آب و هوای یزد و بهترین زمان سفر به یزد

آب و هوای یزد و بهترین زمان سفر به یزد

آب و هوای یزد

یزد آب و هوای گرم و خشک، بیابانی دارد، تغییر و نوسان دما در تابستان و زمستان و حتی در طی روز و شب زیاد است.گرم‌ترین دمای آن ۴۵ درجه و سردترین آن ۱ درجه‌ی سانتیگراد ثبت شده است.در ادامهببا بررسی آب و هوای یزد با ایران نیهون همراه باشید.

می توان گفت یزد دو فصل دارد فصل بلند گرما که از اسفند شروع  و مهر ماه به پایان می رسد. فصل کوتاه سرما نیز از آبان ماه شروع و تا اواخر بهمن ادامه دارد.

یزد

یزد مرکز استان وشهرستان یزد در مرکز ایران و بین کوه‌های  شیرکوه و خرانق همچنین در دشتی گسترده به نام دشت یزد – اردکان و منطقه فلات مرکزی ایران واقع شده است .

شهر یزد به دلیل معماری تاریخی ارزشمند و بافت سنتی دست نخورده‌اش در ۱۸ تیرماه سال ۱۳۹۶ در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید .یزد اولین شهر خشتی و دومین شهر تاریخی دنیا محسوب میشود ، یزد به شهر بادگیر ها ، عروس کویر ، دار العلم و شهر دوچرخه ها شهرت دارد.

موقعیت جغرافیای یزد

یزد در واقع در دره ای خشک و پهناور بین کوه های شیر کوه و خرانق ، در ۱۵ درجه و ۵۳ دقیقه تا ۴۰ درجه و ۵۴ دقیقه درازای خاوری و ۴۶ درجه و ۳۱ دقیقه تا ۱۵ درجه و ۳۲ دقیقه پهنای شمالی واقع شده‌است.میانگین بلندی شهرستان یزد از سطح دریا ۱۲۰۰ متر است.

شهرستان یزد از سمت شمال به  شهرستان های میبد و اردکان و از سمت شرق به شهرستان های اردکان و بافق، از غرب به استان اصفهان و از جنوب به شهرستان تفت، ابرکوه و مهریز محدود می‌شود.

قرار گرفتن یزد در بخش مرکزی فلات ایران در برگیرنده نا مناسب‌ترین عوامل طبیعی چیره بر فلات مرکزی ایران نیز است. بارش اندک همراه با تبخیر شدید، دور بودن از دریا، نزدیکی با کویر خشک و پهناور نمک، رطوبت نسبی کم همراه با گرمای بسیار، از عواملی هستند، که یزد را به گونه یکی از خشک‌ترین مناطق ایران درآورده است.

بهترین زمان سفر به یزد

بهترین زمان برای سفر به یزد با وجود اینکه منطقه گرم و خشک قرار گرفته است سفر به یزد در اوایل پاییز ، زمستان و بهار به دلیل شرایط آب و هوای یزد بهترین زمان برای سفر تلقی می شود. سفر در تابستان به این شهر و کویر های اطراف آن توصیه نمی شود.

0 0 رای
امتیاز بدهید
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات