قیمت بلیط هواپیما چرا متغیر است؟

قیمت بلیط هواپیما چرا متغیر است؟

قیمت بلیط هواپیما

قیمت بلیط هواپیما متغییر است و دلیل آن را می توان به نوع پرواز، کلاس پروازی و نوع بلیط (بلیط چارتر ، بلیط سیستمی) و شرایط و زمان خاص تلقی کرد. با ما برای بررسی دلایل نوسان نرخ بلیط هواپیما همراه باشید.

با جستجو در سامانه های جستجو بلیط هواپیما شاهد نوسان قیمت بلیط هواپیما خواهید بود و می توانید با دیگر سامانه های جستجو مقایسه کنید. که در برخی تاریخ ها امکان پیدا کردن بلیط ارزان هواپیما وجود دارد. یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر نرخ بلیط هواپیما را می توان به بلیط های چارتر اشاره کرد.

بلیط چارتر

بلیط های چارتر در مسیر های پر تردد توسط آژانس ها و شرکت های چارتر کننده از ایرلاین ها بخشی یا کل صندلی های یک هواپیما را اجاره می کنند که گاها در برخی تاریخ ها و زمان های خاص صندلی های هواپیما پر نمی شود و شرکت چارتر کننده برای اینکه کمتر ضرر ببیند نرخ بلیط هواپیما را کاهش می دهد و هر چقدر به زمان پرواز نزدیک تر شویم قیمت بلیط بیشتر کاهش پیدا می کند.

این نوع بلیط ها به دلیل لحظه آخری بودن امکان برنامه ریی وجود ندارد. لازم است بدانید زمانی که بلیط هواپیما چارتر را خریداری می کنید امکان استرداد آن وجود ندارد، و قیمت بلیط برای همه افراد چه بزرگسال چه کودک یکسان است.

شرایط خاص

یک دیگر از دلایلی که باعث شناور بودن نرخ بلیط هواپیما می شود میزان تقاضا است. که در برخی زمان ها هرچه به تحویل سال نزدیک تر شویم نرخ بلیط هواپیما افزایش پیدا می کند و تنها دلیل آن افزایش تقاضا است. شرایط خاص بستگی به ماه های سال و رویداد های خاص در طول سال است.

نکته: در بلیط های سیستمی قیمت بلیط هواپیما برای نوزادان، کودکان و بزرگسالان متفاوت است ولی برعکس در بلیط های چارتر نرخ برای همه افراد یکسان و غیر قابل استرداد است.

کلاسهای پروازی

این موضوع در ایران کمتر مورد توجه قرار می گیرد. اما کلاس های پرواز (اکونومی ، بیزینس کلاس ، فرست کلاس) تاثثیر بسزایی در قیمت بلیط دارند. در هنگام خرید بلی طهواپیما به نوع کلاس آن توجه کنید.

5 1 رای
امتیاز بدهید
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات