قوانینی که خارجیان را در ژاپن متعجب می‌ کند

قوانینی که خارجیان را در ژاپن متعجب می‌ کند

قوانینی که خارجیان را در ژاپن متعجب می‌کند. برای سفر به ژاپن بهتر است با برخی از این قوانین آشنا شوید. در ادامه با ایران نیهون همراه باشید.

خارجی‌ها باید در تمام مدت پاسپورت خود را همراه داشته باشند.

پلیش ژاپن این اجازه را دارد که در هر کجا و هر زمان از افراد بخواهد اهراز هویت کنند. به همین دلیل نیاز است که خارجی‌ها همواره پاسپورت خود را همراه داشته باشند. در غیر این صورت بازداشت خواهند شد.

داشتن داروی بیش از حد خلاف قانون است.

قانون ژاپن اجازه‌ی حمل دارو‌های معمول را به خارجی‌ها می‌دهد، اما به اندازه مصرف دو ماه را؛ و نه بیش از آن. همچنین آن‌ها نسبت به داروهای بدون نسخه‌ای که در کشورهای خارجی به فروش می‌رسد هراس دارند. همچنین حمل داروهای اسپری مانند که برای آلرژی مورد استفاده قرار می‌گیرد نیز برای خارجی‌ها ممنوع است.

سیگار کشیدن در بیشتر رستوران‌ها و بارها آزاد است، اما در اکثر اماکن عمومی خیر.

تا همین چند وقت پیش سیگاری‌های ژاپن این آزادی را داشتند که در هر جایی اقدام به سیگار کشیدن کنند. از طرفی چون تنباکو در آن‌جا نسبت به بقیه نقاط دنیا ارزان‌تر است، سیگار کشیدن امری شایع بین مردم بود. اما اخیراً قانونی وضع شده که باعث بوجود آمدن مکان‌های خاصی در خیابان‌ها، رستوران‌ها و بارها برای افراد سیگاری شده است.

نوشیدن در خیابان‌های ژاپن آزاد است.

برعکس خیلی از کشورها نوشیدن مشروبات الکلی در خیابان‌های ژاپن و اماکن عمومی آزاد است. حتی ماشین‌های خرید و فروش آن به راحتی در دسترس است و همچنین فستیوال‌های سنتی‌ای مانند هانامی وجود دارد که مردم به صرف پیک نیک پرداخته و نوشیدن امری معمول در آن است.

اما با این حال، شایسته این است که حتی با وجود چنین آزادی‌هایی، در مکان‌های عمومی انسان به حد کنترل شده از مشروبات الکلی استفاده کند.

5 1 رای
امتیاز بدهید
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات