دیدنی های سن پترزبورگ در سفر به روسیه ( بخش اول )

دیدنی های سن پترزبورگ در سفر به روسیه ( بخش اول )

دیدنی های سن پترزبورگ

سن پترزبورگ دومین شهر روسیه است. شهر سن پترزبورگ در سال 1703 ساخته شده و بیش از دویست سال پایتخت روسیه بوده است. تعداد دیدنی های سن پترزبورگ آن‌ چنان زیاد است که گردشگران را در انتخاب دچار تردید میکند. این شهر با جاذبه‌های گردشگری بسیاری که دارد، یکی از دیدنی ترین نقاط دنیاست. مجله گردشگری ایران نیهون با معرفی دیدنی های سن پترزبورگ در دو بخش در کنار شماست.

کلیسای ناجی در خون

کلیسای ناجی در خون | Church of the Savior on Blood این کلیسا معروف ترین جاذبه گردشگری سن پترزبورگ است و به نوعی نماد شهر محسوب میگردد. معماری بی نظیر، دیدنی و فانتزی این کلیسا یکی از جاذبه های چشم نواز کشور روسیه است. کلیسای ناجی نام های مختلفی دارد از جمله : کلیسای ناجی در خون، خون مقدس، معبد نجات‌ دهنده در خون، کلیسای جامع رستاخیز عیسی مسیح و …

موزه آرمیتاژ

موزه آرمیتاژ | Hermitage موزه‌ای باشکوه در منطقه‌ای زمستانی که به آن لقب لوور شرق را داده اند. موزه آرمیتاژ یکی از غنی‌ترین موزه‌ها ی جهان است که بیش از سه میلیون اثر هنری را در خود جای داده است و یکی از دیدنی های سن پترزبورگ برای علاقه مندان به هنر و تاریخ است.

خیابان نووسکی پروسپکت

خیابان نووسکی پروسپکت | Nevsky Prospekt این خیابان طولانی ترین خیابان جهان و همچنین اصلی ترین خیابان سن پترزبورگ است. امروزه اکثر خرید ها و شب نشینی ها در مغازه ها و کافه های این خیابان انجام میگیرد. به نوعی خیابان نووسکی قلب دیدنی های سن پترزبورگ است. تنوع رستوران‌ها، کافه‌ها، بارها، مراکز خرید و بناهای تاریخی این خیابان را محبوب گردشگران کرده. کاخ راسترِلیسک استروگانف، یادبود کاترین کبیر، کلیسای جامع کازان، مرکز خریدی ۱۰۰ساله‌، کتابخانه‌ی ملی روسیه و پل تاریخی آنیشکُف، فقط قسمتی از این جاذبه‌ها هستند. شما با قدم زدن در این خیابان گویی دارید در تاریخ قدم میزنید.

تئاتر مارینسکی

تئاتر مارینسکی | Mariinsky Theatr تئاتر مارینسکی یا تالار مارینسکی بیش از یکصده وپنجاه سال قدمت دارد. این تالار زیبا یکی از معروف‌ترین سالن‌های اجرای اپرا و باله در اروپاست.

موزه دولتی روسی

موزه دولتی روسی | Russian Museum موزه دولتی روسیه یکی از شاهکارهای جهان و بزرگترین موزه در روسیه محسوب می گردد. این موزه دارای مجموعه‌ هایی متشکل از بیش از ۴۰۰ هزار اثر هنری از هنرمندان روسی است. این مجموعه با قدمت بیش از ۱۰۰۰ سال، محلی دوست داشتنی و محبوب در بین علاقه‌مندان به هنر وگردشگران میباشد.

جزیره واسیلوسکی

جزیره واسیلوسکی | Vasilevsky جزیره واسیلوسکی بزرگ‌ترین جزیره در شهر سن ‌پترزبورگ میباشد. این جزیره در میان رودخانه نوا قراردارد. در جزیره واسیلوسکی شما میتوانید جاذبه‌هایی عجیب و شگفت انگیز از سن پترزبورگ ببینید. از جمله یک جفت ابوالهول مصری در کنار رودخانه و یک موزه از عجایب بیولوژیکی، که در آن اسکلت و قلب پتر کبیر به نمایش در آمده است.

میدان کاخ

میدان کاخ | Palace Square این میدان در گذشته مرکز شهر سن پترزبورگ و امپراطوری تزارها بوده است. امروزه ساختمان‌های تاریخی و زیبا دور آنرا فراگرفته‌اند و قلب تاریخی شهر سن ‌پترزبورگ است. همچنین محل اصلی خیلی از جشنواره‌های خیابانی هم همین میدان است. یک سازه‌ی ۴۷متری باشکوه هم درست وسط میدان قرار گرفته که ستون الکساندر نام دارد.

میتوانید دیدنی های سن پترزبورگ بخش دوم را کلیک کنید و بخوانید.

برچسب ها:
0 0 رای
امتیاز بدهید
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات