یزد کجا بریم؟

یزد کجا بریم؟

نقد و بررسی

توضیحات

یزد کجا بریم؟

یزد اولین شهر خشتی جهان و معروف به عروس کویر، همواره یکی از مقاصد گردشگری است، اما آشنایی نداشتن با مناطق تفریحی و گردشگری ممکن است باعث مشکل شود. برای داشتن سفری به یاد ماندنی با یزد کجا بریم؟ و ایران نیهون همراه باشید.

بهترین رستوران ها

یکی از مهمترین قسمت های سفر ، شکم گردی است، اکنون ما چند تا از بهترین رستوران های یزد را به همراه یزد کجا بریم؟ به شما معرفی می کنیم.

رستوران تالار یزد

تالار یزد که به نام حاجی آشپز نیز معروف است، اولین و بهترین رستوران یزد می باشد. باقالی پلو با ماهیچه این رستوران معروفیت خاصی دارد. غذاهای دیگر این رستوران نیز بینظیر است مانند کباب کوبیده و ته چین. البته حتما قیمه یزدی را هم امتحان کنید. این رستوران رسم جالبی دارد و آن چرخاندن سینی ته دیگ بین میزها است.

رستوران هتل ملک التجار

هتل سنتی ملک التجار اولین هتل خشتی در جهان است که در سال 1376 افتتاح شد.رستوران هتل ملک التجار در حیاط مرکزی و زیرزمین این هتل قرار دارد و منوی آن انواع غذاهای ایرانی و سنتی و فرنگی را دارا است.

رستوران خوان دو حد

رستوران خوان دوحد مانند اکثر رستوران های یزد فضایی سنتی دارد. این رستوران بهترین دیزی یزد را سرو می کند. آش شولی از آشهای سنتی یزد به شمار میرود که می توان به عنوان پیش غذا در این رستوران سفارش داد.

بهترین کافه ها

یزد کجا بریم؟ یزد کافی شاپ های سنتی و غیر سنتی زیادی دارد. برای آشنایی با تعدادی از بهترین کافه ها، با ما همراه باشید.

کافه ماهور

کافه ماهور، رستوران سنتی و کافی شاپی در میدان امیرچخماق است. در این کافه علاوه بر نوشیدنی های گرم و سرد، می توانید غذاهای سنتی نیز میل کنید.

کافه هتل داد

کافه صدف در هتل داد قرار دارد و قهو ها و فراپه های خوشمزه ای دارد.

کافه پناهنده

این کافه با کافه هایی که تا حالا دیده اید فرق دارد. کافه پناهنده یکی از محبوب ترین کافه های یزد و بهترین گزینه برای صرف صبحانه و ناهار است. عدسی این کافه را از دست ندهید.

بهترین جاهای دیدنی

یزد کجا بریم؟
بهترین جاهای دیدنی

یزد کجا بریم؟ برای آشنایی با بهترین جاهای دیدنی یزد با ما همراه باشید.

 میدان امیرچخماق

مجموعه امیرچخماق نماد ارزشمند شهر یزد می باشدو این مجموعه شامل بازار، تکیه، مسجد و دو آب انبار است که پیشینه آن به دوران تیموریان برمی گردد. مسجد و میدان امیرچخماق امروزه از مهمترین اثر باستانی یزد به شمار می رود.

کاروانسرای زین الدین

کاروانسرای زین الدین اثر دیدنی مربوط به قرن دهم هجری به دستور حاکم وقت کرمان ساخته شده است. این کارونسرا در شهرستان مهریز ساخته شده و از جاذبه های گردشگری شهر یزد می باشد.

هشت باغ دولت آباد

هشت باغ دولت آباد یکی از زیباترین باغ های ایرانی است که در مرکز شهر یزد قرار دارد، هنگام ورود به این باغ از یک هشتی نسبتا بزرگ عبور می کنید. بنای باغ دولت آباد یادگاری به جای مانده از دوران افشاریه و زندیه می باشد، نکته مهم در این باغ وجود بلندترین بادگیر جهان است که جلوه ایی دیگر به این باغ داده است.

بهترین هتل ها

یزد کجا بریم؟ آیا به این فکر کرده اید که هتلی در شهر کویری یزد چه شرایط ویژه ایی باید داشته باشد که عنوان بهترین ها را به خود اختصاص بدهد؟ برای آشنایی با بهترین هتل های یزد با ما همراه باشید.

هتل صفائیه

هتل صفاییه یزد در یکی از خوش آب و هواترین مناطق یزد واقع شده است. این هتل 5 ستاره دو بخش هتل جدید و هتل باغ دارد که بخش های جدید آن ترکیب معماری مدرن و سنتی و هتل باغ کاملا سنتی و با بافتی تاریخی می باشد.

هتل داد

هتل 4 ستاره داد در بافت قدیمی و مرکز شهر یزد واقع شده است و با حفظ اصالت تاریخی و معماری سنتی خود وپیشینه ای نزدیک به یک قرن با امکاناتی مدرن و لوکس در حال خدمت رسانی می باشد.در ساخت بنای این هتل از قدیمی ترین مصالح مورد استفاده کویرنشینان یعنی کاهگل و آجر استفاده شده است.

هتل باغ مشیرالممالک

هتل 4 ستاره باغ مشیرالممالک، یادگاری به جای مانده از دوران قاجار در محدوده شمال غربی شهر یزد می باشد. هتل باغ مشیرالممالک در سال 1382 تحت عنوان اولین هتل باغ ایرانی با ساختار سنتی و مجهز به کلیه امکانات رفاهی مدرن و تجهیزات پیشرفته روز دنیا تاسیس شد. هتل باغ مشیرالممالک در فهرست آثار ملی نیز ثبت شده است.

 

تصاویر