با شهرهای مهم روسیه آشنا شوید

با شهرهای مهم روسیه آشنا شوید

روسیه پهناور ترین کشور دنیا است این کشور دارای جاذبه های تاریخی و بنای با شکوه همچون کاخ کرملین می باشد، اگر قصد سفر به روسیه دارید و از شهرهای مهم روسیه اگاهی ندارید با مجله گردشگری نیهون همراه شوید تا برخی از شهر های مهم روسیه را شرح و بررسی کنیم.

مسکو

مسکو قلب روسیه و پایتخت این کشور است و مرکز سیاسی ، تاریخی ، معماری و تجارتی تلقی می شود. مسکو با جمعیتی بالغ بر 10 میلیون نفر تجلی روسیه باستان و روسیه مدرن است. بازدید از جاذبه گردشگری این شهر همچون میدان سرخ ،کاخ کرملین ،کلیسای سنت باسیل ،مقبره لنین و … شما را از جاذبه های تاریخی به مدرن ترین و هنری ترین مترو جهان خواهد برد در سفر به مسکو حتما سری به زیبا ترین مترو جهان بزنید که تلفیقی از هنر و مدرنیزه است. اگر قصد خرید در این شهر دارید به میدان پوشکین بروید.

سن پترزبورگ

سن پترزبورگ یکی از شهرهای مهم روسیه و قلب فرهنگ و هنر که دومین شهر بزرگ روسیه در شمال غرب این کشور و با جمعیتی بالغ بر 6 میلیون نفر است،بازدید از از جاذبه های گردشگری سن پترزبورگ را میتوان به کاخ زمستانی، کلیسای کازان ، مجموعه بزرگ ، هنری هرمیتاژ و … اشاره کرد. در سفر به سن پترزبورگ فراموش نکنید که این شهر سرشار از جاذبه های هنری و شب زنده داری های با رستوران ها و غذاهای دلپذیر که به آن رنگ بوی خاص را خواهد داد. سن پترزبورک شاهد شخصیت های بزرگ ادبی همچون پوشکین ، داستایوسکی ، موطن و آهنگ سازان معروفی همچون شستاکویچ و راخمانیف بوده است.

سوچی

سوچی در مرز غربی کشور ورسیه و بزرگترین شهر ساحلی روسیه که میزبان بازهای المپیک زمستانی 2014 نیز بوده است. شهر سوچی دارای آب و هوای نیمه گرم سیری که وجود دریای سیاه باعث بوجود آمدن اقلیم معتدل در این شهر شده است. جاذبه های دیدنی این شهر همچون پارک Arboretum و ریوریا پارک Riviera Park پارک اولیمپیسکی، کوهستان کراسنای پولانا و باغ گیاه شناسی Arboretumاست. در سفر به این شهر شاهد چشم انداز های بی نظیر کوه های قفقاز که در اطراف آن است خواهید بود.

کازان

یکی از شهرهای مهم روسیه کازان است، که میتوان نمایشگاه بصری از معماری منحصر بفرد و شگفت انگیز در حاشیه رود ولگا دانست.هنرمند روس ایلدر خانوف بنای یک مرکز فرهنگی را در این شهر به شکل با شکوهی طراحی کرده است.جاذبه های دیدنی شهر کازان میتوان به کاخ کرملین کازان ،مسجد کول شریف و کلیسای پیتر اند پاول در این شهر اشاره کرد.

سوزدال

سوزدال قدیمی ترین شهر در کشور روسیه است و قدمت آن با اویل قرن یازدهم و در دل تاریخ روسیه باز می گردد. از جاذبه های دیدنی شهر سوزدال میتوان به کلیساهایی با گنبد های رنگارنگ و یا مجموعه موزه های اسپاسو-اوفیمیایف ، موزه معماری چوبی و صومعه پوکرسفکی اشاره کرد.

ولگوگراد

شهر ولگوگراد یا همان استالینگراد که شاهد قتل عام بیش از یک و نیم میلیون نفر در جنگ جهانی بوده است این رخداد تاریخی که از مرگبار ترین نبرد های تاریخ در جنگ جهانی دوم در تپه موسوم به Mamayev Kurgan شهر استالینگراد قرار داشته است. امروزه این شهر با جمعیتی بالغ بریک میلیون نفر یک از شهر های مهم روسیه در صنعت تلقی می شود. جاذبه های دیدنی شهر ولگوگراد میتوان به همان تپه که یادبود کشته شدگان جنگ جهانی بود اشاره کرد، البته این شهر موزه ی به نام پانوراما نیز دارد که نقاشی های پانورامیک از قتل عام استالینگراد است. و مجسمه مادر سرزمین و بنای یادبود Mamayev از جاذبه های مهم این شهر هستند.

یاروسلاوف

یاروسلاوف در کنار و هم مرز رودخانه های کوتورسل و ولگا است. این شهر تاریخی دارای معماری مذهبی و حیرت انگیزی است و از جاذبه های دیدنی این شهر میتوان به کلیسای زمرد از الیاس پیامبر و برج های طلایی کلیسای جامع اسقف ، تئاترهای معتدد ، پلانتاریوم ، سیرک دائمی و مناظر هنری شهر اشاره کرد.در سفر به این شهر فراموش نکنید و از مسجد یاروسلاو ،کلیسای الیاس پیامبر و چشمه استرلکا دیدن کنید.

0 0 رای
امتیاز بدهید
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات