انواع اتاق های هتل و اصطلاحات مربوط آن

انواع اتاق های هتل و اصطلاحات مربوط آن

انواع اتاق های هتل

زمانی که می خواهید هتل رزرو کنید با اصطلاحات عجیب و غریب بر می خورید که شاید کمی گیج کننده باشند! اما اصطلاحات اتاق های هتل به چه معناست و یا اینکه اتاق های هتل چه تفاوتی باهم دارند؟ برای آشنایی بیشتر با انواع اتاق های هتل و  اصطلاحات رزرو هتل با ایران نیهون همراه باشید.

اتاق یک نفره (Single)

برای اتاق یک نفره سینگل (Single) می گویند که داری یک تخت است و با علامت SGL نشان داده می شود.

اتاق دو نفره (Double)

برای اتاقهای دو نفره Double یا Twin می گویند که Double به معنای اینکه اتاق یک تخت دو نفره به هم چسبیده دارد و Twin نیز به این معناست که که دو تخت مجزا دارند و با علامت DBL نشان داده می شود.

اتاق سه نفره (Triple)

برای اتاقهای سه نفره Triple می گویند که اتاق دارای سه تخت تک نفره و یا اینکه یک تخت تک نفره و یک تخت دونفره به هم چسبیده دارند و با علامت TPL نشان داده می شود.

سوئیت (Suite)

در واقع به به اتاقی گفته می شود که قسمت جلوی آن برای پذیرایی و پشت آن اتاق خواب قرار گرفته است البته در برخی هتل ها نیز قسمت پذیرایی در پایین و چند پله بالاتر اتاق خواب و حمام قرار دارد (Duplex) می توان در سوئیت یک آشپزخانه کوچک نیز دایر نمود.

آپارتمان (Apartment)

این اصطلاح نیز برای یک هال و پذیرایی با یک، دو و یا سه اتاق خواب که هر کدام دارای دو تخت هستند استفاده می شود. در صورتی که دواتاقه باشد، معمولاً یک اتاق (Double) یک تخت دو نفره و اتاق دیگر Twin ، دو تخت یک نفره خواهد داشت. که هر آپارتمان یک حمام مشترک دارد و یک آشپزخانه کوچک.معمولاً در قسمت پذیرایی به تعدادکافی صندلی یا مبل راحتی وجود دارد.

استودیو (Studio)

واژه استودیو برای اتاقی استفاده می شود که در بدو ورود به شکل اتاق پذیرایی دیده می شود ولی در صورتی که مبلها یا کاناپه ها را به صورت تختخواب در آورند حکم اتاق خواب را خواهد یافت، از این رو، روزها اتاق پذیرایی و شبها اتاق خواب است.

البته کاناپه ها طوری ساخته شده اند که می توان بالش و پتو و ملحفه را داخل آن جای داد. اتاق استودیو حمام نیز دارد، استودیو می تواند آشپزخانه کوچکی نیز داشته باشد .

کانکتد روم (Connected Room)

اصطلاح کانکتد روم برای دو اتاق تودرتو استفاده می شود و هر دو اتاق به راهرو اصلی هتل راه دارد و هر کدام به تنهایی یک اتاق کامل است و حمام جداگانه ای هم دارند. که این دو اتاق به وسیله یک در از وسط به هم متصل است.

کابانا (Cabana)

اصطلاح کابانا برای اتاقی است که هم کف، که پنجره آن به محوطه ای باز می شود که متصل به استخر شناست. ساکن چنین اتاقی می تواند برای تعویض لباس از اتاق مخصوص خود استفاده نماید.

فیستا سوئیت (Fiesta Suite)

فیستا سوئیت معمولاً در هتل هائی قرار دارند که دارای سالن عروسی است و پس از پایان مجلس عروسی، برای استراحت و خواب در اختیار عروس و داماد قرار می گیرد.

انواع تخت های هتل

* کاناپه تبدیل به تخت Bed-Studio=Convertible Sofa

* کاناپه تبدیل به تختخواب Convertible Couch

* مبل تختخوابشو Sleeping Couch

* تخت تاشو Roll-A-Way-Bed

* یک تخت یکنفره Single

* دو تخت جداى تکنفره Twin

* یک تخت دونفره Double

* یک تخت دونفره و دو تخت تکنفره Twin Double

* تخت دونفره بزرگ Queen Size

* تخت بزرگ King Size

* تخت دوبل دوبله Double- Double Bed

* تخت دو طبقه Bunk Beds

0 0 رای
امتیاز بدهید
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات