نکات مهم برای طبیعت گردی که باید بدانید

نکات مهم برای طبیعت گردی که باید بدانید

طبیعت گردی

امروزه طبیعت گردی علاقمندان زیادی پیدا کرده از این رو سعی داریم نکات مهم طبیعت گردی شرح دهیم که این نکات مواردی هستند که باعث می شوند شما از تور طبیعت گردی لذت ببرید. در ادامه برای آشنا بیشتر با نکات مهم طبیعت گردی با ایران نیهون همراه باشید.

نکات مهم طبیعت گردی

انتخاب مسیر

سعی کنید در انتخاب مسیر طبیعت گردی تان آن را کوتاه تر از مسیری که در یک روز معمولی پیاده روی می کنید انتخاب کنید. که زمان مورد نیاز برای طبیعت گردی ساعتی حدود ۳ کیلومتر است باید که مقدار بستگی توان جسمانی شما ارتباط دارد و متغیر است.

آشنایی با مسیر در طبیعت گردی

زمانی که می خواهید مسیری را برای طبیعت گردی انتخاب کنید سعی کنید از نقشه ای از منطقه طبیعت گردی تان پیدا کنید و داده ها موجود را بررسی کنید. البته در این بین می توانید از گزینه های آنلاین نیز استفاده کنید و همچنین اطلاعاتی از نقطه شروع و پایان مسیرتان را کسب کنید.

آب و هوا منطقه مورد نظرتان را بررسی کنید

یکی از کارآمدترین کارهای که باید بکنید این است که از شرایط آب و هوای مقصد مورد نظر طبیعت گردی تان اطلاعات کسب کنید. این کار باعث می شود که آمادگی تان بیشتر باشد و حتی لباس مناسب انتخاب کنید.

قبل از سفر بگوید کجا می روید

باید بدانید که این مسئله خیلی مهم است کسی که در طول سفر همراهتان نیست از برنامه شما خبر داشته باشد و در زمانی که مشکل پیش می آید به کمک اقدام کند. این به آن منظور است که اگر شما بیشتر از حد معمول تاخیر در بازگشت داشتید آن شخص میتواند اقدامات لازم را انجام دهد.

کفش و جوراب مناسب

قبل از رفتن به دل طبیعت سعی کنید از کفش و جوراب مناسب بهره ببرید در غیر این صورت درد پا کافی است تا سفر طبیعت گردی تان را خراب کند. باید بدانید که منظور از کفش مناسب بوت و چکمه های سنگین نیست بلکه کفش های سبک و کارآمد در در طول انتخاب مقصدتان است.

لباس های مناسب طبیعت گردی

با توجه مقصد و فصلی که قرار به سفر بروید سعی کنید لباس های مناسب را انتخاب کنید و از هر نوع لباس نخی دوری کنید. پارچه های نخی به آسانی مرطوب می گردد و در همان حالت باقی می ماند تا جایی که در نهایت شما احساس خیسی می کنید. در عوض پارچه هایی با الیاف مصنوعی را انتخاب کنید. برای اینکه به راحتی با آب و هوا و درجه حرارت تنظیم شوید، لایه لایه لباس بپوشید که در صورت گرما آن را کم و یا در سرما لایه ای به آن اضافه کنید. در نهایت یک لایه گرم اضافی را برای مواقع بسیار ضروری (ترجیحا بادگیر) با خود به همراه ببرید.

لوازم ضروری طبیعت گردی

ملزوماتی که در سفرتان می توانند به شما کمک کنند حال این ملزومات بستگی مقصد و مدت زمان یا فصلی که قرار است به دل طبیعت بروید ارتباط دارد. اگر مسیر کوتاهی در تابستان در نظر دارید با توجه به دیگر خدمات از یک پتو نجات جمع و جور نیز بهره ببرید. اما اگر در فصل زمستان قصد سفر طولانی دارید نیازمند لوازم بیشتری است.

* راهنمای مسیر مثل نقشه و قطب نما

* لوازم حفاظت از خورشید مثل عینک آفتابی و کرم ضد آفتاب

* لباس اضافی

* نور مثل چراغ جلو / چراغ قوه

* کمک‌های اولیه

* آتش مثل کبریت‌های ضدآب/فندک/شمع

* کیت تعمیر و ابزار

* تغذیه

* آب اضافی

* پناهگاه اضطراری مثل  چادر/روکش چادر/کیسه زباله

سبک سفر کردن

تمام این موارد به این معنا نیست که سبک سفر نکنید سعی کنید تا حد ممکن سبک سفر کنید اما مجهز باشید. بهتر است به بسته بندی سبک را در نظر بگیرد. این به معنی این است که برای خرید هر چیزی سبک بودن آن نیز بسیار مهم است.

0 0 رای
امتیاز بدهید
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات