تبریز کجا بریم؟

تبریز کجا بریم؟

نقد و بررسی

توضیحات

تبریز کجا بریم؟

تبریز شهری در شمال غربی ایران است که جاذبه های گردشگری متعددی دارد. جاهای دیدنی تبریز از آثار تاریخی تا طبیعت زیبا همواره میزبان عده زیادی از گردشگران داخلی و خارجی است. اما تبریز کجا بریم؟ کجا غذا بخوریم؟ برای آشنایی با ایران نیهون همراه باشید.

بهترین رستوران ها

جاهای تفریحی تبریز

یکی از سوالاتی که ممکن است در سفر به تبریز برای هر مسافری پیش بیاید این است که در تبریز کجا بریم؟

رستوران سنتی و باغ آنا

یکی از بهترین رستورانه های سنتی با باغچه زیبا که در آن غذاهای سنتی خوشمزه ای سرو می شود. غذاهای سنتی تبریز مانند کوفته تبریزی، کباب، ماهیچه. اگر چند کیلومتر از تبریز به سمت سردرود بروید باغ آنا با محوطه ای وسیعش شما را شگفت زده خواهد کرد.روستای کندوان هم در نزدیکی این رستوران می باشد که شما می توانید بعد از صرف ناهار به بازدید این روستای تاریخی بروید.

رستوران حاج علی

رستوران حاج علی تبریز یکی از قدیمی ترین رستوران های شهر که در بازار تبریز قرار دارد. این رستوران حدودا 100 سال قدمت دارد و با انواع کباب، برگ، جوجه کباب از مهمانان خود پذیرایی می کند. در رستوران حاج علی قیمتها مناسب است و از ساعت 12 ظهر تمام صندلی هایش پر می شود.

رستوران حاج مجید

رستوران حاج مجید یکی از قدیمی ترین رستوران های تبریز است که در سال 1352 افتتاح شد. این رستوران فقط چلومرغ می پزد که بسیار لذیذ است. پس اگر عاشق چلو مرغ هستید به این رستوران سر بزنید.

بهترین کافه ها

جاهای تفریحی تبریز

کافه گردی جزو کارهای لذت بخش سفر است. در تبریز کجا بریم؟ شما را با تعدادی از بهترین کافه های تبریز آشنا می کنیم.

کافه جازوه

کافه جازوه یک کفته بیرون بر محسوب می شود اما از کافه های شلوغ تبریز است. قطعم قهوه های کافه جازوه به یاد ماندنی است. در این کافه انواع قهوه و ملزومات آن را به علاقمندان می فروشند. انواع هات چاکلت،قهوه فرانسه، اسپرسو.

کافه پام فیلیا

یک کافه کوچک و خودمانی در شهر تبریز است. با دکور و میز و صندلی های چوبی. خوراکی های خوشمزه ای در این کافه ارائه می دهند. مانند شیک، چای گل گاو زبان، معجون و چیپس و پنیر

قهوه خانه اسرافیل

قهوه خانه اسرافیل قهوه خانه ای با صفا در بازار 100 ساله دوه چی است. این قهوه خانه با حال و هوایی که دارد تاریخ زنده تبریز است. قوه خانه اسرافیل فقط چای و قلیان سرو می کند اما برخلاف قهوه خانه های دیگر ورود خانمها آزاد است.

 جاهای دیدنی

جاهای تفریحی تبریز

تبریز کجا بریم؟ تبریز با آب و هوای کوهستانی و خنکش یکی از مقاصد سفر در تابستان های گرم بوده و جاهای دیدنی زیادی دارد. برای آشنایی بیشتر با تبریز کجا بریم؟ با ما همراه باشید.

ارگ تبریز ( علیشاه )

ارگ تبریز یکی از بناهای تاریخی است که از قرن 8 میلادی به جا مانده است. هدف از تاسیس آن مسجد بوده ولی با فروریختن سقف و مرگ علیشاه نیمه کاره رها شد. در هنگام جنگ ایران و روسیه این بنای نیمه کاره تبدیل به یک دیواره نظامی شد که بعدها به ارگ تبریز یا همان علیشاه نامیده شد.

بازار تبریز

بازار تبریز با 1 کیلومتر مربع مساحت بازار سرپوشیده جهان است که از زیباترین بازارهای ایران بوده و ثبت در میراث تاریخی یونسکو شده است. این بازار در زمان صفویان رونق بسیاری گرفت.در بازار مدرسه، کاروان سراها و مسجد وجود دارد و با معماری طاق و گنبد و نماهای آجری شهرت یافته است.

باغ ائلی گلی ( شاه گلی )

یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری تبریز باغ ائلی گلی یا استخر شاه است که مخصوصا در شب علاقمندان زیادی برای گردش دارد. کاخی در وسط استخری بزرگ بنا شده و به شکل جزیره در آمده است.

مقبره الشعرا

قبرستان سرخاب یا همان مقبره الشعرا که قدمت آن به قبل از قرن 8 هجری بر میگردد، در 800 سال گذشته بیش از 400 فرد نامی و عموما شاعر در این محل دفن شده اند که مشهورترین آنها حکیم اسدی طوسی و سید محمد حسین شهریار بوده اند.

مراکز خرید

جاهای تفریحی تبریز

تبریز کجا بریم؟ علاوه بر آثار تاریخی و دیدنی زیبا، دارای مراکز تجاری قدیمی و جدید فراوان با امکانات مختلف است که در تبریز کاج بریم؟ به معرفی تعدادی می‌پردازیم.

لاله پارک

مرکز خرید لاله پارک مجتمع تجاری، تفریحی و اقامتی است و دو بخش مرکز خرید و هتل 5 ستاره دارد. این مرکز خرید با 6 طبقه و 120 فروشگاه و سینما،هاپرمارکت، شهربازی و فوت کورت در خدمت بازدیدکنندگان است.

مرکز خرید جواهر

مرکز خرید جواهر یکی از زیباترین مراکز خرید تبریز است زیرا به‌صورت پل روی دو بلوار (۲۹ بهمن و استاد شهریار) و رودخانه میدان چایی ساخته شده است. این مرکز خرید دارای ۶۰ مغازه، رستوران، کافه، شهربازی، کافی‌شاپ، هایپرمارکت و شهربازی است.

مجتمع  تجاری پردیس

این مرکز خرید ۳ طبقه و دارای ۱۵۵ واحد تجاری است بیشتر واحد های آن انواع پوشاک را به فروش می رسانند.

پیاده راه  تربیت

پیاده‌روی سنگ‌فرشی است که در امتداد آن چندین مغازه پوشاک، کیف، کفش و غیره وجود دارند. علاوه بر این مغازه‌ها، تندیس‌هایی از شغل های مختلف تبریز را در این پیاده رو در معرض نمایش قرار داده‌اند.

بهترین هتل ها

جاهای تفریحی تبریز

تبریز کجا بریم؟ همه نوع هتل 5 ستاره ، 4 ستاره ، 3 ستاره و هتل آپارتمان دارد. لیست هتل های تبریز بلند بالا است. در تبریز کجا بریم مهم است پس به تعدادی از آنها اشاره می کنیم.

هتل لاله پارک

هتل پنج ستاره لاله پارک تبریز سال ۱۳۹۵ افتتاح شد. این هتل در ۱۴ طبقه بنا و دارای ۲۲۰ باب اتاق و سوئیت اقامتی مدرن مجهز به تمامی امکانات رفاهی می‌باشد.

هتل شهریار

هتل پنج ستاره شهریار در یکی از خوش آب و هوا ترین مناطق شهر زیبای تبریز واقع گردیده است. این هتل با امکانات و تجهیزات مدرن در ۱۰ طبقه و با ۲۰۲  اتاق و سوئیت لوکس در سال ۱۳۸۶ افتتاح و در سال ۱۳۹۶  بازسازی شد.

هتل بين المللی صخره ای لاله

این هتل در روستای زيبا و تاريخی كندوان در ۶۰ كيلومتری شهر تبريز واقع گردیده است. هتل لاله از اولین هتل بوتیک های کشور و سومین هتل صخره ای دنیا محسوب می شود. اين هتل با ۴۰ كرانه (اتاق سنگی طبيعی) و داشتن تمامی امكانات يك هتل ۵ ستاره، تجربه زندگی غارنشينی و فضای آرام آن را امکانپذیر می کند.

تصاویر