ترمینال قم

ترمینال قم

پایانه مسافربری قم

نقد و بررسی

توضیحات

ترمینال مسافربری قم

آدرس پایانه مسافربری : جنب بزرگراه خلیج فارس، خیابان امام خمینی، بالاتر از تقاطع امام خمینی، نرسیده به سرای ایرانی، ترمینال قم

تلفن ترمینال قم : 36644030 – 025

شرکت و تعاونی ها

از جمله شرکت های مسافربری مطرحی که در ترمینال قم نمایندگی دارند می توان به رویال سفر، جوان سیر، پیک صبا و ایران پیما اشاره کرد.این شرکت‌ها در ترمینال قم نمایندگی‌های فعال دارند و مسافران می‌توانند از این نمایندگی‌ها برای خرید بلیط اتوبوس استفاده کنند. امکان خرید آنلاین بلیط نیز از طریق وبسایت های فروش بلیط امکان‌پذیر است.

  • روش‌های خرید بلیط: برای خرید بلیط اتوبوس، می‌توانید به صورت حضوری به ترمینال مراجعه کنید یا به صورت آنلاین با مشخص کردن تاریخ حرکت، مبدا و مقصد بلیط اتوبوس مورد نظر خود را رزرو نمایید. این امکان‌ها به مسافران امکان دسترسی آسان به خدمات ترمینال را فراهم می‌آورند.

پیک صبا

شرکت مسافربری : پیک صبا پایانه قم (تعاونی 17)

شماره تلفن تعاونی : 02536644091

عدل

شرکت مسافربری : عدل پایانه قم (تعاونی 7)

شماره تلفن تعاونی : 02536644092

ایران پیمان

شرکت مسافربری : ایران پیمان پایانه قم

شماره تلفن تعاونی : 02536644848

رویال سفر

شرکت مسافربری : رویال سفر پایانه قم

شماره تلفن تعاونی : 02536641767

ایمن سفر ایرانیان

شرکت مسافربری : ایمن سفر ایرانیان پایانه قم (تعاونی 6)

شماره تلفن تعاونی : 02536641568

ره پیما

شرکت مسافربری : ره پیما پایانه قم

شماره تلفن تعاونی : 02536644038

سفر سیر آریا

شرکت مسافربری : سفر سیر آریا پایانه قم (تعاونی 3)

شماره تلفن تعاونی : 02536641568

جهانگشت

شرکت مسافربری : جهانگشت پایانه قم (تعاونی 16)

شماره تلفن تعاونی : 02536641566

سیروسفر

شرکت مسافربری : سیروسفر پایانه قم

شماره تلفن تعاونی : 02536643148

آسیا سفر

شرکت مسافربری : آسیا سفر پایانه قم (تعاونی 13)

شماره تلفن تعاونی : 02536641515

ایران پیما

شرکت مسافربری : ایران پیما پایانه قم (تعاونی 1)

شماره تلفن تعاونی : 02536641572

همسفر

شرکت مسافربری : همسفر پایانه قم

شماره تلفن تعاونی : 02536644744

آریا سفر آسیا

شرکت مسافربری : آریا سفر آسیا پایانه قم (تعاونی 11)

شماره تلفن تعاونی : 02536641710

ترابر بی تا

شرکت مسافربری : ترابر بی تا پایانه قم (تعاونی 15)

شماره تلفن تعاونی : 02536642732

میهن نور آریا

شرکت مسافربری : میهن نور آریا پایانه قم (تعاونی 4)

شماره تلفن تعاونی : 02536641711 – 02536641566

ایران پیام نو

شرکت مسافربری : ایران پیام نو پایانه قم

شماره تلفن تعاونی : 02536642929

پارسیان

شرکت مسافربری : پارسیان پایانه قم (تعاونی 14)

شماره تلفن تعاونی : 02536644848

مقاصد خروجی ترمینال

پایانه قزوینپایانه ساری – بهشهر – پایانه اصفهان – کاشان – تبریز – مراغه – بناب – پایانه مشهدپایانه اهواز – آبادان – ماهشهر – خرمشهر – شیراز – پایانه رشت – رودسر – لاهیجان – لنگرود – پایانه ارومیه – خوی – میاندوآب – پایانه زنجانپایانه کرمانشاه – خسروی – پایانه همدان – مهران – پایانه مرزی مهران – بوشهر – پایانه گرگان

مقاصد ورودی ترمینال

تهران – پایانه غرب (آزادی) – پایانه جنوب – شهریار – ورامین – قزوین – ساری – آمل – بابل – بابلسر – بهشهر – محمودآباد – تنکابن – رامسر – قایم شهر – رویان – چالوس – نکا – عباس آباد – کرج – اصفهان – پایانه صفه (اصفهان ) – پایانه کاوه (اصفهان ) – خمینی شهر – شهررضا – کاشان – گلپایگان – نجف آباد – شاهین شهر – مبارکه – پایانه تبریز – مراغه – مشهد مقدس – تربت جام – کاشمر – نیشابور – پایانه بجنوردپایانه بیرجند – اهواز – آبادان – اندیمشک – ماهشهر – بندرماهشهر – خرمشهر – دزفول – رامهرمز – شوشتر – شیراز – پایانه کاراندیش شیراز – اقلید – جهرم – داراب – پایانه کرمان – سیرجان – شهر بابک – پایانه اراک – خمین – فرمهین – رشت – آستانه اشرفیه – رودسر – کلاچای – املش – لاهیجان – لنگرود – ارومیه – خوی – شاهین دژ – ایرانشهر – پایانه بندر عباس – زنجان – ماه نشان – کرمانشاه – پایانه سنندج – همدان – ملایر – پایانه شهرکردپایانه خرم آباد – الیگودرز – بروجرد – کوهدشت – دهدشت – شاهرود – پایانه اردبیلپایانه یزد – اردکان – ابرکوه – گرگان – گنبدکاووس –

معرفی ترمینال مسافربری قم

ترمینال مرکزی

ترمینال مرکزی قم در جاده قدیم قم به تهران واقع شده است. با توجه به تردد چشم‌گیر مسافران در این ترمینال، تلاشی جدی به عمل آمده تا بیشترین امکانات ممکن برای راحتی مسافران فراهم شود. این امکانات شامل دفاتر نمایندگی فروش تعاونی‌ها، دفاتر شرکت‌های حمل و نقل مسافرتی، سکوهای سوار و پیاده شدن مسافران، غرفه‌های فروشگاهی، سالن‌های انتظار، تجهیزات بهداشتی، فضاهای سبز، اتاق نماز، رستوران، مسجد و دستگاه‌های خودپرداز می‌شود. برای استفاده از هر یک از این امکانات، مسافران می‌توانند به سالن‌های انتظار ترمینال مراجعه نموده و از امکانات مورد نظر خود بهره‌برداری کنند.

مسیرهای دسترسی به ترمینال مرکزی قم

این ترمینال در حاشیه شهر، در امتداد جاده قدیم قم به تهران، دسترسی آسان را تسهیل نموده است. به دلیل ترافیک شدید در این جاده، برسی به ترمینال ممکن است نیاز به کمی زمان بیشتری داشته باشد، لذا حتماً این نکته را در نظر داشته باشید. برای رسیدن به ترمینال یا خروج از آن، می‌توانید از تاکسی‌های اختصاصی ترمینال یا خدمات تاکسی آنلاین استفاده نمایید. متأسفانه اتوبوس‌های شهری در این منطقه فعالیت نمی‌کنند، بنابراین تاکسی تنها راه دسترسی به این محل است.

ترمینال فدک قم

این ترمینال در بخش شمالی شهر و در ضلع غربی میدان 72 تن واقع شده است. این ترمینال مسئولیت ارائه خدمات به مسافران شهرهایی که در مناطق جنوبی و غربی استان قرار دارند را برعهده دارد. اتوبوس‌ها از ترمینال‌های مختلف در تهران به این ترمینال خدمات ارائه می‌دهند و مسافران را به مقاصد متنوعی متصل می‌سازند. اگرچه هیچ اتوبوسی در این ترمینال توقف کامل ندارد، اما تاکسی‌های بین‌شهری برای مقاصدی نظیر اراک و اصفهان در دسترس هستند.

مسیرهای دسترسی از ترمینال فدک قم

همان‌گونه که پیش‌تر ذکر شد، این ترمینال خدماتی را به شهرهای واقع در مناطق جنوبی استان ارائه می‌دهد که شامل اصفهان، اراک، خرم‌آباد، شهرکرد، اهواز، برازجان، خرمشهر، نجف‌آباد، بروجرد، درود و بوشهر می‌شود. مسیرها به صورت رفت و برگشت ارائه می‌شوند، به این معنا که خدمات از این شهرها به ترمینال نیز موجود است.

شرکت‌های حمل و نقل مسافرتی فعال در ترمینال فدک قم

شرکت حمل و نقل مسافرتی عدل تنها شرکت دارای دفتر در این ترمینال است. با این حال، شرکت‌های مختلف حمل و نقل مسافرتی نیز در این ترمینال توقف‌های زمان‌بندی شده‌ای دارند. توصیه می‌شود قبل از سفر با شرکت‌های حمل و نقل مسافرتی هماهنگی انجام دهید. بلیط‌های اتوبوس‌ها را می‌توانید مستقیماً از این شرکت‌ها تهیه کنید یا از دستگاه‌های فروش بلیط در ترمینال استفاده نمایید.

مسیرهای دسترسی به ترمینال فدک قم

برای سفر به و از شهر، می‌توانید از تاکسی‌های شهری بهره‌برداری نمایید. این تاکسی‌ها که در اطراف ترمینال و در سرتاسر شهر فراوان هستند، به اکثر مواقع به مرکز شهر ایاب و ذهاب می‌کنند.

لطفاً توجه داشته باشید که اطلاعات ارائه‌شده بر اساس داده‌های در دسترس تا سپتامبر 2021 است. برای اطلاعات به‌روزتر، توصیه می‌شود با منابع محلی تماس حاصل نمایید.

ترمینال میدان 72 تن قم

ترمینال میدان 72 تن قم، مکانی است که در مرکز شهر و در محل میدان 72 تن واقع شده است. این ترمینال به عنوان نماینده ارتباطات بین شهری در قم فعالیت می‌کند. به منظور ارتباط با شهرهای مهم نظیر کرج، کاشان و تهران، این ترمینال خدماتی ارائه می‌دهد. سرویس‌های ارائه شده از این ترمینال شامل تاکسی‌های بین‌شهری و اتوبوس‌های مسافربری می‌شوند.

اکثر اتوبوس‌ها در این ترمینال، مانند ترمینال فدک، مسافران را به صورت موقتی و گذری سوار می‌کنند. نظم چندانی در فرآیند سوار و پیاده شدن مسافران در این ترمینال وجود ندارد و توقف کامل نیز به طور معمول انجام نمی‌شود.

برای دسترسی به این ترمینال، تاکسی‌های شهری تنها راه دسترسی ممکن است. امکانات این ترمینال مانند ترمینال فدک، به دلیل ترافیک محدود مسافران و توقف کمتر اتوبوس‌ها، به مراتب کمتر است. این وضعیت باعث می‌شود که مسافرانی که وقت زیادی در ترمینال سپری نمی‌کنند، نیاز به امکانات بسیاری نداشته باشند.

ترمینال ولی عصر قم

ترمینال ولیعصر قم، به منظور ارائه خدمات مسافرتی در مسیرهای درون استانی و به مناطق شهری و روستایی فعالیت می‌کند. این ترمینال از وسایل نقلیه نظیر مینی‌بوس‌ها برای ارتباط با مناطقی همچون کهک، جمکران، ورجان و دیگر مقاصد استفاده می‌کند.

برای دستیابی به این ترمینال، می‌توان از تاکسی‌های شهری استفاده کرد. این ترمینال به دلیل فعالیت‌هایش در مسیرهای داخل استانی و نیز مقصدهای محدودتر، تراکم کمتری نسبت به ترمینال‌های بزرگتر دارد.