با انواع چارتر هواپیما آشنا شوید

با انواع چارتر هواپیما آشنا شوید

برای خرید بلیط هواپیما باید بدانید چند نوع بلیط هواپیما وجود دارد و از چه کلاس پروازی بهره می برند. در این مقاله سعی داریم انواع بلیط چارتر را بصورت کامل شرح دهیم با مجله گردشگری ایران نیهون همراه باشید.

چارتر

در مقالات قبلی توضیح دادیم که واژه چارتر مختص بلیط هواپیما نیست و برای دیگر وسایل حمل نقل عمومی نیز استفاده می شود و این واژه به معنای اجاره کردن به کار می رود. حال این واژه در کشورمان صرفا برای بلیط هواپیما استفاده می شود. و شرکت های هواپیمایی در مسیر پرتردد یک سری از صندلی های یک پرواز یا کل صندلی ها را به مدت مشخص به شرکت ها و آژانس ها اجاره می دهند و قیمت این بلیط ها را ایرلاین ها مشخص نمی کند و شرکت های چارتر کننده یا آژانس ها تعیین کننده قیمت هستند.

انواع چارتر هواپیما

 چارتر کامل

چارتر کامل (Full Charter) : در این نوع چارتر تمام صندلی های یک پرواز توسط شرکت چارتر کننده یا آژانس هواپیمایی اجاره می شود. این نوع از چارتر مطمئن تر است و در سامانه های معتبر جستجو بلیط هوپیما به فروش می روند.

 اجاره صندلی (Seat Charter)

در این نوع چارتر بخشی از صندلی های هواپیما در یک پرواز بصورت دوره ای توسط شرکت چارتر کننده اجاره می شود. این نوع بلیط تنها برای تعداد مشخصی از صندلی های یک پرواز در یک زمان معین است. جالب است بدانید که اجاره صندلی نیز انواع مختلف دارد و بستگی به شرکت چارتر کننده دارد.

 سیت چارتر شناور

سیت چارتر شناور : در این نوع بلیط شرکت چارتر کننده موظف است که تعداد مشخصی از صندلی های هواپیما را در مسیر پروازی بصورت رفت و برگشت و درمدت زمان معین بفروشد. جالب بدانید که در این نوع چارتر لازم نیست فاصله زمانی مشخصی بین تاریخ رفت و برگشت رعایت شود. البته همان طور که گفتیم برای صدنلی ها طی مدت زمان خاصی اجاره می شوند که تاریخ رفت برگشت نیز محدود به دوره تعیین شده امکان پذیر خواهد بود.

 سیت چارتر (Back to Back)

در این نوع بلیط هواپیما چارتر کننده موظف است که تعداد مشخصی از صندلی های هواپیما را در مسیر پروازی بصورت رفت برگشت بفروشد. اما تفاوت بلیط چارتر با نوع قبلی این است که فاصله زمانی تعیین شده بین تاریخ رفت و برگشت کاملا ضروری بوده و باید مشخص شود.

 سیت چارتر ( Block Seat)

در این نوع چارتر شرکت چارتر کننده موظف است تنها تعداد مشخصی از صندلی ها را بصورت رفت و برگشت و با تاریخ معینی در یک مسیر پروازی مشخص بفروش برساند. در این نوع پرواز همه چیز فیکس شده است.

برچسب ها: ,
5 1 رای
امتیاز بدهید
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات