دره شیرز نشانه ای از چیره دستی نقاش طبیعت

دره شیرز نشانه ای از چیره دستی نقاش طبیعت

نقد و بررسی

توضیحات

دره شیرز

دره شیرز یا تنگه شیرز کجاست؟ یکی از زیباترین مناطق طبیعت گردی ایران زیبا در 50 کیلومتری شهر کوهدشت استان لرستان (خرم آباد) واقع گردیده است. دره شیرز بسیار زیبا و شگفت انگیز است. با صخره هایی سر به فلک کشیده، آرامشی کم نظیر و طبیعتی بکر و سرسبز همراه  ایران نیهون باشید. به غرب ایران سفر میکنیم تا گوشه ای از زیبایی دره شیرز را توصیف کنیم.

دره شیرز

تماشای عظمت طبیعت در دره شیرز

دره شیرز با طول 5 کیلومتر در محل تلاقی سه استان لرستان، ایلام و کرمانشاه واقع گردیده است. دیواره های این تنگه 150 تا 200 متر ارتفاع دارند. در میان صخره های سربه فلک کشیده و در کف دره رودخانه ای در جریان است که به رودخانه سیمره میپیوندد.

دره شیرِز پر است از تصاویر زیبا و زیباتر که لحظه به لحظه در یاد و خاطرمان نقش میبندد. صدای گذر آب در سکوتی کم نظیر و صخره هایی دیدنی که عظمت خالق هستی را به رخ میکشد. هر چه زیبایی طلب کنید اینجا وجود دارد. آب، باد، خاک، سنگ، نور خورشید و سرسبزی طی میلیون ها سال در هم آمیخته شده اند تا شمایلی از بهشت را بر روی زمین توصیف کنند.

دره شیرز

دیدنی های دره شیرز

در اولین نگاه درختان انگور، بلوط، چنار، انجیر و گلابی وحشی را خواهید دید. در فصل مناسب می توانید از این میوه ها میل نمایید. بزهای وحشی کوهستانی از دیگر دیدنی های این دره میباشند که از دور قابل مشاهده هستند. سه مورد معروف دیگر از دیدنی های این ژئو پارک را در زیر توصیف مینماییم.

دره شیرز

آبشارهای دیدنی

در میانه های تنگه آبشارهای کوچک و بزرگ چشمنواز، زلال و گوارایی وجود دارد که معروف ترین آن آبشار شیرز است.

مناره سنگی

طی میلیون ها سال در میانه دره پدیده ای سنگی و ستونی شکل به وجود آمده است، که به مناره سنگی معروف است. ارتفاع مناره سنگی 80 متر و قطر آن ده متر میباشد.

دره شیرز

پل خدا

غاری به طول 150 متر در تنگه شیرِز وجود دارد که رودخانه ای از میان آن عبور میکند. محلی ها این غار را پل خدا مینامند و گفته میشود این غار یادگاری به جا مانده از دوران غارنشینی است.

کلام آخر

دره شیرِز استان لرستان مکانیست که قطعا از دیدن آن لذت خواهید برد. پس حتما برای رفتن به آن برنامه ریزی کنید. اگر

علاقه مند به ماجراجویی هستید میتوانید در آن کمپ بزنید و شب را در آنجا سپری کنید .

تصاویر