پارک ژوراسیک

پارک ژوراسیک

نقد و بررسی

توضیحات

پارک ژوراسیک تهران با دایناسورهای متحرک خود در میدان بهرود سعادت آباد واقع گردیده است. پارک ژوراسیک تهران یک بوستان آموزشی، گردشگری و تفریحی با انواع مجسمه‌های دایناسورها در گونه‌های مختلف با صدا و ابعاد واقعی می باشد. با ایران نیهون همراه باشید.

پارک ژوراسیک یکی از جاهای دیدنی تهران می باشد که محیطی مفرح و هیجان انگیز برای خانواده ها بویژه کودکان و نوجوانان فراهم آورده که بازدید از آن رو به همه خانواده ها توصیه می کنیم.

پارک ژوراسیک

اصطلاح پارک ژوراسیک را نخستین بار مایکل کرایکتون پزشک و نویسنده آمریکایی در سال ۱۹۹۰ روی رمانش گذاشت و در سال ۱۹۹۳ استیون اسپیلبرگ فیلمی بر اساس همین رمان ساخت. همین موضوع آغازی بود برای ساخت پارک موزه دایناسورها با نام پارک ژوراسیک در همه جای جهان از جمله ایران.

مساحت کل بوستان ژوراسیک تهران ۳۰ هزار متر مربع است که در آن مجسمه متحرک ۲۸ دایناسور قرار گرفته است. علاوه بر دایناسورها مجسمه هایی متحرک از دیگر حیوانات ماقبل تاریخ مثل ماموت، کینگ کنگ و … نیز قرار داده شده است.

در بوستان ژوراسیک تهران نام علمی، روش زندگی و خوراک دایناسورها به نمایش گذاشته شده است که جذابیت آموزشی فراوانی برای کودکان و یا حتی بزرگسالان دارد. دایناسورها به شکل کاملاً طبیعی طراحی شده‌اند به طوری که قادر هستند پلک بزنند و دست و پای آنها حرکت می‌کند، که گاهی اوقات بابت ترس کودکان هم میشود. در قسمت دیگری در پارک ژوراسیک تهران، یک تخم دایناسور که نوزاد دایناسور از آن بیرون می‌آید و دوباره به داخل فرو می‌رود طراحی شده است.

این پارک دارای پارکینگ، بوفه و سرویس بهداشتی و فضایی مناسب و کافی برای خانواده‌ها است. علاوه بر آن دارای کارگاه‌های آموزشی و فیلم، استودیو ژوراسیک، سینما سه بعدی و کافی شاپ مخصوص ژوراسیک پارک است. حتی کودکان میتوانند دایناسور سواری کنند.

آدرس

آدرس: تهران، محله سعادت آباد، انتهای بلوار پاکنژاد، میدان بهرود، بلوار شقایق (پایین‌تر از پارک پرواز) زمان بازدید: تمام ایام هفته از ساعت ۹:۳۰ تا ۲۱:۳۰.