نکات مهم قبل از سفر به دبی

نکات مهم قبل از سفر به دبی

نکات مهم سفر به دبی

نکات مهم قبل از سفر به دبی چیست ؟ هنگامی قصد خرید تور دبی دارید و می خواهید به دبی سفر کنید بهتر است برخی از نکات قبل از سفر به دبی را بخوانید. این نکات می توانند در انتخاب و زمان مناسب برای سفر به دبی کمک تان کند و از سفرتان لذت ببرید با ایران نیهون همراه باشید.

دبی را می توان گفت مدرن ترین شهر خاورماینه است و البته بزرگ ترین شهر امارت متحده عربی است. رشد و پیشرفت دبی مدرن از اوایل دهه 1980 میلاد آغاز و اقتصاد دبی با کشف نفت در این شهر رو به پیشرفت گذاشت اما تنها دلیل پیشرفت این شهر نبود. بیشتر درآمد دبی از طریق تجارت در بستر مناطق آزاد، فروش و اجاره ملک به شهروندان خارجی، اعطای اقامت، صدور کالا، ترانزیت مسافر ، گردشگری ، خدمات مالی و بازرگانی تأمین می‌شود.

تابستان به دبی سفر نکنید

مهم ترین مسئله سفر به دبی را می توان شرایط آب و هوای این شهر دانست که بهترین زمان سفر به دبی چه زمانی است؟ باید بدانید که بهترین فصول سفر به دبی حد فاصل ماه‌های اکتبر تا آوریل (مهر تا اردیبهشت) است. بنا برای شرایط آب و هوای تابستان را برای سفر به دبی انتخاب نکنید.اما اگر برای سفر کاری مجبور به سفر به دبی شدید باید مراقب سلامتی خودتان باشید بالا رفتن دما تا نزیدک 60 درجه سانتی گراد، تابش شدید آفتاب و توفان‌ شن از مواردی هستند که ممکن است برای شما ایجاد دردسر کنند.

۶ ماه قبل از سفر بلیط را رزرو کنید

باید بدانید که شرکت های هواپیمایی بین‌المللی در بیشتر مواقع 6 ماه قبل از هر سفر بلیط ارزان مربوط به آن را عرضه می کنند و درست برخلاف شرکت های هواپیمایی داخل ایران است. و با نزدیک شدن به زمان سفر، و محدود شدن تعداد صندلی‌های هواپیما قیمت بلیط نیز به مراتب افزایش پیدا می‌کند. البته پیش بینی و برنامه ریزی سفر 6 ماه قبل از کار سختی است  اما در حتی اگر ایده سفر به دبی در ذهن تان دارید شش ماه قبل از سفر قیمت بلیط شرکت‌های مختلف هواپیمایی را بررسی و با یکدیگر مقایسه کنید.

رزرو هتل و محل اقامت را به روزهای آخر موکول نکنید

همانطور که می دانید دبی یکی از شهرهای مهم و توریستی است که در فصول خنک سال با هجوم گردشگران مواجه می شود پس بهتر قبل از تهیه بلیط شرایط رزرو هتل ها را بررسی کنید یا از پکیج های تور دبی بهره بگیرید که هم شما در اخذ ویزا و تهیه بلیط هواپیما ، رزرو هتل و دیگر خدمات راهنمایی و کمک می کنند.

اما همانطور که گفیتم دبی با شرایط گردشگری که دارد در سال 2017 مجموع بیش از 100 هزار اتاق را در اختیار مسافران قرار داده اند. که این میزان اتاق در دبی شاید برای شما مشکل ایجاد نکند ولی باید بدانید که با همین میزان قیمت ها و موقعیت قرار گیری مکان هتل ها نیز متفاوت است بنابراین قبل از سفر هزینه و امکانات هتل را بررسی کنید.

شرایط ویزای امارت

بهتر قبل از سفر به اعتبار ویزای خود توجه کنید. این تاریخ هم برای درخواست ویزا و هم سفر به کشورهایی که نیاز به ویزا ندارند از اهمیت زیادی برخوردار است. شرایط اخذ ویزای امارات و انواع را مطالعه و بررسی کنید.

کشور امارات متحده عربی به درخواست اعطای ویزا و درخواست سفر در صورتی اعتنا می‌کنند که پاسپورت فرد بیش از شش ماه اعتبار داشته باشد. بنابراین اگر زمانی کمتر از یک‌سال تا انقضای پاسپورت شما باقی مانده یا به خاطر سفرهای زیاد اکثر صفحه‌های آن مهر خورده است در اسرع وقت برای تعویض آن اقدام کنید.

رسوم و اعتقادات کشور میزبان

قبل از سفر به دبی باید بدانید که امارات متحده‌ی عربی کشوری با قوانین اسلامی است. در اکثر قریب به اتفاق رستوران‌های دبی، حتی رستوران‌هایی که شعبه‌ی برندهای غذایی اروپایی و امریکایی محسوب می‌شوند غذای حلال سرو می‌شود. فروش اغذیه‌ی غیرحلال محدود به هتل‌ها و مکان‌های خاص است. برای بازدید از مساجد و مکان‌های مذهبی حتما باید پوششی مطابق با موازین اسلامی داشته باشید.

اگر در ماه مبارک رمضان به دبی سفر می‌کنید در طول روز و تا زمان افطار هیچ رستورانی به شما سرویس نخواهد داد. تنها رستوران هتل‌ها و رستوران‌هایی که ویژگی ارسال غذا برای مشتریان خود را دارند به فعالیت می‌پردازند. خوردن، آشامیدن و استعمال دخانیات هم در طول روزهای ماه مبارک رمضان و در ملاء عام ممنوع است.

0 0 رای
امتیاز بدهید
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات