دریاچه فراخین

دریاچه فراخین

نقد و بررسی

توضیحات

دریاچه فراخین مازندران

دریاچه فراخین کجاست؟ دریاچه فراخین یکی از جاهای دیدنی مازندارن و در نزدیکی روستای ویسر می باشد که به دلیل شرایط آب و هوایی، کوهستان های همراه با جنگل های انبوه، رودها و سواحل زیبا، دشت ها و چمن زارهای سرسبز و بکر محل مناسبی برای زندگی گونه های گیاهی و جانوری متنوع می باشد که گردشگران و مسافران بسیاری را به سوی خود جذب می کند.برای آشنایی بیشتر با ایران نیهون همراه باشید.

دریاچه فراخین مازندران یکی از جاذبه های بکر در این استان می باشد که کمتر کسی از وجود آن آگاه است به همین دلیل این طبیعت زیبا و خاص بکر بودن خود را حفظ کرده است و با قدم گذاشتن به این جنگل انبوه با طبیعت بکرش چشم هایتان مبهوت این همه زیبایی می شود.

دریاچه فراخین در نزدیکی روستای ویسر در استان مازندران و در شمال کشور است که درختان سر به فلک کشیده اش همه ی زیبایی آن را در خود پنهان کرده است، این دریاچه بیشتر به تالابی جنگلی شباهت دارد.این دریاچه در ارتفاع 2200 متری از سطح دریا و در میان کوهستانی جنگلی با درختان پهن برگ هیرکانی قرار گرفته است که چشمه ایی در بالاترین قسمت این دریاچه واقع شده که منبع آن از آب باران تامین می شود. این دریاچه به همراه جنگل و درختانش یکی از مکان هایی است که عاشقان طبیعت برای وقت گذرانی به آنجا سفر می کنند.

تفریحات کنار دریاچه

گشت و گذار و پیاده روی در کنار دریاچه فراخین با توجه به نوع پوشش گیاهی کنار دریاچه که یکی از با ارزش ترین پوشش های گیاهی ایران است بسیار لذت بخش بوده و تصویر تازه ایی برای مسافران می باشد.به دلیل زیبایی سحرانگیز و رویایی دریاچه یکی از بهترین مکان ها برای گرفتن عکس های خاص و زیبا می باشد که توصیه می شود دوربین خود را فراموش نکنید، در این دریاچه فضایی مناسب برای قایق سواری و دوچرخه سواری اختصاص داده شده است اما اگر تمایل دارید که در این دریاچه قایق سواری کنید یا در جنگل و فضای سبزش دوچرخه سواری کنید قایق بادی و دوچرخه را فراموش نکنید و همراه خود ببرید.

بهترین زمان سفر به دریاچه فراخین

بهترین زمان سفر برای جنگل نوردی و لذت بردن از زیبایی های این دریاچه از اوایل اردیبهشت تا اواخر شهریور می باشد که دریاچه در پر آب ترین حالت خود است و بسیار زیبا می باشد، اما در پاییز می توان به این دریاچه سفر کرد اما بیشتر از طبیعت بکر و جنگل زیبایش می توان لذت برد و خود دریاچه در بهترین حالت خود برای سفر و گشت و گذار قرار ندارد.

مسیر دسترسی به دریاچه فراخین

در مسیر جاده چالوس و بعد از مرزن آباد در سمت راست جاده و مسیرتان به کمربندی چالوس به نوشهر می رسید و به تابلوی دیزی سرای آذربایجان که رسیدید طبق راهنمایی تابلو به مسیر خود ادامه داده و از روستای ویسر و دلسم عبور می کنید و در انتهای آن به جاده ایی خاکی میرسید که با عبور از رودخانه های کم عمق و طی کردن مسیری حدود 40 کیلومتر به دریاچه فراخین می رسید.توجه داشته باشید که این برای رسیدن به خود دریاچه فراخین باید از قلب جنگل عبور کنید و با کمی پیاده روی در این مسیر سرسبز و زیبا به دریاچه می رسید.

تصاویر