غذاهای ژاپن و خوشمزه ترین آن را بشناسید

غذاهای ژاپن و خوشمزه ترین آن را بشناسید

غذاهای ژاپن : امروزه دیگر هر کسی چند کلمه ای ژاپنی بلد است؛ ساشیمی، نوری، نیگیری و… اما به احتمال خیلی زیاد، اولین کلمه ای که با شنیدن نام ژاپن به ذهنتان رسید، سوشی بود! در اینکه سوشی طعم بسیار لذیذ و مطبوعی دارد شکی نیست اما اینکه چرا در بالای فهرست تمام غذاهای ژاپن قرار گرفته است، یک سوال بزرگ است. اگر شما هم از آن دسته افرادید که خوشمزه ترین غذاهای ژاپن را با سوشی می شناسید، پیشنهاد می کنیم کمی دیدتان را وسیع تر کنید چون این کشور غذاهای خوشمزه کم ندارد.

خوشمزه ترین غذاهای ژاپن را بشناسید

اویاکودون (Oyakodon)

یک غذای ساده، سریع و البته کلاسیک ژاپنی. اویاکودون در واقع ترکیب برنج با مرغ، تخم مرغ، پیاز و یک نوع سس بسیار ملایم است. شاید به نظرتان یک غذای معمولی و ساده باشد که در هر جای دیگری از دنیا هم می توان مثل آن را دید. اما اشتباه نکنید، راز متفاوت بودن غذاهای ژاپنی، کیفیت مواد اولیه و ترکیب آنها با هم است و همین موضوع است که باعث جذاب شدن آنها شده است.

شوجین ریوری (Shojin-ryori)

تا مدت ها خوردن گوشت در کشور ژاپن قدغن بود، البته هنوز هم هستند کسانی که به شدت از خوردن گوشت پرهیز می کنند. شوجین یوری نه تنها یکی از خوشمزه ترین غذاهای ژاپن بلکه یک غذای کاملا گیاهی است. بهترین جا برای خوردن این غذا، در بناهای مذهبی ژاپن و یا رستوران های سنتی آن است. در شهر تاریخی کاماکورای ژاپن هم در جایی به نام ماریکو، کلاس های آموزش پخت شوجین یوری و بقیه ی غذاهای ژاپنی برگزار می شود که طرفداران زیادی هم دارد. در این کلاس ها هم بطور عملی یاد می گیرید تا این غذا را درست کنید و هم با تاریخچه ی جذاب آن آشنا می شوید.

خوشمزه ترین غذاهای ژاپن را بشناسید

تاکویاکی (Takoyaki)

پیدا کردن یک معادل فارسی خوب برای این غذا خیلی سخت است اما شاید «هشت پای توپی شکل»، بهترین کلمه برای این یکی از خوشمزه ترین غذاهای ژاپن، باشد. تاکویاکی در واقع توپ های خمیری کوچکی است که داخل آنها از پیازهای بهاری، ترشی زنجبیل، جلبک دریایی و تکه های کوچکی از هشت پا پر می شود. حواستان باشد که همیشه داخل این غذا داغ داغ و در واقع گداخته شده است! پس اگر تازه کار بودید و خواستید یکی از آنها را در جایی میل کنید اول باید اجازه دهید کاملا سرد شود. در بسیاری از جمع های دوستانه ی ژاپن، تاکویاکی از غذاهایی است که به چشم می خورد.

خوشمزه ترین غذاهای ژاپن را بشناسید

اوکونومیاکی (Okonomiyaki)

اوکونومیاکی از نوعی خمیر که با کلم های رنده شده مخلوط شده است، درست می شود. بعد در هنگام پخت، می توانید هر چه که دوست دارید را به آن اضافه کنید چون خود کلمه ی اوکونومیاکی به معنای «گریل کردن هر چه که دوست داری» است! بنابراین در انتخاب موادی که دوست دارید به این خمیر اضافه کنید، دستتان باز است، از انواع خوراکی های دریایی گرفته تا پنیر و … در واقع اوکونومیاکی را می توان غذایی با پایان باز دانست!

منبع : الی گشت

برچسب ها: ,
4 1 رای
امتیاز بدهید
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات