راهنمای سفر به شیراز

راهنمای سفر به شیراز

نقد و بررسی

توضیحات

سفر به شیراز

شیراز شهر عشق و شاعرانگی یکی از شهرهای بزرگ کشور و مرکز استان فارس است، این شهر با قرارگیری در منطقه کوهستانی زاگرس دارای آب و هوای معتدلی می باشد.با اینکه بهترین زمان سفر به شیراز اردیبهشت ماه است اما اگر تحمل گرما را دارید در تابستان نیز می توانید به این شهر زیبا سفر کرده و از جاهای دیدنی شیراز لذت ببرید.در ادامه با معرفی و راهنمای سفر به شیراز همراه با ایران نیهون باشید.

راهنمای سفر به شیراز

شیراز یکی از زیباترین شهرهای ایران و به قولی نگین شهرهای توریستی ایران می باشد که با وجود زادگاه شاعران بزرگی مثل سعدی و حافظ به شهر عشاق معروف شده است. این شهر از شمال به کوه های بمو، سبزپوشان، چهل مقام و باباکوهی از رشته کوه های زاگرس و از غرب به کوه دراک محدود شده است.مردمان این شهر بسیار خونگرم و مهربونن و سفر به این شهر می تواند بسیار خاطره انگیز باشد.بهترین زمان سفر به شیراز اردیبهشت و فصل بهارنارنج است و تابستان گرمی دارد و پاییز و زمستانش چندان سرد نیست.

چه فصلی بریم شیراز؟

در سفر به شیراز کجا بریم؟ بهترین زمان سفر به شیراز فصل بهار و بویژه اردیبهشت ماه است زیرا در این ماه از شلوغی تعطیلات نوروز خبری نیست و شکوفه های یهارنارنج باز شده بهترین حس و حال را به شما می دهد، در این زمان جشنواره گل ها رو براه انداختن و مسافران می توانند علاوه بر جاهای دیدنی شهر از عطر گل ها سرمست شوند.

چجوری بریم شیراز؟

برای سفر به این شهر از تمام وسیله های نقلیه ، ماشین شخصی ، اتوبوس ، قطار یا هواپیما می تونین استفاده کنید، مسافت جاده تهران به شیراز 941 کیلومتر می باشد و این شهر فرودگاه بین المللی هم دارد و به شبکه راه آهن سراسری متصل است. پس از هر طریقی که راحت تر هستید می توانید سفر کنید.

چه غذاهایی و کدام رستوران ها بخوریم؟

در سفر به شیراز : معروف ترین غذا کلم پلوی شیرازی است که می تونین بهترین نوع آن را در رستوران صوفی میل کنید، اما بغیر از کلم پلو غذاهای خوشمزه دیگه ایی هم دارد مثل شکر پلو، کباب لاری گوشت و مرغ، آش سبزی و آش کارده که حتما توصیه می شود امتحان کنید.برای خوردن آش های معروف این شهر کافیه به آش شمس بروید و از آش های خوشمزه این رستوران نوش جان کنید.یکی دیگر از بهترین رستوران های شیراز رستوران هفت خوان است که تنوع غذایی بالا با بهترین کیفیت را دارد و حلوا شیرازی هایش بسیار معروف است.

اگر دلتان کباب خوشمزه خواست بهتر است کبابهای رستوران شرزه را امتحان کنید که فضایی فوق العاده دارد. از دیگر رستوران های با کیفیت این شهر می توان به رستوران برنتین، رستوران باغ راز، شاندیز و رستوران لوتوس اشاره کرد و از بهترین فست فود هایش می توان به فست فود زاور و فست فود آیوت، فست فود نمک اشاره کرد.

نوشیدنی چی و کجا بخوریم؟

در سفر به شیراز : فالوده هایش با مخلوط عریقیات قدیمیش شهرت دارد که بهترین آن را می توان از بستنی جمشیدیان تهیه کرد و نوش جان کنید اما بهترین بستنی شیراز را از بابا بستنی بخرید که طعم بسیار فراموش نشدنیش خاطره ایی خوشمزه بجا می گذارد.اگر دلتان نشستن در کافه را می خواهد بهتر است به کافی شاپ چشم انداز در هتل چمران شیراز بروید و از آنجا به تماشای کل شهر بنشینید از دیگر کافه ها می توان به کافه باران، کافه معمار، کافه بهمن 57 و کافه یوگا اشاره کرد.

سوغاتی چی بخریم؟

در سفر به شیراز : بهترین مکان برای خرید سوغاتی بازار سنتی وکیل است ک از انواع صنایع دستی معروف مثل منبت کاری، خاتم کاری، نقره کاری، گبه و گلیم و … دیدن کنید. در این بازار هر نوع سوغاتی مناسب با هر سلیقه ایی می توانید خریداری کنید.اما مرغوب ترین سوغاتی شیراز هستند، مسقطی و نون یوخه نیز یکی دیگر از خوشمزه هایی است که حتما تهیه کنید. شیراز مراکز خرید بسیاری دارد که همگی گزینه مناسبی برای خرید و گشت و گذار می باشد.