غار نمکدان قشم

غار نمکدان قشم

نقد و بررسی

توضیحات

غار نمکدان قشم

جزیره ی قشم در تنگه هرمز یکی از بهترین جاهای دیدنی قشم، استان هرمزگان و بزرگترین جزیره ی خلیج همیشه فارس است، در دوران ساسانیان به نام ابرکاوان بوده که امروزه تبدیل به یکی از مکان‌های توریستی و گردشگری شده است، از عجایب هفتگانه خلیج فارس می توان به کوه نمکی (غار نمکدان) آن یاد کرد که نتیجه ی فعالیت طبیعی زمین بوده است. با ایران نیهون همراه باشید تا غار نمکی قشم را بررسی کنیم.

این گنبد نمکی در فاصله 90 کیلومتری از شهر قشم قرار دارد، با ارتفاعی در حدود 237 متر از سطح دریا بلندترین  بخش این جزیره زیبا است، از طولانی ترین مجموعه غار های نمکی ، غار نمکدان 3 با طول 6400 متر عنوان طولانی ترین را به خود اختصاص داده و قدمت آن به 570 سال پیش بازمیگردد.

غار نمکدان قشم

نحوه پیدایش این لایه های نمک به این صورت بوده  که  ذره ذره به سطح زمین آمدند و با خاصیت شناوری و وزن حجمی کمتر نسبت به سنگ های اطراف به سطح بالای زمین رسیده و به همراه خود سنگ ها ارزشمندی برای زمین شناسان آورده است.

برای رسیدن به  گنبد نمکی قشم ابتدا باید از  جاده ایی شنی گذر کرد که حد فاصل نقطه آغاز جاده تا ورودی اولین غار 2 کیلومتر بوده و توصیه میشود این مسیر را پیاده بروید و لذت ببرید، دهانه اصلی غار به سمت جنوب بوده و تا 20 متر اولیه آن نیاز به چراغ قوه نیست اما برای ادامه راه و سفر به اعماق غار نیاز به تجهیزات اولیه دارید.

در دل این غار ستون های نمکی زیبا، قندیل های سقفی طویل ، کف پوشیده شده از کریستال های نمک، خفاش های در حال پرواز، حوضچه ای طبیعی به رنگ سفید در دامنه کوه همه و همه باعث جذابیت این غارها شده است و نقشه ی این غار برای ماجراجویان دقیق  و گویا ترسیم شده اما توصیه میشود با تیم گردشگران و حرفه ایی اقدام به ماجراجویی کنید.

نمک موجود در این غار از بهترین نوع نمک خوراکی می باشد و در ترکیبات آن عناصری مانند منیزیم وجود دارد که همین باعث شده نمک موجود در این غار به عنوان نمک طبی نیز شناخته شود و مورد استفاده ورزشکاران حرفه ایی نیز بصورت کپسول قرار گیرد، اما نکته حائز اهمیت این است که این غار برای بیماران تنفسی و مبتلا به آسم مکان مناسبی بوده شما میتوانید به آسانی به این جزیره ی جذاب و گنبد نمکی سفر کنید.

تصاویر