جاهای دیدنی تالش

جاهای دیدنی تالش

نقد و بررسی

توضیحات

جاهای دیدنی های تالش

تالش کجاست؟ شهرستان تالش از شهرهای دیدنی و جذاب استان گیلان می باشد، این شهر زیبا در غرب استان گیلان واقع شده است و با طبیعت بکر و زیبا و کوهستان ها، دشت های دل انگیز و سواحل دریای کاسپین قلب اکوتوریسم ایران به حساب می آید. برای آشنایی بیشتر با جاهای دیدنی تالش با ایران نیهون همراه باشید.

شهرستان طوالش یا تالش دومین شهرستان پرجمعیت استان گیلان بعد از شهرستان رشت می باشد، منطقه تالش از جنوب به سپیدرود در امام زاده هاشم و در شمال به جلگه ارس کورا جمهوری آذربایجان امتداد دارد.شهرستان تالش از دو بستر کوهستانی و جلگه ایی تشکیل شده است که این موضوع به زیبایی های آن افزوده است. این شهرستان از شمال با آستارا، از شرق با دریای خزر، از غرب با استان اردبیل و از جنوب با شهرستان رضوانشهر محدود شده است.

آب و هوای تالش

بطورکلی آب و هوای استان گیلان معتدل و مرطوب است و میانگین بارندگی سالانه حدود 1359 میلیمتر می باشد که از این جهت گیلان و رشت رتبه اول میزان بارش مراکز استان های ایران را به خود اختصاص داده است و به شهر پر باران شهرت دارد.

دیدنی های  تالش

برای مشاهده جاهای دیدنی گیلان و جاهای دیدنی ماسوله و تالش با ما همراه باشید.

منطقه ییلاقی سوباتان

سوباتان یکی از زیباترین و جذاب ترین مناطق ایران است که به دشت های وسیع، مراتع سبز و دره های بی انتهای زیبا معروف می باشد، در منطقه ییلاقی سوباتان به هیچ عنوان خبری از دود و دم نیست و جایی است که تا چشم کار می کند سرسبزی و دشت های زیبا به چشم می خورد. در این مسیر کلبه های چوبی خانواده های لیساری و بازار محلی بر ر راهتان می بینید که بطور حتم شیفته این همه بومی بودن و زیبایی می شوید.

غار سوباتان

غار سوباتان در ضلع شمال شرقی منطقه ایی بکر و سرسبز و زیبا سوباتان واقع شده است که به گنج خانه نیز شهرت دارد، برای رسیدن به این غار و گشت و گذار در این مسیر نیاز به راهنما دارید و با پیاده روی 15 دقیقه ای از روستا و هوایی بی نظیر می توانید بهترین تجربه های زندگی خود را سپری کنید. دهانه غار سوباتان با شکافی به عرض تقریبا 30سانتی متر مانع از ورود به غار می شود و گویا این غار برای طبیعت گردی مناسب نمی باشد و بیشتر مناسب برای غارنوردان می باشد.

دریاچه سراگاه

از زیباترین جاهای دیدنی تالش می توان به دریاچه سراگاه اشاره کرد، این دریاچه در 7 کیلومتری تالش و در روستایی با همین نام واقع شده است.دورتا دور این دریاچه زیبا با جوشش آب های زیر زمینی با کوهستان های پوشیده از جنگل پر شده است و انعکاس این درختان در آب هم خودنمایی می کند.در اطراف این دریاچه ها شالیزارهای برنج و درختان کیوی وجود دارد که به زیبایی های این دریاچه افزوده است.

پارک جنگلی سیاه داران

سیاه داران در گذشته های نه چندان دور درختانی بلند و تنومند بلوط داشته و تا حدودی مانع ورود افراد به داخل جنگل و روستای سیاه داران می شده، معنی کلمه سیاه داران نیز یعنی منطقه ایی پوشیده از درختان سیاه بلوط می باشد.با گذشته سال ها و تاسیس سورتمه ایی در میان دامنه های پوشیده از جنگل و اضافه کردن امکاناتی مانند رستوران، آلاچیق و سرویس بهداشتی این منطقه را برای مسافران آماده کرده است.

جنگل گیسوم

از دیگر نقاط دیدنی استان گیلان و شهرستان تالش پارک جنگلی گیسوم می باشد که مسیری زیبا و دیدنی در دل جنگل را طی می کنید و در نهایت به ساحل دریا می رسید.در این پارک جنگلی زیبا امکانات رفاهی و سوئیت و منازلی وجود دارد که می توانید شب را در آنجا اقامت داشته باشید و از طبیعت زیبای آن نهایت لذت را ببرید.

آبشار ورزان

آبشار ورزان یا ورازان در استان گیلان و در فاصله حدودا 36 کیلومتری شمال غرب شهر تالش واقع شده است، این آبشار یکی دیگر از زیبایی های طبیعت می باشد که ارزش یکبار سفر کردن و تماشا را دارد.

تصاویر