انواع ویزای شنگن و شرایط دریافت ویزای شینگن

انواع ویزای شنگن و شرایط دریافت ویزای شینگن

ویزای شینگن

ویزای شینگن یا شنگن ( Schengen ) برای ورود افرادی به محدوده شنگن است که ساکن یا اتباع کشورهای محدوده شنگن نیستند. با دریافت ویزا شنگن شما می توانید بدون دریافت ویزای جداگانه در بخش اعظمی از اروپا رفت و آمد کنید.

در سال ۱۹۸۵ قراردادی بین چند کشور اروپایی امضا شد. با استناد به این قرارداد ورود ساکنین این کشورها بدون ویزا به یکدیگر آزاد شد. در ادامه با مجله گردشگری ایران نیهون همراه شوید.

دریافت ویزای شنگن

بجز اتباع کشورهای حوزه شنگن که شامل آلمان، فرانسه، پرتغال ، اسپانیا، ایتالیا ، دانمارک، بلژیک، لوکزامبورگ، سوئد، نروژ، فنلاند، هلند، لیتوانی، لتونی، لهستان، مجارستان، اتریش، استونی، اسلواکی، اسلوانی، چک، ایسلند، مالت، یونان، لیختن اشتاین و سوئیس میشوند.

ساکنین و اتباع کشورهای قاره آمریکا، (غیر از چند کشور معدود مثل پرو ، کلمبیا، بولیوی و…) و افرادی که پاسپورت کشورهای قاره استرالیا و کشورهای ژاپن، کره جنوبی و مالزی را دارند، نیازی به اخذ ویزای شینگن ندارند. و اجازه دارند که در یک بازه زمانی حداکثر ۹۰ روزه به این کشورها وارد و یا از آنها خارج شوند.

دریافت ویزای شنگن در ایران روشهای مختلفی دارد. ارزان‌ترین راه برای دریافت ویزای شینگن این است که مسافر شخصا برای تعیین وقت اقدام کند. از اخذ ویزا با دعوتنامه گرفته تا اخذ ویزای تحصیلی، بلند مدت و … همه توسط خود شخص قابل پیگیریست. اما هستند کارگزاران معتبری که با دریافت مبلغی به عنوان حق العمل کاری از طریق روابط و ضوابط موجود نسبت به اخذ ویزا شینگن اقدام میکنند.

انواع ویزای شنگن

ویزای شنگن نوع A

ویزای شینگن نوع A ویزای ترانزیت فرودگاهی است. با داشتن آن اجازه دارید در یکی از فرودگاه های کشورهای حوزه شنگن پرواز خود را تعویض و به کشوری خارج از محدوده شینگن سفر کنید. در واقع اجازه ورود به کشورهای حوزه شنگن را ندارید.

ویزای شنگن نوع B

ویزای شنگن نوع B نوعی ویزای ترانزیت است. دارنده این نوع ویزا اجازه دارد تا با وسایل نقلیه شخصی برای مدت‌زمان حداکثر ۵ روز از خاک کشوری در ناحیه شینگن عبور کنید.

ویزای شنگن نوع C

ویزای شینگن نوع C که به ویزای توریستی هم معروف است، در واقع روادید کوتاه‌مدت است. به کمک این نوع از ویزا میتوانید، در کشورهای عضو اتحادیه شینگن در یک بازه زمانی مشخص اقامت داشته باشید.

انواع ویزای نوع C

ویزای یک‌بار ورود | Single-entry

این ویزا فقط برای یک‌بار ورود به یکی از کشورهای عضو شنگن اعتبار دارد و به‌محض این که کشوری که به آن وارد شدید را ترک کنید، اعتبار ویزای شما فارغ از اینکه مدت‌زمان آن به پایان رسیده یا نه، به اتمام خواهد رسید.

ویزای دو بار ورود

این نوع ویزا نیز شرایطی مشابه با ویزای یک‌بار ورود دارد با این تفاوت که شما دو بار میتوانید به کشوری در ناحیه شنگن وارد شوید.

لازم به ذکر است که استفاده از این فرصت (دو بار ورود) در محدوده زمانی مشخص که در ویزا ذکر شده قابل استفاده است.

ویزای چند بار ورود | Multiple-entry

ویزای چند بار ورود ویزایی است که شما با داشتن آن می توانید نصف مدت زمان ویزا را در پارت های زمانی ۹۰ روزه در کشورهای حوزه شینگن اقامت داسته باشید.

به طور مثال اگر شما ویزای ۱ ساله مالتی پل دریافت کنید، ۶ ماه از آن را در پارت های زمانی حد اکثر ۹۰ روزه میتوانید در حوزه شینگن تردد و اقامت داشته باشید.

البته برای ویزاهای مالتی پل ۳ ماهه اکثرا مدت زمان اقامت ۳۰ روزه در نظر گرفته میشود.

ویزای شنگن نوع D

ویزای شنگن نوع D معمولا برای تجار صادر می شود تا بتوانند در طول سال چندین بار به کشورهای عضو پیمان شینگن وارد و خارج شوند و مدت اعتبار این ویزا یکساله و با روزهای مجاز , حداکثر ۹۰ روز می باشد.

برای ما بسیار مسرت بخش است که با نظرات خود ما را در ارائه خدمات بهتر یاری نمایید.

0 0 رای
امتیاز بدهید
Subscribe
Notify of
1 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین رای بیشتر
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
مجله مهاجرت
1 year ago

سلام.وقت بخیر .
در مورد میشه راهنمایی بفرمایید؟