سوباتان کجاست؟

سوباتان کجاست؟

اینجا سوباتان است، بهشت ایران

نقد و بررسی

توضیحات

سوباتان

سوباتان کجاست؟ ییلاق سوباتان در 22 کیولمتری شهر لیسار و 36 کیلومتری شهرستان تالش در استان گیلان قرار دارد. سوباتان یکی از سرسبزترین و حتی می توان گفت زیباترین ییلاق های کشور است. این منطقه فوق العاده زیبا انگار قسمتی از بهشت است که بروی زمین قرار گرفته و از جاهای دیدنی تالش است.

مناطق دیدنی سوباتان

* چشمه باتمان بلاق

* منطقه باستانی غار گنج‌ خانه

* سرچشمه اصلی قنات سلسال

* آبشار ورزان

* مناطق هاچا داش – ساری داش – مجمع داش و

* سیاه چادرهای عشایری اطراف سوباتان

* پارک طبیعی و جنگلی آلچالق

* دریاچه نئور

* آبشار ماهار واقع در روستای ماهار

* بازارچه سنتی سوباتان

* منطقه کاندی کِت در ساری بلاغ

* گودال‌ های سنگی واقع در غرب کاندی کت

مسیر های دسترسی

لیسار به سوباتان

فاصله لیسار تا ییلاق سوباتان از طریق راه قدیمی حدود ۲۰ کیلومتر است . این را مالرو بوده و مسیر راه جنگلی است در بعضی نقاط شیبهای تند و نفس گیری دارد و طی این مسیر حدود ۱۰ ساعت طول می کشد.

تالش به سوباتان

این مسیر به فاصله ۴۳ کیلومتر بوده و ماشین رو است . البته ماشینهای سواری به سختی می توانند در این جاده تردد کنند و اکثر مسافرین با ماشینهای کمک دار و وانت نیسان این جاده را طی می کنند . مسیر تالش تا سه راهی کیش دیبی و تا نزدیکی روستای رزه حدود ۱۵ کیلومتر آسفالت بوده و بقیه راه خاکی می باشد.

تالش – آق اولر – سوباتان

فاصله تالش تا منطقه تاریخی آق اولر حدود ۳۵ کیلومتر جاده آسفالته است و از آق اولر تا سوباتان حدود ۱۲ کیلومتر جاده خاکی دارد که البته ماشینهای کمک دار و شاسی بلند می تواند این مسیر را طی کند.

اردبیل – دریاچه نئور – سوباتان

در فاصله ۳۵ کیلومتری جاده اردبیل بطرف خلخال روستایی بنام بودآلالو وجود دارد که سه راهی دریاچه نئور است. از این سه راهی بطرف شرق تا روستای عباس آباد ۱۰ کیلومتر و از آنجا تا ساحل دریاچه نئور حدود ۸ کیلومتر جاده آسفالته وجود دارد. فاصله دریاچه نئور تا ییلاق سوباتان نیز حدود ۱۸ کیلومتر جاده خاکی ماشین رو است.

تصاویر