چرا باید سفر کنیم؟ دلایل سفر رفتن را بخوانید

چرا باید سفر کنیم؟ دلایل سفر رفتن را بخوانید

سفر کردن می تواند شما را از یکنواختگی زندگی رها کند و این تغییر محیط زندگی هر چقدر کوتاه هم می تواند تاثیرات مثبتی را زندگی شما ایجاد کند. اما چه دلیل باعث می شود سفر را انتخاب کنید در این مقاله سعی داریم به دلیلی بپردازیم که ثابت می کند همین الان به سفر بروید. در ادامه با ایران نیهون همراه باشید.

چرا باید سفر کنیم؟

تعطیلات باعث شادتر شدن شما خواهند شد

باید بدانید که هر چه تعطیلات شخصی شما بیشتر شود شما خوشحال تر خواهید شد. طبق تحقیق که در دانشگاه اراسموس رتردام دانشمندان متوجه شدند که در میان 1500 فرد بالغ هلندی، 974 تن آن ها که به سفر رفته بودند بیشتر از بقیه خوشحال بودند که پیش بینی می شود که این خوشحالی ناشی از داشتن هیجان به خاطر تعطیلات بعدی است. آن ها حتی نشانه هایی از افزایش شادی بعد از ۲ هفته سفر نیز داشتند. با توجه به این تحقیق می توان گفت روشی موثر برای موفقیت و شاد بودن است حال سفر شما می تواند حتی دو روزه باشد. در نتیجه خود را برای هر چند وقت یک بار آماده سفر شوید و شاد زندگی کنید.

تغییر دیدگاه زندگی

هنگام سفر رفتن وقتی وارد کشور جدیدی می شوید قاعدتا با آداب و رسوم جدیدی مواجه می شوید. که می تواند کاستی های فرهنگی را جایگزین کند. با توجه به اینکه وارد دنیای جدیدی می شوید به کم کاستی های جامعه که خودتان در آن زندگی می کنید مواجه می شوید که این آداب و رسوم جدید باعث تغییر گسترده در زندگی شما خواهد شد.

بالا رفتن عملکرد سالانه

خوشحالی که با سفر رفتن ایجاد می شود می تواند شما را به موفقیت نزدیک تر کند. یک تحقیق داخلی که توسط بخش حسابداری شرکت Ernst & Young انجام شد نشان داده که نسبت به هر 10 ساعت که یک کارمند به تعطیلات رفته است ارزیابی عملکرد انتهای سال کارمند 8 درصد بیشتر بوده است. با توجه به این تحقیق می توان گفت دلیل چرا باید سفر کنیم می تواند به راندمان کاریمان نیز کمک کند.

یافتن دوستان جدید

اینکه در طول مسافرت با آدما های زیادی می توانیم آشنا و حتی دوست شویم می توان دلیل خوبی برای سفر کردن باشد. اما باید بدانید که ما در طول زندگی روزانه خود شاید رفتار هایمان کنترل کنیم زیاد است. و این کنترل رفتار را می توان به محیط کار اشاره کرد که با صدای بلند نخندیم یا هنگام غذا خوردن در محیط کار با همکاران مان رعایت کنیم و سوژه بحث و خنده آنها نشویم. و خیل دیگر از رفتارهای روزانه که مجبور به کنترل آنها هستیم. اما در طول سفر شرایط متفاوت است یا بهتر است بگویم که خود واقعیمان به سفر می رود و تحت کنترل دیگران نیستیم. و این دلیل باعث می شود دوستانی که در طول سفر پیدا میکنیم خود واقعیمان را خواهند دید و این دید بر پایه استواری آن دوستی خواهد شد.

شجاعت و برخورد با مشکلات

هنگامی که به مسافرت می روید شرایط گوناگونی پیشرو شما خواهند بود. وقتی به نقطه ای می رسید که می بینید هیچ چیز آن گونه که شما بهش عادت داشتید نیست، تصمیم می گیرید راهکاری برای عبور از این شرایط پیدا کنید. این رفته رفته قدرت شما رو در برطرف کردن مشکلات جدید بالا می برد و به شما اعتماد به نفسی می دهد. و این یکی از دلایل خو سفر کردن است.

نیاز به ذهنی آرام برای یادگیری

تحقیقات نشان داده است که زمانی که ذهن شما آرام است روی وظایف خسته کننده اما مهمی مانند حفظ مهارت های جدیدی که سرکارتان در هفته قبل از سفر یاد گرفته اید، تمرکز می کند. پس اگر بسیار تلاش کرده اید که یک چیزی جدیدی یاد بگیرد و روند یاد گیری مایوس شده اید، دلیل خوبی برای اینکه چرا باید باید و به سفر بروید هر چقدر کوتاه باشد.

0 0 رای
امتیاز بدهید
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات