راهنمای سفر به آنتالیا

راهنمای سفر به آنتالیا

راهنمای سفر به آنتالیا

آنتالیا شهری مهم و از جاذبه های گردشگری و توریستی کشور ترکیه است که به دلیل جاهای گردشگری و تفریحی بسیارش از مراکز تفریحی این کشور به حساب می آید.این شهر طبق آمارگیری سال 2010 با حدود 1 میلیون جمعیت یکی از شلوغترین شهرهای کشور ترکیه به شمار می رود، آنتالیا با خیابان های کم عرض و پیچ در پیچ به همراه خانه های قدیمی که توسط دیوارهای قدیمی محصور شده بسیار جذاب می باشد و برای گذراندن تعطیلاتی آرام سفری مناسب است. در ادامه با راهنمای سفر به آنتالیا همراه ایران نیهون باشید.

آنتالیا در منطقه مدیترانه و در غرب ترکیه واقع شده است، این شهر از سمتت شمال با شهر بوردور، از جنوب به دریای مدیترانه، از شرق به شهر سریک، از غرب به شهر کورکوتلی و از جنوب غرب به شهر کمر همسایگی دارد.جالب است بدانید تنها رودخانه ایی که در این شهر زیبا و ساحلی وجود دارد رودخانه ی آکسو می باشد که در نهایت به آبشار دودن می رسد.

جاذبه های گردشگری آنتالیا

آنتالیا یکی از مقاصد محبوب گردشگری و تفریحی کشور ترکیه می باشد که ترکیب زیبایی از ساحل مدرن و فرهنگ سنتی ترکیه در کنار جاذبه ها و جاهای دیدنی و تفریحی علاقمندان بسیاری را به سوی خود جذب کرده است.برخی از جاهای دیدنی آنتالیا را در راهنمای سفر به آنتالیا بصورت فهرست نام می بریم.

بهترین جاهای دیدنی آنتالیا

کاله ایچی آنتالیا

دروازه دریانوس آنتالیا

موزه و خانه آتاتورک

برج ساعت آنتالیا

آبشارهای دودن آنتالیا

منار ییولی آنتالیا

قلعه رومی آنتالیا

مسجد تکلی مهمت پاشا آنتالیا

پرگه آنتالیا

آسپندوس آنتالیا

برای مطالعه بیشتر از جاذبه های گردشگری آنتالیا بروی لینک جاهای دیدنی آنتالیا کلیک کنید.

بهترین رستوران ها در سفر به آنتالیا

رستوران مرمرلی

رستوران مرمرلی، رستورانی با سازه ای سنگی ساخته شده از سنگ در بالای یک صخره که با پله های چوبی مستقیما به ساحل می رسد.میزهای رستوران مرمرلی زیر ردیفی از ستون ها که تعداد زیادی طاق سنگی آنها را نگه می دارند چیده شده است و در حین صرف غذا می توانید از مناظر زیبای ساحلی لذت ببرید و به آرامش برسید.منوی این رستوران شامل غذاهایی است که با گوشت و ماهی درست می شوند و اکثرا هم به صورت گریل شده سرو می شوند.

رستوران پاسیو بیستر

رستوران پاسیو بیستر در داخل هتل پودینگ مارینا در قلب شهر قدیمی آنتالیا واقع شده است، این رستوران با فضایی آرام و روستایی فضایی صمیمی برای مهمانان خود ایجاد می کند، منوی این رستوران تریکبی از غذاهای سنتی بسیاری از کشور ها است که آشپزی مدیترانه ایی و کمی دورتر نیز تاثیراتی بر آن داشته است.

رستوران شیپ این آنتالیا

شیپ رستورانی محبوب و عالی در آنتالیا می باشد که در آتاتورک پارک واقع شده است و برای مهمانان و مشتریان خود محیطی آرام و به دور از شلوغی فراهم کرده است.باتوجه به سه دریاچه ایی که این رستوران را احاطه کرده اند و غذاخوردن در محیطی طبیعتی با میز و صندلی و دکورهای زیبا تجربه ایی منحصربفرد می تواند باشد.از غذاهای بسیار خوشمزه رستوران شیپ می توان به کوفته های گریل شده و یوریورک اشاره نمود.

رستوران وانیلا لونج

رستوران وانیلا لونج تا دروازه هادریان که از جاذبه های مهم شهر انتالیا به شمار می رود 5 دقیقه راه است، معماری عثمانی در تضاد با غذاهای مدرن این رستوران است و سرآشپز بریتانیایی به همراه همسر ترکیه ایی خود غذاهای خوشمزه ایی را سرو می کنند و غذاهای بین المللی و مدیترانه ای بیشترین حجم منوی انها را پر کرده است.

رستوران فسیلتی

رستوران فسیلتی به غذاهای خانگی خود معروف است، کسانی که به دنبال غذاهای سالم هستند توصیه می شود حتما به این رستوران سری بزنند البته که در نگاه اول شاید رسیدن به این رستوران کمی سخت باشد اما فضای خاص و غذاهای تازه و خوشمزه اش ارزش کمی سختی تحمل کردن را دارد.رستورانی دنج که با قیمت پایین و فضای خاص و باکیفیتش طرفداران بسیاری دارد و با انواع غذاهای یونانی، مدیترانه ای و ترکی شما را غافلگیر می کند.

بهترین مراکز خرید در سفر به آنتالیا

مرکز خرید تراسیتی – Terra city

تراسیتی یکی از بهترین و لوکس ترین مراکز خرید آنتالیا در منطقه لارا واقع شده است، این فروشگاه زیبا که لقب بزرگترین مرکز خرید آنتالیا را به خود اختصاص داده است در سال 2011 افتتاح شده است و به سرعت به یکی از مرکز خرید های معروف این شهر تبدیل شده است.مرکز خرید تراسیتی در 4 طبقه و 185 فروشگاه با برندهای معروف محلی و خارجی پر شده است.

مرکز خرید مارک آنتالیا – MarkAntalya

مرکز خرید مارک از مدرن ترین و بهترین مراکز خرید آنتالیا می باشد که در سال 2013 افتتاح شده است و به سرعت پیشرفت کرده و در رده ی بهترین مراکز خرید قرار گرفته است، مرکز خرید مارک با معماری مدرن و زیبای خود ارزش یکبار رفتن و دیدن را دارد که می تواند یک روز خوب را برای شما رقم بزند.

مرکز خرید اوت لوت دیپو – Deepo outlet cente

اگر در آنتالیا به دنبال خرید ارزان و مقتصدانه هستید بدون هیچ معطلی به مرکز خرید اوت لوت دیپو مراجعه کنید و تجربه ی خریدی به صرفه در انتالیا را تجربه کنید.این فروشگاه در سال 2004 افتتاح شده است و بزرگترین و معروفترین اوت لت های آنتالیا و منطقه مدیترانه می باشد.در این فروشگاه حدود 90 فروشگاه قرار دارد که هرکدام بطور چشمگیری تخفیف دارند.

مرکز خرید لاورا – Laura shopping center

یکی دیگر از مراکز خریدی که در منطقه توریستی لارا واقع شده است مرکز خرید لاورا است، فروشگاهی که به راحتی تمام نیاز های شما را برطرف می کند و فرقی نمی کند که شما به دنبال چه چیزی هستید.

آب و هوا در سفر به آنتالیا

آنتالیا به طورکلی شهری مدیترانه ای است که در فصل تابستان گرم و خشک و در زمستان معتدل و بارانی می باشد، به عبارتی دیگر در فصل زمستان امواج هوای گرم از سوی دریا به طرف ساحل در چرخش هستند و مانع از برودت و سرمای زیاد هوا می شوند.

میانگین دما در تابستان بین 30 تا 35 درجه است و در زمستان و ماه ژانویه دمای هوا بطور متوسط بین 9 تا 15 درجه می باشد و برف و یخبندان نیز به ندرت در این شهر دیده شده است.آنتالیا منطقه ای ساحلی می باشد که دارای تابستان های گرم و طولانی بوده و حتی در زمستان ها نیز بارندگی خیلی رخ نمی دهد و باران های سیل آسا و شدید بیشتر در فصل پاییز دیده می شود.

برچسب ها:
0 0 رای
امتیاز بدهید
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات