ بلیت هواپیما کاهش پیدا می کند تا با ضرر کمتری تمام بلیت های خود را بفروشند.

مزایای بلیط چارتر

خب قاعدتا با توضیحاتی که داده شد بلیط های چارتر دو سر سود هستند در واقع شرکت ها و آژانس ها بلیت هواپیما در مسیر های پر تردد را بصورت عمده و با قیمتی کمتر خریداری می کنند و اینکار رقابت بین شرکت های فروش بلیت در کمترین سود را روی بلیت هواپیما می کشند تا مشتریان بیشتری را جذب کنند.

مزایای  این نوع بلیط را میتوان قیمت پایین آن در نظر گرفت البته این ملزم به نزدیک شدن به ساعت پرواز دانست البته در صورتی که بلیت های اون مسیر به فروش نرفته باشد. همانطور که گفتیم در صورت فروش نرفتن بلیت های مسیر پروازی این شرکت ها قیمت بلیت را کاهش میدهند و با سود کمتری این بلیط ها را بفروش میرسانند.

معایب بلیت چارتر

حال با وجود نرخ پایین این نوع بلیت چارتری معایبی هم دارند که آنها را باهم بررسی خواهیم کرد . 1- در این نوع بلیط ها در نرخ خرید هیچ فرقی بین بزرگسال و کودک وجود نداردو تمامی قیمت ها یکسان هستند.

2- در برخی از روز ها که مسیر پروازی شلوغ بوده این شرکت ها نرخ بلیت شان را افزایش میدهند که در برخی از موارد از قیمت بلیت عادی نیز گران تر خواهد بود. و این به این معناست که همیشه به سود مشرتیان نخواهد بود .

3- خب زمانی که شما بلیت چارتر خریداری می کنید این امکان وجود نخواهد بود که بلیت تان را کنسل کنید و هزینه پرداختی شما برای این بلیط ها سوخت خواهد شد.

انواع چارترهای هواپیما

چارتر هواپیماها به دو صورت انجام می‌شود که باهم این نوع بلیط ها بررسی خواهیم کرد.

1- بلیط فول چارتر

این به این معناست که آژانس ها تمام صندلی های مسافران یک هواپیما برای مدت زمانی معین اجاره میکنند.

2- سیت چارتر

به این معناست که آژانس ها تنها برخی از صندلی های یک مسیر را بری مدت زمان معین خریداری با رزرو خواهند کرد.

برچسب ها: ,
5 1 رای
امتیاز بدهید
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات