مزایا و معایب بلیط چارتر کدامند؟

مزایا و معایب بلیط چارتر کدامند؟

مزایا و معایب بلیط چارتر

مزایای بلیط چارتر و معایب بلیط چارتر کدامند؟ قبل از اینکه با مزایا و معایب بلیط چارتر آشنا شوید کافیست در درجه اول با بلیط چارتر آشنا شوید. باید بدانید که بلیط چارتر توسط آژانس های هواپیمایی ارائه می شود و صندلی های هواپیما را از شرکت هواپیمایی (ایرلاین) اجاره می کنند.

حال اینکه آژانس های هواپیمایی صندلی های یک هواپیما را اجاره کردند در نهایت خودشان مسئول فروش و قیمت گذاری آن می شوند، که گاها برای اینکه صندلی ها خالی نباشد قیمت آن را کاهش می دهند، و این در حالی است که بلیط هواپیما سیستمی کاملا در اختیار شرکت های هواپیمایی است و قیمت گذاری بروی بلیط هواپیما براساس قوانین هواپیمایی کشور و خود ایرلاین تعیین می شود.

مزایای بلیط چارتر

برترین مزایای بلیط چارتر قیمت آن است که طرفدارن زیادی را نیز دارد، اما بلیط چارتر در واقع نوعی معامله دو سر سود است و تنها بلیط های در مسیر های که پر تردد هستند بصورت عمده به آژانس های هواپیمایی فروخته می شود یا صندلی ها به مدت معلوم اجاره داده می شود، در این وسط آژانس های هواپیمایی برای اینکه رقابت کنند سعی می کنند سود کمتری را دریافت کنند تا مشتریان بیشتری را جذب خودشان کنند و صندلی های هواپیما خالی نماند.

مزایای خرید بلیط هواپیما چارتر این است که هرچه به ساعات پرواز نزدیک تر شویم البته در صورتی که به بلیط پرواز هنوز کامل به فروش نرفته باشد، قیمت آن با کاهش یافته و به فروش می رود که صندلی های هواپیما خالی نماند و از ضرر احتمالی تا حدودی جلوگیری شود و مسافران می توانید بلیط پرواز را با قیمت پایین خریداری کنید.

معایب بلیط چارتر

* یک از معایب بلیط چارتر را می توان به نوع قیمت گذاری آن برای سنین مختلف در نظر بگیرید که برخلاف بلیط سیستمی، بلیط چارتر تفاوتی را میان گروه سنی خردسال ، کودک و بزرگسال نمی گذارد و قیمت بلیط چارتر باری همه سنین یکی است.

* یکی دیگر از معایب بلیط چارتر در روز و ماه های که تعداد تقاضای درخواست بلیط هواپیما بیشتر می شود و بلیط چارتر گاها از بلیط سیستمی گران تر فروخته می شود.برای مثال هر چه به تعطیلات عید نوروز نزدیک تر شوید قیمت بلیط نیز روز به روز بالاتر می رود.

* باید قبل از خرید بلیط چارتر بدانید که این نوع بلیط استرداد (قوانین کنسلی بلیط هواپیما ) نمی شود و اگر شما زمان خرید مشخصتان را اشتباه وارد کرده اید یا از سفرتان صرفه نظر کرده اید و برنامه ریزی سفرتان را به عقب تر انداخته اید این امکان وجود ندارد بلیط تان را استرداد یا تغییر دهید و در نهایت بلیط تان سوخت می شود. قبل تهیه بلیط چارتر خیلی دقت کنید.

بلیط چارتر برخلاف بلیط سیستمی تنها در مسیر های پرتردد وجود دارد نه همه مسیر های هوایی.

0 0 رای
امتیاز بدهید
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات