خانه عامری ها

خانه عامری ها

نقد و بررسی

توضیحات

خانه عامری ها

خانه عامری ها کجاست؟ خانه عامری ها در خیابان علوی شهر کاشان در استان اصفهان واقع شده است، این خانه ی تاریخی همانند هتل سنتی زیبایی در قلب شهر کاشان می درخشد و یکی از زیباترین خانه های کاشان می باشد. برای آشنایی بیشتر با خانه عامری های کاشان با ایران نیهون همراه باشید.

این خانه ی زیبا و تاریخی در دوره ی زندیه بنا شده است و در دوره ی قاجاریه توسط سهام السلطنه عامری گسترش و توسعه یافته است. مجموعه خانه عامری ها از چندین خانه ی مجزا و مرتبط با هم تشکیل شده است و شامل 3 خانه و 5 حیاط می باشد که قدیمی ترین حیاط آن حیاط بیرونی و اندرونی با 85 اتاق می باشد.

خانه تاریخی عامری ها توسط اداره میراث فرهنگی کاشان و با استفاده از اعتبارات تبصره 36 مرمت شده و تغییر کاربری داده و به اقامتگاه سنتی برای گردشگران داخلی و خارجی تبدیل شده است. معماری بخش داخلی خانه عامری ها توسط امیر انوشفر معمار ایرانی ساکن فرانسه انجام شده است.این خانه ی زیبا با مساحتی حدود 7 هزار متر مربع بزرگترین خانه ی تاریخی شهر کاشان می باشد که از محبوبیت بسیاری در میان گردشگران برخوردار است.

آشنایی با خانه عامری ها

در این مجموعه گسترده خانه عامری ها می باشد که بسیار اهمیت دارد و دارای دو بخش اندرونی و بیرونی به همراه ایوان های بلند، شاهنشین 7 دری و چند اتاق 3 دری به همراه حوضخانه می باشد.در میان تمامی خانه های کاشان این خانه تاریخی و زیبا دارای بلندترین بادگیر است، چهار حیاط بیرونی، و اندرونی به همراه مهمان خانه و حیاط خدمه و سوارکاران نظامی مورد استفاده هر روزه قرار می گرفته است و بستگان سهام السلطنه در سه حیاط دیگر سکونت داشته اند و می توانستند از حمام های اختصاصی جاداگانه ی زنانه و مردانه براحتی استفاده کنند.

موقعیت جغرافیایی خانه عامری ها

خانه عامری ها در محله ی سلطان میر احمد کاشان و در خیابان علوی و در کنار حمام سلطان میر احمد واقع شده است.

هتل 5 ستاره عامری ها

مجموعه گسترده عامری ها توسط اداره میراث فرهنگی کاشان تغییر کاربری داده و مرمت شده است پس از مرمت نیز به عنوان هتلی 5 ستاره در دسترس گردشگران خارجی و داخلی قرار گرفته است، این هتل سنتی زیبا علاوه بر اتاق های متعدد و سنتی و تاریخی زیبا دارای رستورانی در زیباترین تالار خانه همان تالار آیینه خانه می باشد.در اطراف حیاط بیرونی ابراهیم خلیل خان که اولین محل ورود مسافران می باشد با وجود غرفه ها، فروشگاه ها، نمازخانه، چایخانه، کافه، آرایشگاه و شیرینی پزی جلوه ایی دیگر پیدا کرده است و جذابیت های این هتل را بیشتر کرده است و امکاناتی مناسب در جهت رفع نیازهای مسافران قرار داده است.

وجود حوض خانه های این سرای زیبا محلی مناسب برای دورهمی مهمانان با امکانات مناسب می باشد که هم مسافران و هم مهمانان غیر ساکن می توانند از ان استفاده کنند، در این مجموعه سالنی با گنجایش 90 نفر وجود دارد که برای برگزاری مراسم های مختلف با ورودی مجزا از هتل پذیرای مهمانان می باشد.

آدرس : کاشان، خیابان علوی، بن بست باستان هفتم

تصاویر