پارک جنگلی سراوان

پارک جنگلی سراوان

نقد و بررسی

توضیحات

پارک جنگلی سراوان

سفر به دل طبیعت و تماشای مناظر زیبا با آب و هوایی بی نظیر برای دوستداران طبیعت گردی و حتی مسافران و گردشگران بسیار جذاب می باشد، سفر به استان گیلان و گردش در پارک جنگلی سراوان که یکی از جاهای دیدنی گیلان می باشد می تواند سفری به یاد ماندنی برای هر بیننده ایی باشد، در این مقاله به معرفی پارک جنگلی سراوان رشت می پردازیم برای آشنایی بشتر با این پارک زیبا با ایران نیهون همراه باشید.

پارک جنگلی سراوان در قسمت غربی جاده ی رشت به تهران واقع شده است و یکی از قدیمی ترین پارک جنگلی های گیلان می باشد و دارای گونه های گیاهی متنوع و کم نظیر در دنیا است که نسبت به پارک های دیگر منطقه اهمیت خاصی داشته و مورد توجه مردم بیشتری می باشد.این پارک جنگلی به دو بخش جنگل های طبیعی و جنگل های دست کاشت تقسیم شده است که اولین موزه ی میراث روستایی کشور نیز در این قسمت و در دل پارک طبیعی واقع شده است.

پارک سراوان

پارک جنگلی سراوان با طبیعت زیبا و امکانات مناسب برای گردشگران محیطی تفریحی بسیار لذت بخشی را برای گردشگران فراهم کرده است، از زیبایی های این پارک می توان به دریاچه و رودخانه آن اشاره کرد.وقتی از شهر رشت خارج می شوید بعد از طی 17 کیلومتر در جاده رشت به تهران با یکی از جاذبه های دیدنی گیلان روبرو می شویم که جزء قدیمی ترین جنگل های استان گیلان می باشد.

نزدیکی پارک جنگلی به مرکز استان و در کنار جاده سراسری می باشد که دسترسی به آن را راحت کرده است و باعث شده اهمیت این پارک دو چندان شود و یکی از بهترین جاذبه های شهر رشت قرار گیرد.

دیدنی ها و تفریحات

طبیعت تماشایی با ویژگی های خاص و موقعیت جغرافیایی منحصربفردش با گونه های گیاهی کم نظیر در دنیا و وجود رودخانه سفید رود در ضلع شرقی پارک و چشم انداز های زیبا می توان بسیار از این طبیعت تماشایی لذت برد.

دریاچه و رودخانه

با ورود به پارک جنگلی سراوان در سمت چپ خودتون دریاچه ایی می بینید که با دو قایق در درون دریاچه همه را به قایق سواری دعوت می کند که وقتی سوار این قایق ها می شوید و کمی از مسیر را طی می کنید وارد بخش جنگلی می شوید غرق در سکوت و آرامش به همراه زیبایی هایی بکر و طبیعی می شوید. بخشی دیگر از پارک جنگلی سراوان که نسبت به قسمت های دیگر شلوغ تر می باشد در کنار رودخانه است که در حین قدم زدن ناگهان صدای جریان آب شما را به سوی خود هدایت می کند و بسیاری از مردم ترجیح می دهند که در کنار جریان آب وقت خود را بگذرانند به همین دلیل بخش شلوغی می باشد.

امکانات پارک جنگلی

یکی دیگر از ویژگی های مناسب در این پارک که بعد از زیبایی های بکر و طبیعی آن می توان اشاره نمود وجود امکانات مناسب برای مسافران می باشد، امکاناتی مانند آلاچیق ها برای استراحت، تاسیسات رفاهی، سرویس بهداشتی، نیمکت و میز، محوطه ی بازی برای کودکان و سکوی نصب چادر و … که در صورت بروز مشکل مردم بتوانند براحتی نیازهای اولیه خود را آنجا رفع کنند.

از جمله تفریحات در این پارک گشت و گذار در جنگل، پیک نیک، عکاسی، قایق سواری، پینت بال و موتور چهار چرخ می باشد که توصیه می شود با سفر به استان گیلان و رفتن به این پارک جنگلی حتما این خوشگذرانی ها را پشت سر بگذارید و از ساعات خوش خود استفاده کنید و لذت ببرید.

تصاویر