آب و هوای مشهد و بهترین زمان سفر به مشهد

آب و هوای مشهد و بهترین زمان سفر به مشهد

مشهد در منطقهٔ مرزی بین شمال و جنوب خراسان قرار دارد و این امر موجب تداخل جبهه های مختلف آب و هوایی می شود. آب و هوای مشهد دارای خصوصیات های ویژه اقلیمی است که قسمت اعظم دشت مشهد تا نیشابور را میتوان جز اقلیم سرد و خشک دانست و قسمتی از دشت مشهد تا قوچان نیمه خشک و سرد است و در نهایت قسمت کوچکی از بلندترین ارتفاعات رشته کوه بینالود و هزار مسجد را میتوان جز اقلیم مرطوب و سرد دانست.

آب و هوای مشهد

آب و هوای مشهد با وجود موقعیت جغرافیای خاص متغیر است و در مجموع دارای آب و هوای معتدل که متمایل به سرد و خشک است. این شهر از  زمستان های سرد و مرطوب و تابستان های گرم و خشک برخوردار است. بیشترین درجه حرارت در تابستان‌ها ۴۳ درجه بالای صفر و کمترین آن در زمستان‌ها ۲۳ درجه زیر صفر رسیده است.

موقعیت جغرافیای مشهد

مشهد در شمال شرق ایران و مرکز استان خراسان رضوی است، ارتفاع شهر از سطح دریا حدود ۱۰۵۰ متر و با طول جغرافیایی59 درجه و ۱۵ دقیقه تا ۶۰ درجه و ۳۶ دقیقه  و عرض جغرافیایی ۳۵ درجه و ۴۳ دقیقه تا ۳۷ درجه و ۸ دقیقه و در حوضهٔ آبریز کشف‌رود، بین رشته‌کوه‌های بینالود و هزارمسجد واقع است.

مشهد مرکز استان خراسان رضوی، کلان شهری در شمال شرق ایران که دومین شهر پهناور کشور بعد از تهران می باشد .جمعیت شهر مشهد 3.001.184 است، که این بار نیز در رتبه دو کشور بعد تهران قرار می گیرد. مشهد با وجود مبارک حرم حضرت علی بن موسی الرضا , سالانه به پذیرای بیش از 27 میلیون زائر از داخل کشور و 2 میلیون زائر از خارج کشور است . اقتصاد مشهد متکی به گردشگری مذهبی که با شهر سفر می کنند، البته در کنار آن وجود مراکز تجاری بزرگ ، تفریحی و امکانات پزشکی قابل توجه موجب رونق گردشگری تفریحی و سلامت نیز در این شهر شده است.

بهترین زمان سفر به مشهد

چه موقع از سال مشهد خلوت است؟ بهترین زمان و فصل برای سفر به مشهد مقدس و بازدید از جاهای دیدنی مشهد چه زمانی است؟

فصل تابستان

فصل تابستان : همانطور که می دانید با تعطیلات درسی و شغلی همراه است که این امر موجب می شود مسافران زیادی به این شهر سفر کنند، البته آب و هوای مشهد در تابستان گرم و خشک که دمای آن به 40 درجه هم می رسد. با این وجود تابستان شلوغ ترین فصل مشهد است.

فصل پاییز

فصل پاییز : این فصل خلوت و آرام است و مسافران زیادی در دیده نمیشوند، حال شاهد قیمت پایین تور مشهد خواهید شد. فصل پاییز در مشهد دارای آب و هوای نسبتا سرد و خشک است. فصل پاییز را میتوان از نظر قیمت و خلوتی شهر بهترین زمان سفر به مشهد دانست.

فصل زمستان

فصل زمستان : مشهد در فصل زمستان خیلی سرد می شود که برخی مواقع دمای این شهر به 20 درجه زیر صفر هم میرسد، و مسافران خیلی کمی به این شهر سفر می کنند(به جز ایام خاص) در این فصل با کمترین قیمت تور مواجه می شوید، البته نرخ پایین تور نسبت به فصل های دیگه مشهد است. با وجود قیمت پایین تور ها ، آب و هوای بسیار سرد مشهد نمیتوان بهترین زمان سفر دانست.

فصل بهار

فصل بهار : بهار با تعطیلات نوروز همراه است و مسافران زیادی را به این شهر می کشاند و می توان یکی از فصل های شلوغ و پر جمعیت مشهد دانست. آب و هوای مشهد در بهار نه گرم ، نه سرد است و هوای معتدل و دلچسب دارد. اگر شلوغی این فصل آزارتان نمیدهد میتوان گفت یکی بهرتین زمان های سفر به مشهد است.

نتیجه : بهترین زمان سفر به مشهد اواخر بهار و اوایل پاییز است که با آب و هوای معتدل و خلوتی شهر همراه است.

0 0 رای
امتیاز بدهید
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات