سیزده بدر در تهران کجا بریم؟

سیزده بدر در تهران کجا بریم؟

سیزده بدر

سیزده بدر در تهران کجا بریم؟ با فرا رسیدن فصل بهار و ابتدای سال نو طبیعت باز از نو به سرزمینمان رنگ و بوی تازه ایی می بخشد، در همین روزهایی که شما سرگرم دید و بازدید هستید سرمای هوا جای خود را به شکوفه ها و سرسبزی می دهد.

بانزدیک شدن به آخر تعطیلات و روز طبیعت ( سیزده بدر ) دغدغه یک روز شاد و پرهیجان که در طبیعت سپری شود در دل تمامی ایرانیان است؛ حال اگر اهل روستاها و شهرهای کوچک تر هستید مطمئنا مقصد خود را برای تفریح روز طبیعت و سیزده بدر معروف می دانید، حال آنکه وقتی بحث از شهرهای بزرگتر به میان می آید کمی تصمیم گیری برای تفریح و روز طبیعت سخت می شود.برای آشنایی بیشتر با سیزده بدر، تهران کجا بریم با ایران نیهون همراه باشید.

برای آشنایی با جاهای دیدنی تهران و تهرانگردی در تعطیلات نوروز با ما همراه باشید.

مکان های گردشگری و تفریحی در تهران

پارک جنگلی چیتگر

سیزده بدر کجا بریم؟ پارک چیتگر یکی از بزرگترین پارک های جنگلی استان تهران می باشد که با وجود پیست دوچرخه سواری و امکانات مناسب برای تفریح و گردش در بیشتر فصل های سال استفاده می شود و یک گزینه مناسب برای گذراندن اوقات فراغت شما می باشد.

پارک جنگلی لویزان

سیزده بدر کجا بریم؟ پارک جنگلی لویزان یکی از پارک های جنگلی استان تهران می باشد که در بخش شمیرانات و شمال شرق تهران واقع شده است،این پارک جنگلی از لحاظ دسترسی در موقعیتی مناسب قرار گرفته است و از شمال با بزرگراه شهید بابایی، از جنوب به شمس آباد، از شرق با شهرک امید و باغ پرندگان همسایه می باشد.بطور کلی پارک جنگلی لویزان بزرگترین فضای سبز شهر تهران به شمار می آید.

روستاهای افجه و برگه جهان

سیزده بدر کجا بریم؟ روستاهای افجه به همراه ارتفاعات برفی و زیبای آن یکی از زیبایی های این طبیعت چشم نواز می باشد و آثار تاریخی که مربوط به مسیر رفت و آمد پادشاهان به سمت دشت بزرگ لار بوده است نیز در این روستا وجود دارد. روستاهای برگ جهان در ادامه ی مسیر روستاهای افجه می باشد که می توانید به این روستاها نیز سری بزنید و با یک راهپیمایی یک ساعته به آبشار آن برسید که در سه کیلومتری شمال آن نیز بقایای یک قلعه باستانی نیز وجود دارد که در اهمیت منطقه افزوده است.

اما اگر مقصد این دو روستا نبوده باید بگیم که می توانید از دشت زیبای هویج با شکوفه های گیلاس و گردو دیدن کنید، این دشت تنها یکی از دیدنی های روستای افجه است که در آغاز فصل بهار منظره ایی زیبا و به یادماندنی را می بینید.

دریاچه ی خلیج فارس

سیزده بدر کجا بریم؟ دریاچه ی مصنوعی خلیج فارس در شمال غرب شهر تهران و در منطقه 22 واقع شده است، این دریاچه باوجود امکاناتی که دارد یکی از جاذبه های گردشگری شهر تهران به حساب می آید که هرساله بدون در نظر گرفتن فصل ها، پذیرای گردشگران بسیاری می باشد.

درکه

سیزده بدر کجا بریم؟ درکه یکی دیگر جاهای تفریحی شهر تهران می باشد که از قدیمی ترین ها نیز به شمار می آید، درکه در محلات ییلاقی شمیرانات بصورت شمالی – جنوبی و در مسیر رودخانه ایی هم نام خود قرار گرفته است.درکه نیز یکی از جاهای تفریحی می باشد که در روز سیزده بدر برای فریح می شود در آنجا وقت گذراند.

پارک جنگلی لتمان کن

سیزده بدر کجا بریم؟ پارک جنگلی لتمان کن یکی دیگر از فضاهای زیبا و دلنشینی است که افراد بسیاری را به خود جذب کرده است، این پارک جنگلی مکان مناسبی برای تفریح و وقت گذراندن با دوستان و خانواده می باشد.

بوستان آب و آتش

سیزده بدر کجا بریم؟ یکی از پارک ها و بوستان هایی که برای تفریح در روز طبیعت مناسب است، بوستان اب و آتش می باشد که با امکانات تفریحی مختلف خود بدون تردید یکی از دیدنی های تهران محسوب می شود.

0 0 رای
امتیاز بدهید
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات