دریاچه صورتی هیلیر استرالیا

دریاچه صورتی هیلیر استرالیا

دریاچه هیلیر

دریاچه هیلیر کجاست؟ دریاچه هیلیر یکی از بزرگترین جزیره از مجمع الجزایر ریشرشی می باشد که در نزدیکی ساحل جنوبی استرالیای غربی قرار گرفته است، هر دریاچه ویژگی های متفاوتی دارد که از یکدیگر تفکیک می شود اما رنگ صورتی این دریاچه با آب شور موردی نیست که بتوان به تعداد زیاد مشابه اش وجود داشته باشد.برای آشنایی بیشتر با دریاچه هیلیر با ایران نیهون همراه باشید.

دریاچه هیلیر یکی از منحصربفرد ترین دریاچه های صورتی دنیا می باشد که در لبه ی جزیره ی میانی از مجمع الجزایر ریشرشی در غرب استرالیا واقع شده است، اولین نکته ایی که بعد از تماشای این دریاچه به ذهن بیننده خطور می کند رنگ صورتی زیبای آن است که همیشگی وجود دارد و در هیچ شرایطی تغییر رنگ نمی دهد.علت وجود این رنگ صورتی تا به امروز دلیل قطعی نداشته و گمان می رود به دلیل وجود نوعی جلبک با نام دینالیالا و هیلوباکتریوم می باشد.

دریاچه صورتی

کشف رسمی و اشاره ی مکتوب در مورد این دریاچه توسط کاپیتانی انگلیسی با نام متیو فلایندرز در سال 1802 انجام شده است، علت نام گذاری این دریاچه فوت یکی از خدمه سفر دوم فلایندرز به این دریاچه می باشد که بعد از مرگ وی به دلیل اسهال خونی کاپیتان نام او را بر روی دریاچه گذاشت.در یک بازه زمانی کوتاه سعی کردند از این دریاچه سنگ نمک استخراج کنند که به دلیل سمی و غیر قابل مصرف خوراکی بودن نمک با شکست مواجه شدند.

چرا دریاچه هیلیر صورتی رنگ است؟

دلیل صورتی رنگ بودن این دریاچه ناشی از ترکیب شوری بیش از حد آب دریاچه با جلبک های دریایی دینالیالا سالینا و نوعی باکتری صورتی با نام هالوباکتریا می باشد، این دریاچه به دلیل غلظت نمک یکی از جاهای مناسب برای شنا کردن می باشد.

پس از تحقیقات بسیاری که بر روی این دریاچه انجام شد یکی از ارگانیسم هایی که در این دریاچه وجود دارد یک باکتری شناخته شده به نام آروماتیکا بود این باکتری معمولا برای شکستن ترکیباتی مانند بنزین و تولوئن استفاده میشود که اغلب در حلال های شیمیایی مورد استفاده قرار می گیرند.

0 0 رای
امتیاز بدهید
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات