هواپیمایی کیش ایر

هواپیمایی کیش ایر

نقد و بررسی

توضیحات

هواپیمایی کیش ایر

شرکت هواپیمایی کیش ایر، به عنوان یکی از شرکت های تابعه سازمان منطقه آزاد کیش و در قالب یک شرکت سهامی خاص فعالیت مینماید.

اطلاعات تماس

  • پشتیبانی شبانه روزی : 48681300-021
  • وب سایت رسمی : kishair.aero

دفتر مرکزی کیش ایر

آدرس دفتر مرکزی کیش ایر در جزیره کیش : جزیره زیبای کیش، میدان سنایی، جنب بازار مریم ، ساختمان مرکزی کیش ایر- طبقه سوم – واحد مدیریت

کد پستی : 73367-79419

تلفن: 44455736-076

تلفن: 93214562-076

فکس: 44455751-076

جهت امور کنترل بلیت می توانید در ساعات اداری با شماره 8- 44665644 داخلی 3 (بخش کنترل) تماس حاصل فرمایئد. جهت پشتیبانی پیرامون خرید اینترنتی و استرداد بلیت های صادره از طریق وب‌سایت کیش ایر می‌توانید به صورت شبانه روزی با شماره تلفن 48681300 (بخش پاسخگویی وب‌سایت) تماس حاصل نمایید.

دفتر تهران

آدرس دبیرخانه مرکزی هواپیمایی کیش ایر در تهران : تهران – شهرک اکباتان – فاز اول – بلوار شهید نفیسی – مقابل ورزشگاه راه آهن – ساختمان مرکزی کیش ایر- طبقه اول

تلفن: 48681002-021/48681005

تلفن : 48680000

فکس : 02148681030

کد پستی : 1393853113

صندوق پستی : 389 – 13955

فرودگاه مهرآباد

ترمینال 1 فرودگاه مهرآباد

پروازهای خروجی هواپیمایی کیش ایر در ترمینال 1 فرودگاه مهرآباد

پروازهای ورودی کیش ایر در ترمینال 1 فرودگاه مهرآباد

اطلاعات پرواز  : 61023183

ترافیک : 66036746

فروش : 44690146

ترمینال 2 فرودگاه مهرآباد

اطلاعات پرواز : 61023189

مسیر های پرواز هواپیمایی

مقاصد پروازی کیش ایر در حال حاضر به فرودگاه کیش ، فرودگاه شیراز ، فرودگاه مهرآباد، فرودگاه اصفهان ، فرودگاه مشهد ، فرودگاه رشت ، فرودگاه تبریز ، فرودگاه بندرعباس ، فرودگاه آبادان ، فرودگاه یزد ، فرودگاه کرمانشاه ، فرودگاه عسلویه ، ابوموسی ، دوبی و ابوظبی می باشد.

ناوگان کیش ایر

ناوگان هوایی کیش ایر شامل دو فروند هواپیمای ایرباس A321 ،دو فروند هواپیمای ایرباس A320، هفت فروند هواپیمای بوئینگ MD و سه فروند هواپیمای فوکر 100 می‌باشد.

شرایط حمل حیوانات خانگی

به طور کلی دو روش برای حمل حیوانات خانگی در سفر های هوایی وجود دارد که عبارتند از :

1- از طریق پایانه های مسافربری( همراه مسافر) :

در این روش حیوان خانگی شما با همان پروازی که شما سفر می کنید ، به مقصد حمل می شود . البته این مورد را با همراهی حیوان در داخل کابین ها اشتباه نگیرید زیرا به دلیل عدم توانایی کنترل حیوانات در شرایط اضطراری ، اجازه ورود به داخل کابین مسافران به آن ها داده نمی شود.

2- از طریق پایانه های باربری کارگو یا بدون همراه (بارنامه ای) :

بدلیل برخی محدودیت ها در حال حاضر امکان حمل حیوان زنده بصورت بارنامه ای و غیرهمراه در پروازهای شرکت هواپیمایی کیش وجود ندارد.

مدارک پزشکی مورد نیاز برای حمل حیوانات خانگی در فرودگاه مبدأ: 

ارائه مدارک پزشکی به فرودگاه مبدأ یکی از اصلی ترین مراحل برای حمل و نقل حیوانات به شمار می آید، این مدارک باید پیش از سفر به فرودگاه تحویل داده شود که به شرح ذیل می باشد :

  • اصل گواهی معتبر بهداشتی گواهی بین المللی برای پروازهای خارجی (صادره از دامپزشکی) دامپزشک دولتی برای پروازهای خارجی(کشور مبدأ یا مقصد)
  • تائید کتبی قرنطینه دامپزشکی فرودگاه(برای سفر های خارجی )
  • مدارک معتبر مربوط به واکسیناسیون و برگه سلامت و بهداشت
  • شناسنامه و یا گذرنامه حیوان
  • پرداخت کرایه حمل
  • تکمیل فرم حمل حیوان زنده

شرایط پذیرش حیوانات خانگی در هواپیما

  • با توجه به اینکه قوانین مربوط به حمل حیوانات زنده براساس بخشنامه های فرودگاهی و دولتی متغیر است لذا مسافر بایستی قبل از اقدام به تهیه بلیط پرواز ، ضمن تماس با فرودگاه مبدأ ، از امکان حمل حیوان زنده بر روی پرواز خود اطمینان حاصل نمایند .(مسافرانی که  قصد سفر از ایستگاه تهران را دارند با شماره 66036746 تماس بگیرند).
  • دریافت کدAVIH  از دفتر فروش بلیط هواپیما (در صورت ارسال بصورت بارنامه ای و غیرهمراه)
  • مسافر بایستی سه ساعت قبل از زمان پرواز در پروازهای خارجی و دو ساعت قبل از پرواز در پروازهای داخلی ، در فرودگاه حاضر شده و نسبت به تحویل دادن حیوان خانگی خود اقدام نمایند.
  • مسافر موظف است چند ساعت پیش از پرواز غذای سبک به حیوان دهد تا در حین پرواز دچار ناراحتی نگردد و در صورت وجود پرواز بیش از 2 ساعت بمیزان کافی آب در قفس قرار دهد .
  • هواپیمایی کیش حیوانات پر خاشگر ، نا آرام ، پیر ، بیمار ، وحشی،  و یا دارای هرگونه ویژگی دیگری که ظاهر ناسازگار با مسافرت هوایی داشته باشند و حیواناتی که دارای بوی زننده هستند را پذیرش نمی کند.
  • هواپیمایی کیش از پذیرش حیوانات گران بها و یا آنهایی که از ارزش مادی و معنوی بالا برخوردارند ، خودداری خواهد کرد و در صورت عدم ابراز این موضوع توسط مسافر و پذیرش حیوان در ایستگاه،  کلیه عواقب و مسئولیت های ناشی از تلفات و … بعهده مسافر می باشد .
  • هواپیمایی کیش از پذیرش انواع آبزیان ، جوجه پرندگان بصورت تنها ، پیله حشرات و حیوانات غیر خانگی بصورت همراه مسافر معذور می باشد.
  • برای حمل بچه های سگ و گربه ، باید حداقل 12 هفته از تولد آنان گذشته باشد(در برخی از کشورها حداقل سن 12 هفته تعیین شده است ).
  • بر اساس قوانین سازمان دامپزشکی ایران هر مسافر می تواند حداکثر 2  قلاده سگ یا گربه یا 10 قطعه پرنده تزئینی حمل نماید.

شرایط محیطی و قفس حیوانات

  • قفس باید دارای ابعاد مناسب جهت ایستادن طبیعی حیوان باشد . قفس باید جهت نگهداری حیوان به حد کافی محکم ‚ مطمئن و دارای منافذ تهویه باشد و درب قفس باید قابلیت قفل شدن را دارا باشد ضمناً فاقد چرخ در زیر سطح خود باشد در صورت عدم وجود این قبیل مشخصات ، از سفر حیوان ممانعت بعمل می آید .
  • بستن قلاده درون قفس برای حیوان ممنوع است زیرا پوزه حیوان باید آزاد باشد .
  • حداکثر سه حیوان نهایتاً شش ماهه که با هم به دنیا آمده باشند و با وزن حداکثر 4 کیلوگرم برای هر یک می توانند در یک قفس قرار گیرند و در صورت بیشتر بودن وزن یا سن باید در قفس های جداگانه سفر نمایند.
  • توصیه می شود در تابستان و روز های گرم از پرواز های شب یا صبح زود و در زمستان و روزهای سرد از پروازهای در طول روز استفاده نمایید .
  • ممکن است بر اساس نوع هواپیما و شرایط عملیاتی از پذیرش موجود زنده ممانعت بعمل آید بطور مثال این هواپیمایی در ناوگان 100-F خود شرایط پذیرش حمل حیوان زنده را ندارد .
  • هرگونه هزینه اضافی اعم از : خدمات دامپزشکی ، قرنطینه ، هزینه اسکان ، تغذیه ، ترخیص ، جریمه ، بازگشت به مبدأ و…. حیوان بر عهده صاحب بار می باشد.

تاریخچه ایرلاین

شرکت کیش ایر در سال 1370 با هدف توسعه فعالیتهای جزیره کیش تأسیس گردید وفعالیت خود را از خردادماه همان سال با دو فروند هواپیمای اجاره ای آغاز کرد.

از اواخر سال 1372 دوران سازندگی کیش ایر آغاز شد. بکارگیری متخصصان کارآزموده و رعایت اصل صرفه جویی و فعالیت مداوم سبب شد تا شرکت در مدت زمان کوتاهی ضمن رفع مشکلات، به پیشرفت های قابل ملاحظه ای در زمینه بازرگانی، عملیات، فنی خدمات فرودگاهی و پشتیبانی دست یابد.

در اواخر سال 1376 کیش ایر 10 فروند هواپیمای اجاره ای شامل هواپیمای یاک 40 و توپولوف 154 در اختیار داشت که فشارهای ناشی از نرخ بالای اجاره بها و تغییر نرخ ارز سبب شد تفکر خرید هواپیما در کیش ایر بیش از پیش دنبال شود و این ایرلاین را به استفاده از خدمه پروازی ایرانی بجای خدمه پروازی خارجی و انجام امور مهندسی تعمیرات در داخل تشویق کرد.

اما نقطه تاریک هواپیمایی کیش در ۲۱ بهمن ۱۳۸۲ رغم خورد ، یک فروند فوکر-۵۰ متعلق به هواپیمایی کیش ایر در هنگام فرود آمدن در فرودگاه شارجه به زمین برخورد کرد و متاسفانه ۴۳ نفر از ۴۵ مسافر آن کشته شدند.