مزایا و معایب بلیط سیستمی

مزایا و معایب بلیط سیستمی

قبل از آنکه با مزایا بلیط سیستمی و معایب بلیط سیستمی آشنا شوید، ابتدا این نوع بلیط را بررسی می کنیم که بلیط سیستمی چیست؟

هنگام خرید بلیط هواپیما بصورت آنلاین از سامانه های جستجو قطعا با گزینه های بلیط چارتر و بلیط سیستمی مواجه شده اید. در مقالات گذشته تفاوت بلیط چارتر و بلیط سیستمی و مزایا و معایب بلیط چارتر را بصورت کامل شرح داده ایم در این مقاله نیز مزایا و معایب بلیط سیستمی را بصورت کامل شرح خواهیم داد. با ایران نیهون همراه باشید.

بلیط سیستمی چیست؟

بلیط برنامه ریزی شده یا بلیط سیستمی که توسط شرکت های هواپیمایی(ایرلاین ها) بصورت سالانه تعریف می شود که مسافران می توانند چند ماه قبل از پرواز و مسافرتشان بلیط تهیه کنند به عنوان مثال چند ماه قبل از ایام عید نوروز شما می توانید با خیال راحت بلیط تان را تهیه کنید و به برنامه ریزی مسافرتان بپردازید.البته قیمت این نوع بلیط ها و زمانبندی پرواز را ایرلاین تعیین می کند.

 مزایای بلیط سیستمی

  • – یک بارزترین مزایای خرید بلیط سیستمی این است که شما از چندین ماه قبل امکان خرید بلیط هواپیما را دارید و قیمت آن ثابت است. و به بدون هرگونه استرس و ریسک پذیری و با خیالی راحت به برنامه ریزی مسافرتان می پردازید.
  • – یکی دیگر از مزایای بلیط سیستمی این است که شما از پرواز منصرف و برنامه ریزی تان تغییر کرده است بلیط تان را کنسل (استرداد) کنید البته این امکان همراه با کسر جریمه است.
  • – هنگامی که شما بلیط هواپیما را خریداری کرده اید و متوجه شده اید که مشخصات تان را اشتباه وارد کرده اید یا بخواهید کلاس پرواز خود را تغییر بدهید.البته این امکان نیز با کسر جریمه همراه است.
  • – زمانی که بلیط هواپیما را خریداری می کنید قیمت بلیط هواپیما در سنین مختلف متفاوت است که همراه با تخفیف است، به این معنی است که قیمت بلیط خردسال ، کودک و بزرگ سال باهم متفاوت است.
  • – تنوع بالای مسیر های پرواز، به این معنی است که برخلاف بلیط چارتر که تنها در مسیر های پرتردد وجود دارد ولی بلیط سیستمی مسیر های پروازی بیشتری را دارا است.

معایب بلیط سیستمی

– تنها معایب بلیط سیستمی در مقابل بلیط چارتر این است که این نوع بلیط قیمت بالای را دارد البته در برخی مواقع اگر در مقایسه با بلیط چارتر در نظر بگیریم.

0 0 رای
امتیاز بدهید
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات