آثار باستانی اسرارآمیز و افسانه ای جهان

آثار باستانی اسرارآمیز و افسانه ای جهان

سفر می‌کنیم به مرموزترین بناهای تاریخی، آثار باستانی اسرارآمیز و افسانه ای جهان که دانشمندان درمورد انها مجهولات بسیاری در ذهن دارند. درمورد علت ساختنشان, افرادی که آنها را بنا کرده اند و مهم تر از همۀ نحوه ساخت بناهایی که هزاران سال قبل از ما ساخته شده تحقیقات زیادی انجام داده اند تا به نتایجی برسند. در ادامه با ایران نیهون همراه باشید.

آثار باستانی اسرارآمیز

اما برای برخی از آنها هیچ توضیح علمی و منطقی وجود ندارد و افسانه ها باورپذیرترند.

مجله گردشگری ایران نیهون، فهرستی از برخی آثار باستانی اسرارآمیز و افسانه ای جهان تهیه کرده است، پس همراه ما باشید با مرموزترین بناهای باستانی جهان و افسانه هایی که درباره آنها نقل میشود.

استون‌هنج | Stonehenge

استون‌هنج
استون‌هنج

استون هنج یکی از آثار باستانی اسرارآمیز و افسانه ای جهان است و بنایی تاریخی در بریتانیاست که قدمت شروع ساخت آن به 3100 سال قبل از میلاد باز میگردد. حتما در فیلمها این بنا را دیده اید، مکانی الهام بخش، سنگ هایی عجیب و بزرگ که بعضی از آنها بیش از 50 تن وزن دارند و به صورت ایستاده و پلنی دایره ای شکل نمایانند.

اصلا مشخص نیست که در آن زمان چطور چنین بنای عظیمی ساخته شده، در افسانه ها آمده که مرلین جادوگر سنگ‌ها را از ایرلند به استون‌هنج آورده‌است. اما دانشمندان این فرضیه را با توجه به قدمت آغاز ساخت بنا رد کرده اند. اینکه استون هیج چه کاربردی داشته و چگونه ساخته شده رازیست سربه مهر در تاریخ و شاید هیچ وقت برملا نشود.

مجسمه های موآی | Moai

مجسمه های موآی
مجسمه های موآی

مجسمه های موآی یکی از آثار باستانی اسرارآمیز و افسانه ای جهان است، در یکی از دورافتاده ترین نقاط دنیا در کشور شیلی ودر جزیره ایستر قرار دارند. صدها مجسمه ی سنگی غول پیکر که ساخت آنها مابین سال های 1000 تا 1500 میلادی حدس زده شده است و هنوز مشخص به چه دلیل و مقصدی ساخته شده اند.

در ساختِ مجسمه ‌های موآوی تقریباً از یک سبک خاص با سرهای بزرگ و بی‌تناسب پیروی شده‌است. بزرگ‌ترین مجسمه ی برپا شده، تقریباً ۱۰ متر ارتفاع و ۷۵ تُن وزن دارد. البته یک مجسمه ی نیمه ‌تمام هم یافت شده که اگر ساختِ آن به اتمام رسیده‌بود، ۲۱ متر طول و ۲۷۰ تُن وزن می‌داشت. بعضی از مجسمه تا بیست کیلومتر هم حمل شده اند که چگونگی حمل آنها هم سوالیست که هنوز جوابی قطعی برای آن یافت نشده است.

افسانه های زیادی در مورد موآوی وجود دارد، برخی افسانه ها وجود مجسمه های موآی را به مانا اسطوره ای که کارش مرتبط کردن جهان مرئی و نامرئی با یکدیگر نسبت میدهند و بر این باورند که در واقع مانا چیزی شبیه به جادو، با قدرتی ماوراء الطبیعه است.

عقیده ی دیگری هم وجود دارد که طبق آن می گویند ۷ مرد، منتظر حکومت پادشاه محبوبشان بوده اند و به خاطر بازگشت وی و نشان دادن حمایتشان از آن شخص، دست به ساخت چنین مجسمه هایی زده اند. درباره ی مجسمه های موآی افسانه ی دیگری میگوید، زنی به نام ناشاین پکیا اوری می زیسه و به خاطر خشم فراوان او از چهار فرزندش که او را رها کرده و به سوی زندگی خود رفته بودند، می توانسته مجسمه های موآی را کنترل کند و همین زن سبب حرکت مجسمه های موآی بوده است.

افسانه ها و نظریات زیادی وجود دارد از قبیل حضور موجودات بیگانه یا نیمه انسانها و… البته هنوز هم مردمانی در جزیره ی ایستر وجود دارند که عقیده دارند این افسانه ها درست است.

توپ های سنگی کاستاریکا | The Stone Spheres of Costa Rica

توپ های سنگی کاستاریکا
توپ های سنگی کاستاریکا

در سال ۱۹۴۰ هنگامیکه مشغول آماده کردن زمین‌های کاستاریکا برای کشاورزی بود، سنگی کاملا گرد که در زمین دفن شده بود یافتند و این آغاز یکی از عجیب ‌ترین اسرار علم طبیعی بود و حدود سیصد توپ سنگی دیگر هم کشف شد.

قطر برخی از آن‌ها تنها چند سانتیمتر و برخی دیگر بیش از دو متر هستند که وزن آن‌ها از 15 تن هم تجاوز میکند و از سال ۲۰۰ پیش از میلاد مسیح تا ۸۰۰ بعد از میلاد بدون استفاده از فلز ساخته شده‌اند.

برخی از افسانه ها میگویند، این توپ‌ها به عنوان نوعی نقشه استفاده می‌شده که نقاط مختلفی از جمله جزیره ایستر یا استون هنج را نشان می‌دهند. اما امروزه دانستن آن غیرممکن است، زیرا زمانی که این توپ‌ها کشف شدند اندازه ‌گیری دقیق فاصله‌ های دور امکان ‌پذیر نبود.

برخی، توپ‌ها را به ‌گونه ‌ای، به شهر از دست رفته ‌ی آتلانتیس ربط می‌دهند که یا از طریق آب به کاستاریکا رسیده اند یا به آن جا فرستاده شده‌اند. برخی بیگانه ها را دخیل میدانند.

برخی بر این باورند که گوی‌ها توسط ساکنین اولیه که با هدف کشاورزی، ماهیگیری و شکار وارد کاستاریکا شدند، ساخته شده‌ است.

این توپ‌های سنگی یکی از سحرآمیزترین اسرار علوم طبیعی محسوب می‌شوند و هنوز هم هیچ نظریه علمی ای برای نحوه ساخت و دلیل وجود آنها در دسترس نمیباشد.

خطوط نازکا | Nazca Lines

توپ های سنگی کاستاریکا
توپ های سنگی کاستاریکا

خطوط نازکا یکی از آثار باستانی اسرارآمیز و افسانه ای جهان است، مجموعه خطوطی هستند که در صحرایی به همین نام در کشور پرو واقع شده اند. خطوطی ساده اما گوناگون و اشکالی شبیه به میمون، عنکبوت، دست انسان و…

این خطوط حدود ۲۰۰ الی ۷۰۰ سال پیش از میلاد مسیح خلق شده اند اصلا معلوم نیست که چه کسانی این شکل ها را خلق کرده اند و انگیزه ی آن ها از این کار چه بوده است.

مدارک موجود کمی در خصوص علت اشکال ساخته شده وجود دارد. از این رو، انگیزه مردم نازکا، ماندگارترین راز خطوط می‌باشد. بسیاری محققان عقیده دارند که انگیزه مردم نازکا، مذهبی بوده. یعنی خلق اشکالی که تنها خدایان از آسمان قادر به دیدن آنها بطور واضح هستند. ولی خود چطور این خطوط را میدیدند و میساختند، سوالیست بی پاسخ.

برخی افسانه ها میگویند پای بیگانه ها در میان است و این خطوط فرودگاهی برای فرود سفینه ی فضایی ها بوده است.

بنای یوناگونی | The Yonaguni Monument

خطوط نازکا
خطوط نازکا

اثر تاریخی یوناگونی در سال ۱۹۸۷ توسط غواصان، در جنوبی ترین جزایر ریوکیوی ژاپن و حدود یک صد کیلومتر شرق تایوان ، کشف شد. قدمت بنای یوناگونی به بیش از ۱۰ هزار سال میرسد که مشخص نیست چگونه غرق شده است.

تاکنون بسیاری از کارشناسان در پی یافتن اسرار و رمز و رازهای این بنا بودند که هنوز موفق به یافتن پاسخ‌ هایشان نشده‌اند. بسیاری هم بر این باورند که بخشی از آتلانتیس را کشف کرده‌اند.

این بنا بخشی از یک تمدن عظیم زیر آب‌رفته است که با خیابان های سنگ فرش شده، پله های غول پیکر و کنده کاریهای پیچیده و بسیار قدیمی، هنوز توضیح قانع کننده ای برای آن ارائه نشده است.

شهر پترا | Petra

شهر پترا
شهر پترا

شهر باستاني‌ پترا یکی از آثار باستانی اسرارآمیز و افسانه ای جهان است که با مساحت 264 کیلومتر مربع براي‌ بناهاي‌ باشكوهش‌ كه‌ کاملا دردل‌ صخره‌ها تراشيده‌ شده‌اند، شهرت‌ بسيار دارد. قدمت شهرپترا به چهارصد سال قبل از میلاد باز میگردد و چگونگی ساخت این بنای عظیم در دل کوه از اسرار فاش نشده آن است.

به‌عقيده‌ محلي‌ها، شهر پترا یا حداقل بخش هایی از آن ساخته‌ دست‌ بشر نيست‌; بلكه‌موجودات‌ فرا زميني‌ در ساخت‌ش دست داشته‌اند و حتي‌ بسيار معتقدند ساليان‌ سال‌افراد فرا زميني‌ در اين‌ شهر زندگي‌ مي‌كردند . هنگامیكه‌ هم صحبت محلی ها میشوید‌، همه‌ شان‌ از اجنه‌ها صحبت‌به‌ ميان‌ مي‌آورند.

آنها مي‌گويند شب‌ها، اين‌ منطقه‌ پر از اجنه‌است‌ و ما صداي‌ آنان‌ را مي‌شنويم‌. همين‌ موضوع باعث‌ شده‌ كه‌ توريست‌ها در شب‌ براي‌ ديدن‌ به‌آنجا نمي‌روند. همچنين‌ شايعه‌ باعث‌گرديده‌ است‌ كه‌ توريست‌ها به‌ صورت‌ دسته‌جمعي‌ به‌ ديدن‌ آن‌ منطقه‌ بروند، حتي‌ محلي‌ها هم‌ براي‌ ورود به‌ منطقه‌ سنگي‌ پترا مي‌ترسند، ازاين‌ رو به‌ صورت‌ دسته‌ جمعي‌ از شهر اجنه‌ ديدن‌مي‌كنند. باستان‌ شناساني‌ كه‌ به‌ اين‌ منطقه‌ براي‌ كاوش‌ وتحقيق‌ رفته‌اند، سر و صداهاي‌ عجيب‌ در اين‌منطقه‌ را تاييدكرده‌اند.

برچسب ها:
3.5 2 رای
امتیاز بدهید
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات