پارک ساعی تهران

پارک ساعی تهران

نقد و بررسی

توضیحات

بوستان ساعی

 در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی تهران درباره یکی پارک ساعی که یکی از پارک های قدیمی شهر تهران و پایتخت ایران است سخن خواهیم گفت با ما همراه باشید تا بیشتر درباره این بوستان بدانید.

تهران پرجمعیت‌ترین شهر و پایتخت ایران، مرکز استان تهران و شهرستان تهران است. با ۸٬۶۹۳٬۷۰۶ تن جمعیت، بیست و چهارمین شهر پرجمعیت جهان و پرجمعیت‌ترین شهر باختر آسیا به‌شمار می‌رود. کلان‌شهر تهران نیز سومین کلان‌شهر پرجمعیت خاورمیانه است. تهران یکی از مهم‌ترین مراکز گردشگری ایران به حساب می‌آید و این شهر دارای مجموعه‌ای از جاذبه‌ های گردشگری است که شامل کاخ‌ها و موزه‌هایش می‌شود. میدان و برج آزادی، برج میلاد، پل طبیعت و کاخ گلستان از جاذبه‌های گردشگری مهم شهر تهران هستند. تهران شهری پر از جاذبه های گردشگری و مکان های دیدنی و تاریخی و طبیعت بکر است که بسیاری از آنها برای افراد کمتری شناخته شده اند.

پارک ساعی

پارک ساعی یکی از بوستان های عمومی و از مکان های دیدنی تهران می باشد که بازدید از آن برای تمام مردم آزاد است مساحت تقریبی این پارک به 12 هتکار می رسد که در سال 1324 توسط مهندس کریم ساعی درخت کاری انجام شد و در اختیار سازمان جهاد کشاورزی قرار گرفت . ایده طراحی و ساخت به سال 1340 بر می گردد که در سال 1342 توسط حسین محجوبی شروع به ساخته گردید که در سال 1352 به اتمام رسید.

پارک ساعی دارای 6 درب ورودی است که در پی ساخت و تجهیز این بوستان  بناهایی مانند جوی، برکه، آبشار و زمین بازی درست شده‌اند و قسمتی از پارک نیز به باغ ژاپنی معروف است که پرندگان آبزی هم در آن قسمت نگه‌ داری می‌شوند. در قسمت حیات‌ وحش پارک، حیوانات دیگری نیز نگه‌ داری می‌شوند که از جملهٔ آن‌ها می‌توان به خرگوش، قوچ، غاز، قو، مرغابی، سنجاب، طوطی وحشی و طاووس اشاره نمود. پوشش گیاهی پارک نیز بسیار متنوع می‌باشد و از میان آن‌ها می‌توان به چنار، کاج تهران، سرو شیرازی، سرو نقره‌ای، سرو بادبزنی، سرو تبری، برگ‌ بو، افرا، نارون ، سدروس ،  ماگنولیا، یاس وحشی، ژنیگو ، زالزالک، گردو و سیب اشاره کرد.

در طراحی این پارک تلاش شده که بیشتر حرکت‌ های موجود، اسلیمی باشند تا یک نوع اختلاف سطح بوجود بیاید و از پله تا حد ممکن استفاده نشود. سنگ‌های مورد استفاده در ساخت پله‌های این پارک از جاجرود تأمین شده‌ است اگر به دنبال تفریح و سرگرمی در تهران هستید این بازدید از این بوستان را از دست ندهید یکی از بهترین دیدنی های تهران است که می توانید تجربه کنید

آدرس پارک ساعی : تهران، خیابان ولی عصر، پایین تر از میدان ونک و در تمام طول شب باز می باشد

تصاویر